خبرهای داغ:
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه:

حدود ۱۹هزار و ۵۰۰ ازدواج در طرح پیوند آسمانی انجام شده است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: در طرح پیوند آسمانی که حدود سه هزار و ۳۰۰ مسجد زیر پوشش آن قرار دارند، ۴۸ هزار و ۹۰۰ تَن از افراد در سن ازدواج شناسایی شدند که تاکنون تعداد ۱۹هزار و ۴۸۸ ازدواج صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۱۶۱۵۵۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی روز پنجشنبه در نشست خبری با موضوع «تبیین طرح ملی پیوند آسمانی» به مناسبت سالروز پیوند آسمانی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه افزود: در کشور حدود ۷۰ هزار مسجد وجود دارد که به سه هزار و ۳۰۰ مسجد در مناطق محروم و روستاها اعزام مبلغ داریم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح تاکنون در یک هزار و ۵۰ مسجد که حدود ۳۴ درصد از مساجد زیر پوشش می باشد، اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه طرح پیوند آسمانی در این سه هزار و ۳۰۰ مسجد در یک سال و نیم اخیر در حال اجرا است، افزود: برای احیای سنت الهی ازدواج؛ شورایی با حضور امام جماعت، فرمانده بسیج، نماینده هیات امنای مسجد، نماینده شورای اسلامی روستا و چند نفر از معتمدان محلی در این مسجدها تشکیل شده است.

نبوی گفت: در این طرح دختران و پسران مجرد شناسایی و خانواده های آنها به منظور تحقق امر ازدواج به یکدیگر معرفی می شوند و هدف ترغیب و زمینه سازی ازدواج است و کمک های مالی برعهده سایر نهادها می باشد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه همچنین خاطرنشان کرد: در این مدت، با اجرای طرح مذکور، توانسته ایم از ۱۰ هزار ۳۳۴ مورد طلاق جلوگیری کنیم.

وی گفت: بعضی از ازدواج‌هایی که صورت می‌گیرد به دلیل عدم آشنایی زوجین با آداب همسرداری، به مشکل برمی‌خورد که در همین راستا ۴۱ هزار سخنرانی درباره آداب همسرداری در این مساجد انجام شده است.

وی بر فراگیر شدن این طرح در تمامی مسجدهای سطح کشور تاکید کرد و گفت: لازم است در این زمینه دستگاه های دولتی و خصوصی، دانشگاه ها و کارخانه های بزرگ نیز ورود پیدا کنند و شرایط ازدواج را برای جوانان فراهم سازند.

نبوی خاطرنشان کرد: لازم است، کارخانه های بزرگ که در امر ورزش سرمایه گذاری می کنند؛ در کنار آن، در مساله ازدواج نیروهای مجرد خود نیز تلاش و بسترهای لازم را فراهم نمایند.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی در نقاط مختلف به واسطه ماهواره و فضای مجازی گفت: مساله طلاق فقط به خاطر مسائل اقتصادی نیست و در مناطق مرفه نشین شهرها نیز شاهد این مساله هستیم، از این رو باید در این زمینه کار فرهنگی هم صورت بگیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در یکم ذی الحجه اشاره و اظهار کرد: این مناسبت، فرصت بسیار خوبی برای پرداختن به موضوع ازدواج است.

نبوی ازدواج را از نیازهای ضروری بشر دانست و گفت: اگر نیاز به ازدواج مدیریت نشود، در هر جامعه‌ای تبدیل به بحران می‌شود؛ برخی مکاتب به دنبال سرکوب کردن غریزه جنسی در انسان ها و بعضی نیز به دنبال لجام گسیختگی جنسی هستند.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای غربی لجام گسیختگی جنسی و برهنگی مطرح است، اما دین اسلام افراط و تفریط را در این مساله نمی‌پذیرد، بدان توجه کرده و به دنبال این است که با مدیریت درست، به این نیاز انسانی توجه شود تا منجر به فسادهای متعدد در جامعه نشود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به توطئه های دشمن در این مساله اظهار کرد: مسلمان ها در آندلس (اسپانیای کنونی) یک تمدن اسلامی را پایه گذاری کردند، ولی دشمن برای مقابله با آن از راه ترویج فساد وارد شد.

وی اضافه کرد: امروز نیز نقشه دشمن برای جمهوری اسلامی ایران، مثل توطئه برای مسلمانان آندلس می باشد و طرح موضوع‌هایی همچون حجاب اجباری از جمله توطئه‌های آنان در این رابطه است.

نبوی خاطرنشان کرد: دشمن با برنامه‌ریزی گوناگون درصدد ایجاد فضای فساد در جامعه می باشد و بدحجابی و بی حجابی نیز وسیله اجرایِ این برنامه دشمن است.

وی با بیان اینکه راه درست پاسخگویی به نیازهای جنسی انسان «ازدواج» است، گفت: دین اسلام نیز تاکید بسیاری به ازدواج دارد و سفارش شده است که زمینه ازدواج جوانان فراهم شود و در این مساله همه کسانی که کاری از دستشان برمی‌آید، وظیفه دارد.

وی بر ترغیب، تشویق و تبیین ازدواج و زمینه سازی و فرهنگ سازی آن در جامعه تاکید و بیان کرد: نباید به خاطر مشکلات اقتصادی امر ازدواج به تاخیر بیفتد و باید در این مساله زندگی ائمه معصومین (ع) را سرمشق خود قرار دهیم.

نبوی با اشاره به اینکه اگر نگاه به ازدواج فقط مادی باشد در این امر دچار مشکل می شویم، افزود: لازم است که رسانه ها در این زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کنند و از هزینه های غیرضروری در ازدواج جلوگیری، رسوم غلط اصلاح و شرایط ازدواج آسان مهیا شود.

اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در سال دوم هجری قمری به نام «روز ازدواج» نامگذاری شده که امسال مصادف با ۱۲ مردادماه جاری است.
ارسال نظرات