امام جمعه چناران گفت: تمام دستاورد‌های نظام اسلامی در اوج فشار‌ها وتهدیدات دشمنان حاصل گردیده وبه رغم تصور وبرنامه ریزی آنها، ایران اسلامی در عین حال یکی از با ثبات‌ترین کشور‌های جهان است.
کد خبر: ۹۱۶۱۶۴۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین مظفر تاجی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به برکات مقاومت و ضرورت هوشیاری در برابر دشمن گفت: توفیقات نظام جمهوری اسلامی در برابر فزون خواهی‌های استکبار جهانی در ماه‌های اخیر، مبتنی بر راهبرد مقاومت فعال که تحکیم وتقویت اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته، در عین برهم زدن نظام محاسباتی دشمن و خنثی سازی جنگ روانی طراحی شده برای ناکارآمدسازی وناکارآمد نمایی جمهوری اسلام، افزایش اعتماد عمومی مردم به نظام را به همراه داشته است.
 
خطیب جمعه چناران اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، در بیانتشان در جمع ائمه جمعه سراسرکشور در روز ۲۵ تیر ماه، با اشاره به این مهم و تأکید بر اینکه خوشبختانه ملت و نظام، عظمت و اقتدار و ثبات خود را به دنیا نشان داده اند و به دشمنان تحمیل کرده اند، به اذعان عمدتاً پنهان مقامات کشور‌های مختلف در مذاکرات گوناگون و سطح بالای سیاسی جهان، در این زمینه اشاره و یادآور شد: حتی در مذاکرات و محافلی که ما حضور نداریم، حرف از قدرت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در میان است که این واقعیت نشان می‌دهد نظام مردمی ایران توانسته است عظمت و اقتدار خود را به کوری چشم دشمنان، به اثبات برساند.
 
وی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در جمع ائمه کشور خاطر نشان کرد: اگر چه دست یاری پروردگار را عامل اصلی ایستادگی و موفقیت ملت در مقابل فشار‌ها و توطئه‌های چهل ساله‌ی دشمنان خواندند، اما با ابراز خرسندی از دل بریدن ملت و مسئولان از بیگانگان خاطر نشان کرد: به برکت این دل بریدن، کشور از درون در حال جوشیدن است و این حرکت تحسین برانگیز حتماً به موفقیت‌های بیشتری منجرخواهد شد.
 
وی همچنین توانمندی‌های افتخارآفرین دفاعی کشور را نتیجه‌ی فشار‌ها و دل بریدن از بیگانگان در دوران دفاع مقدس خواندند و افزود: حرکت کنونی نیز به برکت تکیه بر خود در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی به نتایج مهمی خواهد رسید. رهبر انقلاب، افزایش مراجعه‌ی دستگاه‌های دولتی به جوانان مبتکر، فعال و خوشفکر را از جمله نتایج دل بریدن از بیگانگان دانست و تأکید کرد: استمرار جوشش درونی به فضل الهی به استغنای واقعی ایران عزیز از بیگانگان منجر خواهد شد.
 
وی با اشاره به جلوه‌های اقتدار در اوج فشار دشمنان گفت: اگرچه ممکن است یک نظام سیاسی در مسیر حرکت طبیعی خود دستاورد‌هایی داشته باشد، اما تفاوت معنادار دستاورد‌های حرکت انقلابی مردم ایران با دیگر نظام‌ها در این است که این دستاورد‌ها در اوج فشار‌ها وتهدیدات دشمنان حاصل گردیده وبه رغم تصور وبرنامه ریزی آنها، ایران اسلامی در عین حال یکی از با ثبات‌ترین کشور‌های جهان است.
 
امام جمعه چناران در ادامه گفت: در این عرصه، اگرچه وجود انگیزه‌های دینی و ملی و تعلق اکثریت مردم به نظام اسلامی همواره در تقویت وحدت و انسجام ملی نقشی اساسی داشته و دارد، اما در ماه‌های اخیر و پس از طرح راهبرد مقاومت فعال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، عمل میدانی نیرو‌های مؤمن به انقلاب در دستگاه‌های مختلف وتوفیقاتی را که در عرصه‌های مختلف دفاعی و امنیتی و تجلی روح ایثار و خدمت رسانی در واقعه سیل ابتدای سال مردم شاهد بودند، در تقویت اعتماد عمومی نقشی اساسی داشته است.
 
وی با اشاره به نماد‌های این تحول گفت: اقدامات ایران منبعث از تفکر ناب انقلابی امام خمین (ره) و مقام معظم رهبری، دقیقا منطق اسلام ناب محمدی است که به قول شهید مطهری، هرچه بیشتر موردحمله واقع شود، شکوفاتر می‌شود. توفیقات نظام، کارآمدی این تفکر را برای جهانیان وبه ویژه مسلمانان منطقه اثبات کرد.
 
