عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که رکود بازار مسکن، مالکان و فروشندگان را به پایین آوردن قیمت های پیشنهادی ترغیب کرده است، گفت: این در حالی است که خریداران دیگر رغبتی برای خرید مسکن ندارند.
کد خبر: ۹۱۶۱۴۲۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

به گزارش سرویس بسیج مهندسین عمران و معماری  خبرگزاری بسیج ، سیدهادی بهادری با اشاره به روند نزولی قیمت گذاری بازار مسکن، اظهار کرد: در شرایط کنونی هر ماه شاهد کاهش قیمت مسکن در استان ها و شهرها مختلف هستیم و به نظرم مهم ترین عامل این مسئله، کاهش نرخ ارز است.

وی با بیان این‌که بازار مسکن در شرایط کنونی با رکود تورمی سنگینی روبروست که موجب کاهش حدود 60 درصدی معاملات شده است، افزود: رکود بازار مسکن مالکان و فروشندگان را به پایین آوردن قیمت های پیشنهادی  ترغیب کرده و البته خریداران نیز رغبتی برای خرید مسکن ندارند.

وی بیان کرد: قطعا زمانی که نرخ ارز روند کاهشی به خود می گیرد، بعد از گذشت چندین ماه، آثار این مسئله در بازارهای دیگر نیز مشهود خواهد شد، از این رو ثبات چند ماهه بازار ارز موجب شده که امروز قیمت مسکن کاهش یابد. بازار مسکن در ماه های آتی شاهد کاهش قابل قبولی در قیمت ها خواهد بود که این مسئله راه را برای رونق گرفتن بازار باز خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: قطعا بهبود وضعیت بازار مسکن به صورت دائمی، در گرو تولید گسترده مسکن است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات