سید ساجد یعقوبی
معاون اجتماعی سپاه حضرت عباس (ع) در گفت و گو با «بسج» عنوان کرد:
معاون اجتماعی سپاه حضرت عباس (ع) در ادامه سخنان خود به آغاز گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در این بیانیه توجه بیشتری به جوانان شده است و راهیان نور نیز که جوان محور است می‌تواند در تحقق گام دوم انقلاب نقش موثری ایفا کند.
کد خبر: ۹۱۶۱۱۰۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
راهیان نور در تحقق گام دوم انقلاب نقش موثری ایفا کند
 
صالح زارعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل راهیان نور را فرصتی برای تمرین زندگی اجتماعی در عصر مدرن دانست و گفت: حضور در این اردوی چند روزه همراه با شادی و نشاط برگرفته از اسلام ناب محمدی علاوه بر بهره مندی از عنایات شهدا باعث تقویت مهارت‌های زندگی اجتماعی در بین مردم می‌شود چراکه این چند روز باعث می‌شود مردم با فاصله گرفتن از زندگی دیجیتالی و حضور شبانه روزی در شبکه‌های اجتماعی بازگشت مجدد به سبک زندگی قدیمی و سراسر مهر، محبت و صمیمیت داشته باشند که این به نوبه خود در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز موثر است.

وی فاصله گرفتن مردم از همدیگر را ارمغان شبکه‌های اجتماعی دانست و گفت: کم تحرکی، کم گویی و از دست دادن قدرت تجزیه و تحلیل به دلیل برخورد با انباشت اطلاعات غلط در شبکه‌های اجتماعی موجب شده تا مردم به انزوا روند، بنابراین بازگشت به سبک زندگی قبلی و برقراری مهر و محبت و تعامل مردم با یکدیگر در طول راهیان نور از برکات این سفر معنوی و سراسر نور است.

وی در ادامه سخنان خود به تاریخچه راهیان نور نیز اشاره کرد و گفت: زیارت حضرت فاطمه (س) به همراه حسنین علیه السلام از مزار شهدای احد خود حکایت از وجود راهیان نور از صدر اسلام است.

زارعی با بیان اینکه ما راهیان بسیاری را تجربه کرده ایم، گفت: راهیان انقلاب، راهیان دفاع مقدس، راهیان کربلا، راهیان نور، راهیان اربعین و در ادامه راهیان جبهه دفاع از حرم آل الله، از جمله راهیان‌های نور است که بحمداله در همه آن‌ها موفق بوده ایم.

معاون اجتماعی سپاه حضرت عباس (ع) در ادامه سخنان خود به آغاز گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در این بیانیه توجه بیشتری به جوانان شده است و راهیان نور نیز که جوان محور است می‌تواند در تحقق گام دوم انقلاب نقش موثری ایفا کند.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی بسیج در راهیان نور شمالغرب اشاره کرد و گفت: زائران در این سفر ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا از یادمان‌های منطقه از جمله یادمان شهدای گمنام در تپه نورالشهدا، یادمان شهید بروجردی و یادمان شهدای گمنام تمرچین در منطقه عملیاتی حاج عمران واقع در شهرستان پیرانشهر نیز بازدید می‌کنند.

وی افزود: نمایش رزمی، فرهنگی و بصیرتی علمداران ولایت از جمله ویژه برنامه‌های راهیان نور در منطقه شمالغرب است.
زارعی از تمام علاقمندان جهت حضور در سفر معنوی راهیان نور خواست جهت ثبت نام و اعزام به مناطق عملیاتی تا پایان مردادماه به پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر استان مراجعه کنند.
ارسال نظرات