تاجی ضمن اشاره به حوادث اخیر وپاسخگویی به موقع ومقتدرانه ایران افزود: هر دولتی، هراندازه برای ایران اسلامی تنش ایجاد کند، به همان میزان یا بیشتر باید متحمل تنش شود و برخی کشور‌های منطقه که زمانی روی این حساب بازکرده بودند که اگر با ایران درگیر شوند، آمریکا و انگلیس و فرانسه، از کشتی هایشان در خلیج فارس محافظت خواهند کرد، حال با این پدیده مواجه شده اند که این کشورها، در برابر اقتدار ایران، قادر به محافظت از خود هم نیستند.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن اشاره به موفقیت های اخیر نیروی‌های مسلح افزود: قابلیت و کارآمدی نیرو‌های مؤمن به انقلاب در دفاع از تمامیت ارضی و منافع راهبردی نظام اسلامی به رغم تفاوت سخت افزاری با دشمن که در زدن پهپاد متجاوز آمریکایی و یا توقیف کشتی انگلیسی تجلی یافت، برای دشمنان نظام اسلامی این پیام را داشت که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع ملی خود در برابر قدرت‌های سلطه، کوچکترین تردیدی به خود راه نمیدهند. این اراده، این روز‌ها تأثیر خود را در نوع واکنش آمریکایی‌ها که قرار بود محور یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران با ادعای حفظ امنیت کشتیرانی در منطقه باشند و عقب نشینی متحدان اروپایی و دست نشاندگان منطقه‌ای آن‌ها را آشکار کرده است.
 
تاجی تصریح کرد: کارآمدی تولیدات صنایع دفاعی کشور که در عملکرد سیستم پدافندی سوم خرداد در اسقاط پیشرفته‌ترین پهپاد نظامی آمریکا درارتفاع ۵۶ هزار پایی، تبلور یافت.
 
امام جمعه چناران ضمن اشاره به جنگ روانی آمریکا علیه ایران در سطح بین المللی افزود:، تلاش دشمن در ایجاد یک جنگ روانی در ناکارآمدنمایی خودکفایی ملی در عرصه صنایع دفاعی و موشکی را اثبات کرد. مردم ایران فراموش نمی‌کنند که تنها یک ماه قبل، “برایان هوک” مسئول گروه اقدام آمریکا علیه ایران، مدعی شده بود که توان موشکی ایران “فتوشاپ” است.
 
فرمانده قرارگاه اجتماعی چناران اظهار داشت: حوادث اخیر و هشدار قدرتمندانه نیرو‌های جبهه مقاومت به آمریکا ومتحدانش در صورت اقدام نظامی علیه ایران که در مواضع سیدحسن نصرالله، رهبران حماس، گروه‌های انقلابی عراق صراحت داشت، اعلام آمادگی آن‌ها برای مقابله با هر تهدیدی علیه ایران، گواهی روشنی است که به رغم اراده دشمنان، جبهه‌های جدیدی در جهان با محوریت انقلاب اسلامی شکل گرفته است که می‌تواند سرنوشت آینده جهان را رقم بزند.
 
خطیب جمعه چناران در ادامه گفت: نشانه‌های این تحول را در نوع عملکرد کشور‌های منطقه، اروپایی‌ها و تغییر مواضع اماراتی‌ها و سعودی‌ها به روشنی می‌توان دید. عقب نشینی اروپایی‌ها مبنی بر اینکه در پی تنش در منطقه خلیج فارس نیستند و همچنین تأکید دوستان فرامنطقه‌ای ایران نظیر چین و روسیه و تأکید آن‌ها بر همراهی با ایران در برابر فشار‌های کاخ سفید، برآیندی از قابلیت‌ها و کارآمدی نظام و استحکام و افزایش سرمایه اجتماعی آن است.
 
تاجی تصریح کرد: در عرصه داخلی نیز نشانه‌های این تغییر آشکار شده است؛ روند رونق اقتصادی کشور، بهبود عملکرد دستگاه قضایی، توان دولت در مدیریت فضای اقتصادی کشور و کنترل و مهار نرخ ارز به رغم تلاش دشمن در دامن زدن به نگرانی‌های امنیتی و نظامی نویدبخش این تحول است.
 
