رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک مطرح نمود :
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت :اغلب مجتمع های تجاری قدیمی اراک، سیستم اطفای حریق ناقص و ناکارآمدی دارند و در سال های اخیر تمامی توان برای تجهیز مهارتی نیروهای آتش نشان و بهبود امکانات پایگاه های آتش نشانی اراک به کار گرفته شده است.
کد خبر: ۹۱۶۰۹۴۴
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، آقازیارتی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت:از سال گذشته تا کنون برخی از مراکز تجاری بلند مرتبه و نا ایمن شهر اراک، بیش از سه اخطار گرفته اند، اما نتیجه ای نداشته و هنوز مشکلات پابرجاست.

وی بیان داشت : موضوع خطر آفرینی مراکز تجاری ناایمن و بلند مرتبه اراک، در نامه های مجزا به شورای تامین استانداری مرکزی، فرمانداری، پدافند غیرعامل، دستگاه قضایی و سایر مراجع ذیربط اطلاع رسانی شده و قرار است که به صورت نمونه رفع اشکالات تاسیسات مرکز تجاری طلا در حوزه شبکه برق برطرف شود، که این امر کافی نیست.

آقازیارتی یادآور شد: برای مثال بازار تاریخی اراک به عنوان یکی از کانون های مهم اقتصادی این شهر و یکی از هسته های کسب و کار پرتردد، با خطرات متعددی مواجه است که از جمله آن می توان به اشکالات در شبکه برق کشی و اتصالات ناایمن اشاره کرد و از سوی دیگر نیز سد معبرهای متعدد و حجم تردد بالا در این مجموعه اقتصادی به حدی است که اگر حادثه آتش سوزی رخ دهد سطح دسترسی و زمان مناسب در مهار آتش برای گروه های آتش نشان محدودیت دارد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک اضافه کرد: در جای جای سراها و تیمچه های بازار اراک کارگاه های تولید پوشاک و انبارهای پارچه و لباس، حجره های فرش و مشاغل وابسته به آن وجود دارد که از آن ها آمارگیری مناسبی نشده و در صورت بروز مشکل، مستعد بروز حادثه ای فاجعه بار خواهد بود.

وی افزود: اغلب مجتمع های تجاری قدیمی شهر اراک سیستم اطفای حریق ناقص و ناکارآمدی دارند که این مهم برای کلانشهری مثل اراک پذیرفتنی نیست.

آقازیارتی ادامه داد: پاساژ اسلامی اراک که از مجتمع های تجاری قدیمی و پرتردد اراک است، نیز استحکام سازه ندارد و هنگام قدم زدن در آن دچار لرزش می شود و این درحالیست که نواقص ایمنی متعددی در تاسیسات آن وجود دارد که با وجود اخطارهای پیاپی هنوز رفع نشده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در ادامه مطلب فوق بیان کرد: این سازه باید بازسازی شود اما هربار گفته می شود که کسبه مستقر زیان می بینند، لذا اگر روزی اتفاقی رخ دهد چه کسی پاسخگوی مشکلات خواهد بود.

وی همچنین یادآور شد: اگر چه در سال های اخیر تمامی توان برای تجهیز مهارتی نیروهای آتش نشان و بهبود امکانات پایگاه های آتش نشانی اراک به کار گرفته شده، اما واقعیت آن است که با اعتبارات موجود هنوز این مجموعه توان خرید تجهیزات تخصصی برای سرعت بخشی به حوادث بناهای بلند مرتبه به ویژه در آتش سوزی ها را ندارد.

آقازیارتی توضیح داد: حداکثر ارتفاع نردبان های آتش نشانی در اراک ۳۲ متر است، در حالی که برخی از بناهای ناایمن اراک ارتفاعی نزدیک به ۶۸ متر دارند و تلاش ها متعدد برای تامین این تجهیز کلیدی هنوز به ثمر ننشسته است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک بیان کرد: در هسته مرکزی شهر اراک شمار ساختمان های فرسوده با خدمات عمومی بالا است و اغلب این سازه ها تاییدیه ایمنی ندارند و آبستن حادثه های خطرآفرین هستند و فقر تجهیزات ایمنی، نبود خروجی های اضطراری در آن ها نیز داستانی جداست که تاکید مضاعفی برای چاره اساسی این سازه ها محسوب می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات