وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس آمارها، بیش از ۸۰ درصد از معاملات مسکن از زمستان سال گذشته تاکنون، مربوط به خرید و فروش املاک زیر یک‌صد متر بوده است.
کد خبر: ۹۱۶۱۰۳۷
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در ساماندهی بازار مسکن، اظهار داشت: در شرایط کنونی دو نگاه اصلی در حوزه مسکن وجود دارد، نگاه نخست نشان می دهد که بر اساس آمارها، تعداد مسکن های موجود از تعداد خانوارهای متقاضی، حدود 2 میلیون واحد بیشتر است، اما با این وجود، بازار با کمبود مسکن مواجه است که این مشکل نشأت گرفته از وجود خانه های خالی در کشور است.

 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از طرف دیگر طبق آمارهای به دست آمده و با توجه به استطاعت مالی بیش از 50 درصد از جامعه، آن ها در بهترین حالت  قادر به خرید خانه های زیر یکصد متر خواهند بود.

وی افزود: همچنین بر اساس آمارها، بیش از 80 درصد از معاملات مسکن از زمستان سال گذشته تاکنون، پیرامون خرید و فروش املاک زیر یکصد متر بوده است.

اسلامی ادامه داد: آمارهای موجود، پشتوانه ای برای تدوین برنامه های وزارت راه و شهرسازی جهت تولید حداقل 400 هزار واحد مسکونی و مدیریت این بخش بود، حال این برنامه ها در مرحله اجرا قرارگرفته و در این مدت خوشبختانه 112 هزار واحد مسکونی تولید و در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قطعا تولید سالانه 400 هزار واحد مسکونی در کشور، یک برنامه عملی و قابل تحقق است.

ارسال نظرات