سید ساجد یعقوبی
دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر در شهرستان خلخال در گفت و گو با «بسیج»؛
دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر در شهرستان خلخال گفت: همزمان با عید سعید غدیر خم و دهه امامت و ولایت واقعه غدیرخم با اجرای بیش از ۳۰۰ هنرمند در شهر هشجین خلخال بازسازی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۱۴۴۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

آئین بازسازی واقعه غدیر در هشجین برگزار می‌شود

سرهنگ پاسدار جهانبخش عطایی در گفت و گو با خبرنگار بسیج اردبیل اظهار داشت: طبق تمهیدات و هماهنگی‌های انجام شده همزمان با عید سعید غدیر خم و دهه امامت و ولایت واقعه غدیرخم در شهر هشجین خلخال ‌بازسازی می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این مراسم الگوسازی و معرفی روز غدیر خم برای مردم و شناساندن و معرفی سیره نبوی پیامبر مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) با استفاده از آیات و روایات و اتحاد، همدلی و انسجام بین اهل سنت و تشیع است.

فرمانده سپاه ناحیه خلخال خاطر نشان کرد: هجدهم ذی الحجه (عید غدیر )نه تنها مختص شیعه و اسلام نیست بلکه امت های پیشین را نیز شامل می‎شود.

عطایی تصریح کرد: الحمدالله سال گذشته با حضور 5 هزار تماشاگر شاهد برگزاری پرشور نمایش بازسازی غدیر در شهرستان خلخال بودیم که بازتاب خوبی داشت که پیش بینی می شود امسال نیز بیش از 3 هزار تماشگران در بازدید این نمایش حضور خواهند داشت.

وی افزود: این مراسم در زمان و مکانی که تشابهاتی با سرزمین حقیقی دارد بازسازی خواهد شد و شیعه و سنی و همه مردم از آن بازدید خواهند کرد.

دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر در شهرستان خلخال با اشاره به اهمیت پرداخت به فلسفه وجودی این روز خجسته بیان کرد: باید از تمامی ابعاد به اهمیت این عید پرداخته شود چرا که این عید به عنوان یکی از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان و مکمل دین اسلام است و باید در امر آگا‌ه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم در این ارتباط برنامه‌های مناسبی داشته باشیم.

عطایی با اشاره به حضور پررنگ هنرمندان بسیجی در امر بازسازی واقعه غدیرخم ادامه داد: بیش از 300 نفر از هنرمندان و بسیجیان بخش خورش رستم واقعه بازسازی غدیرخم را در هشجین اجرا می‌کنند که کارگردان این برنامه «مجتبی امیریان» از استان گیلان می باشد.

وی با اشاره به این‌که برنامه‌های مختلفیدر شهرستان خلخال به مناسبت فرارسیدن عید غدیر خم در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: عید غدیر خم فرصت مناسبی برای الگوسازی و شناسایی سیره نبوی است که باید با معرفی واقعه بزرگ عید غدیر خم به اهمیت آن نیز پرداخته شود و نسل جوان و امروزی از این مسئله آگاه شوند.

ارسال نظرات