امام جمعه هرات عنوان کرد:

اسلام مدافع حقیقی حقوق بشر است / باورها و اعتقادات اشتباه مانع اصلی ازدواج جوانان

امام جمعه هرات در خطبه های این هفته نماز دین مبین اسلام را مدافع حقیقی حقوق بشر عنوان کرد و مهمترین مانع در ازدواج جوانان را باورها و اعتقادات اشتباه فرهنگی عنوان کرد .
کد خبر: ۹۱۶۱۵۷۳
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، نماز جمعه این هفته هرات به امامت حجت الاسلام والمسلمین جعفری اقامه شد.
علی محمد جعفری در ابتدای خطبه های اول مومنان به ویژه جوانان را به رعایت تقوا سفارش کرد .
وی در ادامه با تسلیت ایام شهادت نهمین پیشوای شیعیان حضرت امام جواد علیه السلام به بیان فرمایشات از این بزرگوار پرداخت و گفت : اعمال انسان همواره از دید خدا پنهان نخواهد بود بنابراین انسان باید به گونه ای عمل کند که مورد رضایت خدا باشد .وی در ادامه خاطر نشان کرد انسان باید در مشکلات و امورات زندگی به خداوند متوسل شود و از درگاه ایشان طلب یاری نماید .
امام جمعه هرات در ادامه به بیان ویژگی های امام جواد علیه السلام پرداخت و چگونگی به امامت رسیدن ایشان را شرح داد .
خطیب نماز جمعه این هفته هرات در ابتدای خطبه های دوم مومنین و مومنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد .
وی در ادامه با اشاره به مناسبت ها و اعیاد ماه ذی الحجه این این ایام را تبریک گفت .
جعفری درادامه با اشاره به توقیف نفتکش ایران و به دنبال آن توقیف نفت کش انگلیس در خلیج فارس
به طرح جدید آمریکا در خصوص حفظ امنیت تنگه هرمز و منطقه خلیج فارس اشاره کرد و گفت : این طرح همانند طرح های دیگر آمریکا محکوم به شکست خواهد بود و آمریکا نباید در مسایل منطقه ای دخالت کند .
وی در ادامه با اشاره به ۱۴ مرداد روز حقوق بشر خاطر نشان کرد در حقوق بشر جهانی جان انسان ها ارزشی ندارد و خون هزاران نفر در مناطق مختلف نیز یمن و سوریه و . . . به زمین ریخته شد .اسلام مدافع حقیقی حقوق بشر است و این مهم باید به گو جهانیان رسانده شود .
ایشان در ادامه با اشاره به اظهارات پمپیو افزود : آنها هنوز ملت ایران را نشناخته اند ، نقش اصلی ایجاد نا امنی در منطقه و ایجاد مشکلات منطقه به واسطه دولت و کشور آمریکاست .
امام جمعه هرات در ادامه با اشاره به سوره مبارکه روم به اهمیت بحث ازدواج اشاره کرد .
وی در ادامه با بیان اینکه محکمترین بنا از نظر خداوند و اسلام بنیان خداوند است خاطر نشان کرد :مشکل فرهنگی امروز باعث جلوگیری از ازدواج جوانان است آنچه مانع از ازدواج شده است باورها و اعتقادات است ، اوضاع اقتصادی مانعی برای ازدواج نیست . وی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی ازدواج جوانان توجه به اعتقادات را مورد تاکید قرار داد .
خطیب نماز جمعه هرات در ادامه چشم و هم چشمی را از دیگر مشکلات پیش روی ازدواج و تکثیر نسل عنوان کرد و به آیات و روایات مختلف قرآنی در خصوص اهمیت ازدواج اشاره کرد .
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار