خبرهای داغ:
حاجی دلیگانی در قم:

نظارت شورای نگهبان بر روی نمایندگان مجلس باید استمرار داشته باشد

 نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شورای نگهبان وظیفه‌ای سنگینی بر عهده دارد، گفت: نظارت شورای نگهبان بر روی نمایندگان مجلس باید استمرار داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۶۱۱۸۸
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسینعلی حاجی دلیگانی عصر دیروز در نشست تخصصی شورای نگهبان و مبارزه با فساد که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در همه جای کشور با انسان طرف هستیم که همیشه نیازمند تذکر است.

وی با بیان این که برخی از نمایندگان با ورود به مجلس همه چیز را فراموش می‌کنند، ادامه داد: برخی از نمایندگان زمانی که روی صندلی می‌نشینند خدا را هم بنده نیستند که این جای نگرانی دارد.

حاجی دلیگانی افزود: الان مد شده است که افراد چند رنگی باشند، اما در این میان این سوال به وجود می‌آید که آیا شورای نگهبان ساز و کاری دارد که این افراد را شناسایی کند.

وی نزدیک به شدن به زمان انتخابات را عامل دیگری در رنگ عوض کردن نمایندگان دانست و بیان داشت: چند وقتی است که نمایندگان در حال ولایی شدن هستند که بی ارتباط با نزدیک شدن به زمان انتخابات نیست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سختی‌های کار شورای نگهبان اشاره کرد و بیان داشت: تا زمانی که شفافیت نباشد افراد را نمی‌توان شناسایی کرد و در این میان نیاز است که افراد باید از سرآگاهی رای بدهند.

وی بر ضرورت بازنگری در قانون انتخابات اشاره کرد و گفت: باید ابزاری داشته باشیم که نظارت شورای نگهبان بر نمایندگان مجلس دائمی باشد.

حاجی دلیگانی افزود: در بسیاری از موارد شاهد هستیم نمایندگان در زمان دوره نمایندگی دست به تخلفاتی می‌زنند که ضرورت پیگیری قضایی دارد.

وی به نقش نفوذی‌ها در بروز برخی فساد‌ها اشاره کرد و بیان داشت: نفوذی‌هایی نیز هستند که در بسیاری از ارکان نظام رخنه کرده اند و در قوای ۳ گانه نیز وجود دارند، این نفوذی‌ها با برخی نمایندگان وارد معامله می‌شوند که شورای نگهبان باید برای این اتفاقات نیز باید برنامه داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: در جامعه نیز مردم خواسته‌های زیادی از شورای نگهبان دارند که این شورا باید به این خواسته‌ها توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: در مقطع کنونی راهکار این است که بررسی کافی از نمایندگان کنونی مجلس صورت بگیرد تا ببینند علل ناکارآمد بودن مجلس فعلی چیست؟.

حاجی دلیگانی به اعتماد مردم به شورای نگهبان اشاره کرد و ابراز داشت: افرادی را مردم می‌شناسند و برخی از افراد را مردم نمی‌شناسند و این وظیفه شورای نگهبان است زمینه انتخاب اصلح را فراهم کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این شاهد هستیم که در برخی از زمان‌ها افرادی که در خط انقلاب هستند درست عمل نمی‌کنند، اما برعکس برخی از افرادی که ولایی نیستند، درست عمل می‌کنند.
ارسال نظرات