سید ساجد یعقوبی
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: مردم خیر استان اردبیل امسال در جشن‌های گلریزان ۱۷ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کردند.
کد خبر: ۹۱۶۱۰۶۳
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴

اردبیلی‌ها ۱۷ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان مالی کمک کردند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، کریم‌الله محبوبی در همایش تجلیل از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان جشن گلریزان خلخال اظهارکرد: امسال میزان مشارکت‌های مردمی به آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در سال ۹۵ جشن گلریزان تنها در ۹ شهر استان برگزار شد، ولی با تلاش‌های صورت گرفته این جشن در سال ۹۶ در ۱۶ حوزه قضایی، در سال ۹۷ در ۲۰ حوزه قضایی و امسال در ۳۲ حوزه قضایی استان برگزار شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های جدیدی با هدف افزایش میزان کمک‌های مردمی در شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: زمستان سال گذشته نخستین همایش روحانیون، مداحان و حسینیان در اردبیل نتیجه مطلوبی داشته و یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال در این همایش به آزادی بدهکاران مالی تحت حمایت این مجموعه مشارکت شد.

وی اظهار کرد: در نخستین همایش بانوان خیر اردبیل در سال ۹۵ نیز بیش از ۹۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان مالی جمع‌آوری شد که این میزان در سال ۹۶ به ۸۳۰ میلیون ریال و در سال گذشته به یک میلیارد و ۵۳ میلیون ریال افزایش داشته است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش بانوان خیر خلخال در اسفندماه سال گذشته و جمع‌آوری ۱۲۰ میلیون ریال به آزادسازی زندانیان مالی، افزود: این جشن زمستان امسال در سایر شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان افزود: در سال گذشته ۲۸۴ زندانی جرایم مالی غیرعمد زندان‌های استان اردبیل با مبلغ بدهی مالی ۷۰۰ میلیارد ریال با استفاده از کمک‌های مالی مردمی جمع‌آوری شده در جشن‌های گلریزان، همچنین جلب رضایت شاکیان ارائه تسهیلات بانکی و آورده خانواده زندانی از زندان آزاد شدند.

وی اظهار کرد: از لحاظ میزان مشارکت‌های مردمی در جشن‌های گلریزان امسال شهرستان خلخال رتبه نخست استان را برای سال سوم کسب کرد و شهرستان‌های سرعین، نمین، کوثر و پارس‌آباد به ترتیب چهار شهرستان برتر استان در این زمینه شدند.

وی گفت: در بین حوزه‌های قضایی بخش‌های استان اردبیل نیز بخش هشجین خلخال رتبه نخست را در این زمینه کسب و بخش‌های انگوت، هیر، ثمرین، لاهرود و جعفرآباد به ترتیب چهار حوزه قضایی بخش‌های استان شدند.

ارسال نظرات