خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

عدالت در توزیع امکانات عمومی در گام دوم انقلاب ضرورت دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بازگشت به هویت ایرانی و اسلامی گذشته و عدالت در توزیع امکانات عمومی با مدیریت یکپارچه شهری در گام دوم انقلاب؛ باید رویکرد اصلی شهرداران و معماران شهری باشد.
کد خبر: ۹۱۶۱۲۵۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  آل هاشم افزود: انتظار از جامعه معماری استان این است که در آستانه تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده بر اساس واقعیت های موجود و عملکرد گذشته، چارچوب فکری و فرهنگی معماری متناسب با فرهنگ تبریز را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه ساخت فضاها و بناهای فاخر در شهرها لازم است، گفت: اما این ساخت ها باید متناسب با فرهنگ و اعتقادات اسلامی نیز باشد و وقتی از لزوم تناسب معماری و فرهنگ سخن به میان می آید باید به این نکته توجه کنیم که مباحثی چون عدالت محوری و حل چالش های شهر همچون حاشیه نشینی را در بر بگیرد.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه عدالت در صدر اهداف جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، گفت: دل های مسئولان باید به طور دائم برای رفع محرومیت ها بتپد و از شکاف های عمیق طبقاتی به شدت بیمناک باشند.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران کسب ثروت مشکلی ندارد اما تبعیض در توسعه امکانات عمومی و مدارا با فریب گران اجتماعی که همه به بی عدالتی می انجامد، ممنوع است و غفلت از قشرهای نیازمند به هیچ عنوان مورد قبول نیست.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: به منظور ایجاد تغییرات لازم در شهرداری ها برای تحقق توسعه های هفت گانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب باید با تکیه به همت جمعی و با راهبردها و نگاه و گفتمان متفاوت و جدید در تعامل موثر با دستگاه های اجرایی، مراکز علمی و تحقیقاتی طرحی نو در اندازیم و یک بازگشت به هویت قدیمی و تاریخی شهرها داشته باشیم.

وی یکی از راهکارها برای رفع مشکل کلانشهرها و شهرهای بزرگ را تحقق مدیریت یکپارچه شهری دانست و گفت: تحقق این نوع مدیریت از طریق مدیریت بهنیه و کارآمد و تعامل گرا با ایجاد هماهنگی بیشتر بین سازمان های مجری مدیریت شهری و مشخص شدن کامل نقش هر کدام در مدریریت یکپارجه شهر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: این نوع مدیریت با وجود تاکیدات فراوان، هنوز تحقق نیافته است و نتیجه آن، نگاه صرف به سیمای شهری و عدم توجه به روح شهر شده است که باید در اجرایی کردن گام دوم انقلاب به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها