مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: تاکنون در بیش از ۷۰ روستای کشور طرح «روستای بدون بیکار» اجرا شده و تا پایان امسال این تعداد به بیش از ۱۰۰ روستا خواهد رسید.
کد خبر: ۹۱۶۱۲۳۶
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
اصغر نورالله زاده گفت:یکی از اقدام‌ها و برنامه‌های مهم این صندوق اجرای طرح روستای بدون بیکار با اعطای وام‌های اشتغالزایی در قالب کسب و کار‌های خرد و اشتغالزا برای روستاییان است.
وی بیان کرد: این طرح در کنار سایر طرح‌های اشتغالزا در روستا‌ها، کاهش بیکاری، افزایش تولید، صادرات و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را در پی خواهد داشت.
نورالله زاده عنوان کرد: ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات روستایی از ابتدای سال گذشته تاکنون در کشور پرداخت شده است.
وی گفت: این رقم تسهیلات پرداختی حدود ۲۳ هزار طرح اشتغال زایی خرد را شامل می‌شود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اضافه کرد: همچنین این صندوق ظرف یک سال گذشته در قالب انجام تفاهم نامه با سایر موسسه‌ها و نهاد‌های خیریه و دستگاه‌های دولتی نیز افزون بر هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: در مجموع ظرف یک سال گذشته تاکنون این صندوق بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در سطح کشور پرداخت کرده است.
نورالله زاده همچنین با اشاره به اجرای طرح روستای بدون بیکار در روستا‌های باغچه جلیل و اسلام آباد از توابع شهرستان بویراحمد نیز گفت: افزون بر ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در این روستا‌ها تخصیص یافته که با تشکیل پرونده این تسهیلات ظرف یک ماه آینده به متقاضیان پرداخت خواهند شد.
وی با اشاره به کارکرد و برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در دولت تدبیر و امید افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال توسط این صندوق وام اشتغالزایی در این استان پرداخت شده است.
نورالله زاده یادآور شد که صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه وبویراحمد تاکنون بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده که این رقم حدود سه و نیم برابر استان تهران بوده است.
روستا‌های باغچه جلیل و اسلام آباد در مجموع دارای حدود ۵۰۰ نفر جمعیت، از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد هستند.
ارسال نظرات