سید ساجد یعقوبی
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۸۰۰ بیمار خاص، سرطانی، دیالیزی و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند که با ارائه خدمات حمایتی و درمانی به آن‌ها کمک می‌شود تا علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری متحمل سایر هزینه‌های زندگی نشوند.
کد خبر: ۹۱۶۱۱۱۹
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

حمایت کمیته امداد استان اردبیل از ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین دشتی با اشاره به اینکه هزینه درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج بسیار سنگین است که ضرورت دارد خیران و نیکوکاران بیش از پیش به کمک چنین بیمارانی بشتابند، گفت: هم‌اکنون ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج در سطح استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که رسیدگی به امور آنها همت و مشارکت همگانی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد با پرداخت فرانشیز بعضی داروها، پاراکلینیک و بستری می‌کوشد بخشی از هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج را کاهش دهد، افزود: به منظور کاهش هزینه‌ها و جبران بخشی از هزینه‌های درمانی و دارویی بیماران تحت حمایت، خواستار مشارکت همه‌جانبه خیران هستیم تا روزنه‌های امید همچنان بر زندگی چنین بیمارانی بتابد.

دشتی با اشاره به اینکه ۵۳۴ بیمار صعب‌العلاج، ۱۵۰ بیمار سرطانی، ۸۲ بیمار خاص و ۳۴ بیمار زمین‌گیر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، بیان کرد: در کنار هزینه‌های درمانی و دارویی، بیماران خاص و صعب‌العلاج اردبیلی نیاز مبرمی به داروهای تخصصی، لوازم و تجهیزات، شیمی درمانی و رادیو تراپی، تزریق دسفرال و آزمایش‌های متعدد دارند که لازم است نیکوکاران در این زمینه یاریگر کمیته امداد باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه بر اساس تمهیدات مهم این نهاد، بیشتر خدمات مورد نیاز بیماران صعب‌العلاج و زمین‌گیر به صورت رایگان صورت می‌گیرد، گفت: با همکاری سازمان علوم پزشکی، پزشکان نیکوکار، درمانگاه‌ها و داروخانه‌های طرف قرارداد با کمیته امداد استان اردبیل شرایط مطلوبی را برای بهره‌گیری مناسب بیماران تحت حمایت در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ارتقای آگاهی‌ مددجویان از طریق برگزاری برنامه‌های آموزشی از جمله راهکارهای کمیته امداد استان اردبیل در ترویج فرهنگ پیشگیری بین خانوار تحت حمایت است، اعلام کرد: همکاری با نهادهای علمی، آموزشی و درمانی استان اردبیل را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم تا با بهره‌گیری بهینه از امکانات و ظرفیت‌های موجود بتوانیم به طور شایسته خدمات مناسبی را به بیماران تحت حمایت ارائه کنیم.

دشتی با بیان اینکه خیران می‌توانند به منظور رفع مشکلات درمانی و دارویی بیماران تحت حمایت در قالب «طرح شفا» کمک‌های خود را در اختیار آنها قرار دهند، افزود: مشارکت هر چه بیشتر نیکوکاران در این طرح می‌تواند روند رسیدگی به امور بیماران را تسریع داده و موجب بهبودی و سلامتی آنها شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه همچنین نیکوکاران از طریق سامانه ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ نیز می‌توانند نحوه یاری‌رسانی به بیماران خاص و صعب‌العلاج را اعلام کنند، گفت: سیستم آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* هم در اختیار خیران اردبیلی قرار دارد تا با استفاده از گوشی همراه و در کم‌ترین زمان ممکن کمک‌های خود را به دست بیماران نیازمند برسانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار