امام جمعه اردبیل گفت: با کاندیداها و نمایندگانی که بخواهند دوتیرگی، اختلاف و طائفه گری را پای انتخاب بکشند بنده خود نیز با آنها برخورد خواهم کرد.
کد خبر: ۹۱۶۱۵۶۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

محمد باقر منصوری یکی از مداحان متبحر ملی بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت:  از اینکه مقام معظم رهبری صریحاً فرمودند که اموال و دارایی‌های قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر مصادره شود هم تشکر می کنیم و هم خوشحال هستیم. این نظر صریح رهبر معظم انقلاب به قضات اعلام شده و با اجرای آن تحول عظیمی ریشه کن شدن سوداگری مواد مخدر به وجود خواهد آمد. من از تمام اهالی استان می خواهم در معرفی سوداگران مرگ به نیروی انتظامی همکاری کامل داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه گفت: تحریم وزیر خارجه موفق و با شخصیت ما توسط آمریکا، هم نشان جنون در نظام دیپلماسی آمریکاست و هم نشان دست خالی بودن آنها در تحریم است. بعضی ها می گویند آمریکا می خواهد با این کار دهن وزیر خارجه با کیاست ما را ببندد ولی این طور نیست چون این تحریم تاثیری در مسافرت ها و مصاحبه‌های وی ندارد؛ بلکه علت اصلی این است که آمریکا هرچه در ترکش خود داشت پرتاب کرده و نتیجه نگرفته و حالا برای سرپوش گذاشتن به این شکست بزرگ محاسباتی به تحریم های غیر موثر دست می زند. مثل تحریم رهبر انقلاب، وزیر امور خارجه و... .

خطیب جمعه اردبیل افزود: علاوه بر این که نفس این مسأله افتضاح بزرگی برای آمریکاست با مخالفت اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی با این تحریم، افتضاح بزرگتری برای دولت آمریکا درست شد. در این چهل سال تمام دولت های آمریکا از دست ایران ذله شده اند اما ترامپ ذلیل تر شد و این از برکات انقلاب اسلامی و مقاومت ملت بزرگ ماست. دولت آمریکا در برابر ایران هر چقدر بیشتر تکان بخورد میخ ذلت و ناکامی بیشتر در بدن آنها فرو خواهد رفت.

وی ادامه داد: بعضی از تحلیل گران معتقدند آمریکا به خوبی می داند که این تحریم هیچ اثری در بیرون آمدن آمریکا از باتلاق ایران ندارد اما می‌خواهد ایران را با این تحریم تحقیر کند و ما می گوییم تحقیر مال ملتی است که رئیس جمهورش به خبرنگاران می گوید حاضرم با پول شخصی خودم قیمت پهپاد ساقط شده آمریکایی توسط ایران را پرداخت کنم تا دیگر از من در خصوص این شکست سوال نکنید!!!

آیت الله عاملی بیان کرد: امروز یکی از مداحان بزرگ و نامی استان اردبیل، نه تنها اردبیل و ایران حتی در خارج از کشور نیز پر آوازه بود که یک مداح بزرگ ، مداح شهیر، خوش الحان، مخلص و متبحّر به شمار می رفت.

وی افزود: بنده با این مداح به رسیه سفری داشتم، به هر شهر روسیه رفتیم برای نشستن در پای روضه و مداحی این مداح پر آوازه عطش داشتن و چه خوش بود که در پای سفره حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) دارفانی را وداع نمود. بنده به خانواده این مداح اهل بیت تسیلیت و تسلیت عرض می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها بیان کرد: وحدت، یکپارچگی، همدلی و عدم انشقاق در استان برای ما بسیار مهم است. متأسفانه قلم‌هایی ناشایست به دنبال ایجاد تدابر، تقابل و تنافر در استان ما هستند و باز هم متاسفانه بعضی از کارهای مسئولین زمینه این تدابر را فراهم می کند.

وی گفت: من از مسئولین استان می خواهم هرطور شده در اسرع وقت پروازهای فرودگاه پارس آباد را دایر کنند. همچنین از مسئولان می خواهم تمام دستگاه های مورد نیاز بیمارستان جدید الافتتاح پارس آباد را تهیه نمایند. در خصوص معارضین کشت و صنعت قولی داده شده ولی خلف وعده شده و وثوق مردمی را از بین برده است.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: من به آقای رئیس‌جمهور عرض می کنم حل نشدن مشکل معارضین سفر شما به اردبیل را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد و قطعا شما در این سفر نتیجه عکس خواهیم گرفت.

وی همچنین گفت: راه های مواصلاتی شمال استان و چهار بانده شدن آنها همه ردیف ملی دارند و اعتبار هم گذاشته شده است از مسئولین استان می خواهم به خاطر تصادفات این جاده ها حتماً برای تخصیص ۱۰۰ درصد تلاش کنند.

حضرت آیت الله عاملی در خاتمه اظهار داشت: یک جمله هم برای اهالی شمال استان عرض کنم که یقین صد در صد داشته باشند که مسئولین استانی هیچ فرقی بین نقاط مختلف استان نمی گذارند. آنچه در استان ما نیست نگاه تبعیضی است بسیار مواظب و آگاه باشید که در موسم انتخابات برای جمع آوری رای برای شما قصه ها و روضه های تبعیض خواهند خواند. من از شما می خواهم که به هیچ کس اجازه ندهید در شما طمع بکنند و بخواهند با دست شما خانواده واحد بودن استان را محدود کنند.

وی افزود: از همین جا اعلام می کنم هر کاندیدایی بخواهد با سخنان تفرقه افکنانه و با طائفی گری برای خود رأی جمع کند، من اولین کسی خواهم بود که در برابر او با تمام توان خواهم ایستاد.

 

وی با اشاره به فرارسیدن ماه ذی الحجه اظهار داشت: طبق بعضی از روایات فضیلت آن از ماه مبارک رمضان بیشتر است و علما تلاش‌ها کرده اند تا تعارض ظاهری دو دسته روایت را حل نمایند.

حضرت آیت الله عاملی گفت: خداوند دو بار از این دهه در قرآن یاد کرده است «والفجر ولیالٍ عشر» «واذکروا الله فی ایام معدودات» البته ذکر با غفلت جمع نمی شود. یکی از بزرگترین بدبختی ها این است که انسان با غفلت به ذی الحجه وارد شود و نداند که چه حرمتی و شرافتی دارد و حرمتش را ضایع کند. ما باید تلاش کنیم به شکرانه درک این دهه، حق آن را اداء کنیم.

عاملی افزود: ماه ذی الحجه دو ویژگی مهم دارد؛ ماه ولایت است و ماه عبادت و دعا. روز اول این ماه، روز امیرالمؤمنین است. یکی از فضایل بسیار استثنایی امیرالمؤمنین در این روز واقع شده است. روز اول روزی است که سوره برائت نازل شد و ابوبکر مأمور به ایلاغ شد ولی جبرئیل نازل شد و عرض کرد خداوند می فرماید ابلاغ دستورات دین باید از طرف خودت یا با کسی باشد که جان او جان توست. عین عبارت این است که «انه لا یؤدیها عنک الا انت او رجل منک».

وی ادامه داد: از شب اول این ماه غفلت نشود. روزه روز اول این ماه برابر با روزه هشتاد ماه است. روزه روز عرفه و روزه نُه روز اول، ثواب روزه دهر را دارد و روزه روز هشتم برابر با کفاره نود سال گناه است.

ارسال نظرات