خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان‏شرقی راهکار اصلی برون‎رفت از مشکلات کنونی جامعه را امیدآفرینی عنوان و اظهار کرد: اگر فضای موجود تبدیل به فضای شادابی و نشاط نشود، هیچ اقدامی فایده‎ای نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۶۱۰۰۹
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه جمع‎بندی سفر دو روزه مسئولان ارشد سازمان برنامه و بودجه کشور به استان، افزود: علیرغم همه محدودیت‎ها، تحریم‎ها و مسائل سیاسی و اقتصادی حاکم بر جامعه مهاجرت معکوس خفیفی در استان وجود دارد و شاهد هستیم شمار زیادی از خواص ایرانی و آذری مقیم خارج ترجیح می‎دهند به کشور و استان خود بازگشته و در وطن خود سرمایه‎گذاری کنند.
وی یادآور شد: در سفر روز پنج‌شنبه رئیس‌جمهور به استان به میزان 10 هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهد شد که رقم کمی نیست.
پورمحمدی ابراز داشت: شرایط به گونه‎ای است که دیگر نمی‎توان برای تامین منایع مالی صرفا به دولت اتکا کرد؛ باید به سمت و سوی جذب منابع بخش خصوصی، خیرین، شرکت‎های سرمایه‎گذاری و بانک‎های منطقه‎ای حرکت کنیم.

اشتغال و حرفه‎آموزی را به شکل عملیاتی مرکز ماده 16 تبریز مشاهده کردیم
در این جلسه معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به حضور دو روزه خود در آذربایجان‎شرقی توضیح داد: برای محرومیت‎زدایی در کشور و در عرصه‎های مختلف ظرفیت‎های متعددی را ایجاد کرده‎ایم که در بعضی از استان‎ها تبدیل به ظرفیت مازاد شده؛ ولی به نظر می‎رسد این فرصت در آذربایجان‏‎شرقی مغفول مانده است.
پوراصغری اذعان داشت: برای تسریع و شتاب‎دهی به محرومیت‎زدایی و شناسایی ظرفیت‎های موجود دیروز و امروز از چندین پروژه در آذربایجان‎شرقی بازدید میدانی کردیم.
وی افزود: دیروز در دانشگاه تبریز حضور یافتیم که تلاش‎های متعدد و قابل توجهی را برای مطرح شدن به یک دانشگاه در طراز ملی و بین‎المللی صورت می‎دهد.
معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه ابراز داشت: این دانشگاه در زمینه برقراری ارتباطات بین‎المللی و ارتباط صنعت و دانشگاه فعالیت‏های موثری صورت داده و می‎تواند در این زمینه‎ها الگوی کشوری باشد.
پوراصغری در ادامه با اشاره به مسائل مالیاتی استان خاطرنشان ساخت: برآوردها نشان می‎دهد در 50 هزار میلیارد تومان پوشش مالیاتی ما در کشور مشکل وجود دارد که ناشی از عدم پوشش و معرفی و فرار مالیاتی است.
وی افزود: مقرر شده با رئیس سازمان مالیاتی کشور در تهران جلسه‎ای برگزار و ساز و کاری تعیین کنیم تا درصدی از افزایش مالیاتی استان‎ها به خود استان مربوطه بازگردد.
معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در ادامه به بازدید خود از مناطق حاشیه‎ای تبریز اشاره و اضافه کرد: یکی از وعده‎‎ها تبدیل گورستان حاشیه عون ابن علی به فضای سبز و قابل گردشگری است و مقرر بود 3 میلیارد تومان از محل اعتبارات سال 97 تخصیص یابد که ما پیگیر این امر خواهیم بود.
پوراصغری در ارتباط با فعالیت‎های مرکز نگهداری معتادان (ماده 16) تبریز نیز تصریح کرد: اشتغال و حرفه‎آموزی را به شکل عملیاتی در این مرکز مشاهده کردیم و این مرکز به لحاظ وسعت خدماتی که ارائه می‎دهد و حجم کاری منحصر به فرد بوده و می‎تواند به عنوان الگوی کشوری باشد.
در این جلسه گرائی‎نژاد، رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور به بازدید خود از دانشگاه تبریز، دانشگاه هنر اسلامی و پارک علم و فناوری استان و مسائل، مشکلات و مطالبات آنها اشاره کرد.
جعفری‎نژاد، رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه نیز توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت مجتمع فرهنگی و هنری تالار شهر تبریز، مقبره الشعرا و پایگاه ربع رشیدی ارائه کرد.
ملکوتی‎خواه، رئیس امور عمومی، قضائی، دفاعی و امنیت سازمان کلیاتی در خصوص بازدید خود از زندان تبریز و کانون اصلاح و تربیت ارائه کرد.

ارسال نظرات