مدیرعامل موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج:

هدف سامانه "عمران اجتماعی" در راستای هدفمندسازی و ساماندهی کمک های مردمی به مناطق سیل زده کشور است

حبیب زاده گفت: سامانه "عمران اجتماعی"در راستای هدفمندسازی و ساماندهی کمک های مردمی به مناطق سیل زده کشورمان راه اندازی شده و باعث می شود که خیرین در جریان اثرگذاری کمکهای انسان دوستانه خودشان قرار بگیرند.
کد خبر: ۹۱۶۱۱۵۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مجتبی حبیب زاده مقدم مدیرعامل موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج با اشاره به جزئیات و ویژگی های سامانه عمران اجتماعی اظهار داشت: این سامانه در راستای هدفمندسازی و ساماندهی کمک های مردمی به مناطق سیل زده کشورمان راه اندازی شده است و باعث می شود که خیرین در جریان اثرگذاری کمک های انسان دوستانه شان قرار بگیرند.


وی ادامه داد: سامانه عمران اجتماعی که توسط بسیج راه اندازی شده، از بهار 98 و بعد از سیل اخیر در کشورمان آغاز به کار نموده است و در زلزله های کرمانشاه، ورزقان، بم و... که نیاز به کمک های مردمی حس می شد، وجود چنین سامانه هایی در کشور حس می شد.


حبیب زاده تاکید کرد: سامانه عمران اجتماعی، ارائه دهنده شفافیت مالی از کمک های مردمی در پروژه های کمک های مردمی به مناطق سیل زده کشورمان است و برای مثال، هر فردی اگر کمک مالی انجام می دهد، از طریق این سامانه در جریان اثرگذاری کمکهایش قرار می گیرد و می تواند پیشرفت ساخت خانه های تخریب شده را به صورت آنلاین مشاهده نماید و در نهایت، وقتی کمک های مردمی به حد نصاب رسید، در سامانه ذکر می شود که این پروژه به اتمام رسیده است .

 

وی تصریح کرد: بحمدالله به گونه ای این سامانه تنظیم شده است که خیرین و نیکوکاران می توانند هر خانه تخریب شده ای را در هر شهرستان و روستایی در مناطق سیل زده انتخاب نمایند و به آن کمک کنند.


مدیرعامل موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج با بیان اینکه می توان بستری فراهم آورد تا 40 هزار پروژه محرومیت زایی که تا دهه فجر98  توسط بسیج افتتاح می شود را در سامانه عمران اجتماعی تعریف نمود، گفت: تا به امروز 4هزار و 500 پروژه محرومیت زدایی در کشورمان توسط بسیج به بهره برداری رسیده است و انشالله تا دهه فجر امسال، این پروژه ها به عدد 40 هزار عدد می رسد و در سامانه عمران اجتماعی نیز می توان برای پیشرفت چنین پروژه هایی و جذب کمک های مردمی، بسترسازی لازم صورت بگیرد.


وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های سامانه عمران اجتماعی، ارائه گزارش مالی هر خانه تخریب شده است که در جریان کمک های مردمی، در حال بازسازی است و می توان در نهایت، میزان کمک های مردمی، نقش کمک های مالی دولت و گروه های جهادی را به صورت آمار به نمایش در آورد و منابع کمک های مالی را تعیین نمود.


حبیب زاده با اشاره به اینکه 930 گروه جهادی در سامانه عمران اجتماعی به ثبت رسیده است، افزود: سامانه عمران اجتماعی می تواند این امکان را برای سازمان بسیج سازندگی کشورمان مهیا کند تا دقیقا بررسی نماید که چه تعداد از گروه های جهادی در سراسر کشور در مناطق سیل زده کشورمان فعالیت داشته اند و چه مقدار فعالیت داشته اند و عضو کدام شهرستان بوده اند.


مدیرعامل موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج خاطر نشان کرد: مهمترین هدف سامانه عمران اجتماعی، اجرای طرح جهاد همبستگی ملی برای ارسال کمک های مردمی به مناطق سیل زده کشورمان است و تلاش نموده ایم که از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های بسیج در راستای کمک به خسارت های مردم سیل زده، بهره ببریم و می توانیم صراحتا اعلام کنیم که در جریان کمک به مردم مناطق سیل زده، در کنار دولت هستیم.

ارسال نظرات