امام جمعه مرند تحریم وزیر امور خارجه ایران توسط آمریکا را نشان از درماندگی و حماقت مسئولان آمریکایی دانست.
کد خبر: ۹۱۶۱۵۸۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  حجت الاسلام علی نعمت زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته مرند با محکوم کردن تحریم وزیر امور خارجه ایران از سوی آمریکا عنوان کرد: در کجای دنیا کشوری ادعا و درخواست مذاکره با ایران کند و از طرفی دیگر وزیر امور خارجه را تحریم کند؟

وی با اشاره به اینکه افول قدرت آمریکا نزدیک شده است، افزود: تحریم وزیر امور خارجه ایران توسط آمریکا نشان از درماندگی و حماقت مسئولان آمریکایی است، ترامپ یک نعمتی برای انقلاب اسلامی است چرا که با حرکت های احمقانه موجب دفن هر چه زودتر آمریکا می شود.

حجت الاسلام نعمت زاده اظهارداشت: آمریکا سپاه را تحریم کرد اما موجب افزایش نفوذ و بزرگی سپاه انقلاب اسلامی ایران در خاورمیانه و دنیا شد، افتخار وزیر امور خارجه نیز این است که کاربلد بوده و خادم ملت ایران است.

امام جمعه مرند با اشاره به برکات ماه ذی الحجه گفت: اول ذی الحجه سالروز وصلت حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است که به نام روز ازدواج در کشور ما نامگذاری شده است.

وی با اشاره به افزایش طلاق و کاهش ازدواج در جامعه خاطرنشان کرد: افزایش طلاق و کاهش ازدواج در جامعه آثار سوء و خطرات سلامت جسمانی و روحی و اجتماعی زیادی به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام نعمت زاده بر ضرورت وساطت برای ازدواج جوانان تاکید کرد و ادامه داد: باید به داد جوانان برسیم و مردم و مسئولین و خبرنگاران باید برای ارتقای جایگاه ازدواج در جامعه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مهریه ها و هزینه های ازدواج باید کاهش پیدا کند، اذعان داشت: والدین در زمینه ازدواج جوانان سخت گیری نکنند، اشرافیت حاکم بر ازدواج جوانان موجب کاهش این سنت حسنه در جامعه شده است.

حجت الاسلام نعمت زاده همچنین با اشاره به اینکه نماز جمعه مربوط به جناح خاصی نیست، ابراز داشت: نماز جمعه محل محاکمه مسئولین نیست و اگر انتقادی می شود با هدف رفع نقص و حل مشکل صورت می گیرد.

وی افزود: برپایی میز خدمت به مردم و ایراد گزارش عملکرد توسط مسئولین از برکات نماز جمعه است.

امام جمعه مرند تاکید کرد: مردم و مسئولین برای تقویت کمی و کیفی نماز جمعه تلاش کنند، ستاد نماز جمعه ریالی بودجه دولتی ندارد بلکه تنها با مساعدت مردم اداره می شود.

حجت الاسلام نعمت زاده با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در انقلاب اسلامی عنوان کرد: پنجمین همایش امام صادق(ع) با حضور ۳۴۰ جوان نخبه از استان های مختلف با موضوع گام دوم انقلاب اسلامی و برپایی کارگاه های آموزشی در شهر مرند برگزار شد.

حجت الاسلام نعمت زاده در بخش دیگری با بیان اینکه امام جواد(ع) در ۸ سالگی به امامت رسیده است، ابراز داشت: برخی اقدامات از ابتکارات ایشان است، مناظرات علمی ایشان با رهبران مخالف اسلام در تاریخ ثبت شده است و در ۲۵ سالگی به دست همسر خودشان به شهادت رسیدند.

وی در پایان روز خبرنگار را تبریک گفت و از خبرنگاران خواست منافع شخصی را به منافع شهرستان و مملکت ترجیح ندهند و از مسئولان هم خواست با خبرنگاران همکاری کنند و اجازه دهند خبرنگاران، انتقاد کرده و مشکلات و مسائل را به گوش مردم برسانند.

ارسال نظرات