وی با هشدار نسبت ورود دشمنان به دور جدیدی از جنگ روانی گفت: تثبیت وتحکیم اقتدار نظام اسلامی که انفعال وسردرگمی کاخ سفید را درپی داشته و انزوای بیشتر این کشور را هم میان متحدان آمریکا و هم در منطقه در پی داشته است، سبب شده است که تیم افراطی حاکم بر کاخ سفید این روز‌ها دور جدیدی از جنگ روانی را علیه مردم ایران وبا هدف ایجاد گسست میان مردم با نظام آغاز کنند.
 
امام جمعه چناران با اشاره به شیطنت‌های آمریکا در فضای مجازی علیه ایران افزود: روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز پنج شنبه سوم مرداد بر این نکته اذعان می‌کند که دولت آمریکا کمپین تبلیغاتی گسترده‌ای را در فضای مجازی راه اندازی کرده که هدف آن کاهش اعتماد مردم ایران به حاکمیت و مقصر جلوه دادن مسئولان نظام در مشکلات اقتصادی اخیر است، این روزنامه به عنوان یکی از مصادیق این راهبرد کاخ سفید، به تلاش دولت آمریکا در فضای مجازی در ترند شدن هشتگ‌های ضد ایرانی اشاره می‌کند که هدف آن‌ها معطوف به ناکارآمدی نظام است، اما صریح‌تر از آن مواضع اخیر پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در آمادگی گفت وگوی مستقیم با مردم ایران و یا دلسوزی “برایان هوک “مسئول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکاست که هفته گذشته در پیامی ویدئویی مدعی میشود که تحریم‌های آمریکا مردم ایران را هدف قرار نداده و این تقصیر مسئولان ایرانی است که باعث شده اند، تحریم‌های آمریکا جلوه گر شوند.
 
وی ضمن هشدار به بی اعتمادی نسبت به اروپا گفت: از منظر دشمنان نظام اسلامی که باید اروپائی‌ها را نیز در اجرای این سناریوی فریب در کنار آمریکا قرار داد، تقویت اعتماد مردم به نظام اسلامی، عامل اساسی خنثی شدن راهبرد‌های آن‌ها در شکست وتسلیم نظام اسلامی است. اعتمادی که در سال‌های اخیر متأثر از جنگ فرهنگی دشمن و ضعف‌ها و آسیب‌های داخلی و پیامد‌های ناشی از نحوه رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶ بود و به ارائه منفی‌ترین تصویر ممکن از نظام در طول چهل سال گذشته انجامید. این تصویر منفی، متأسفانه به دلیل ناتوانی در مدیریت اقتصاد داخلی ومهار تورم و زمینه سازی برای سوء استفاده مفسدان اقتصادی به نقطه امیدی برای آن‌ها در پیروزی در این جنگ همه جانبه در برابر مردم ایران تبدیل شده بود.
 
خطیب جمعه چناران با اشاره به الزامات درشرایط کنونی گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای “مدظله العالی” روز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با اشاره به اقدامات خبیثانه آمریکا در تشدید فشار‌ها و تحریم‌ها علیه مردم ایران، برای”تغییر محاسبات و تسلیم شدن مسئولان” و نیز “فاصله گرفتن مردم از نظام” یادآور شدند: در مواجهه با دشمن دو راه بیشتر وجود ندارد یا عقب نشینی ما و پیشروی متقابل آن‌ها و یا مقاومت و ایستادگی که تجربه ما در جمهوری اسلامی نشان میدهد هر جا در مقابل دشمن مقاومت کردیم، جواب گرفتیم.
 
تاجی در ادامه خاطرنشان کرد: در شرایط تشدید فشارحداکثری وجنگ روانی دشمن که با هدف خنثی سازی دستاورد‌ها وبرکات مقاومت فعال صورت می‌گیرد، تلاش اصلی نیرو‌های جبهه انقلاب باید معطوف به نهادینه سازی دستاورد‌ها و تبدیل آن به سرمایه اجتماعی برای نظام اسلامی باشد.
 
امام جمعه چناران گفت: تقویت هماهنگی‌های داخلی در دو سطح “حاکمیتی” و “مردمی”، گرفتن آرایش مناسب در مقابل آرایش جنگی دشمن علیه ملت ایران، بهره گیری از الگوی بازدارندگی دفاعی در عرصه مقابله با جنگ اقتصادی وعملیات روانی وجنگ فرهنگی دشمن، تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در مردم توسط علما، نخبگان و رسانه‌ها روشنگری آحاد جامعه نسبت به اهداف دشمن و اعتماد وباور به پیروزی، از جمله اقداماتی است که در افزایش اعتماد وسرمایه اجتماعی نظام نقشی اساسی دارد.
 
وی با اشاره به سالروز شهادت شهید شیخ فضل الله نوری رهبر دینی مشروطه گفت: مشروطه یکی از حرکت‌های مهم ضداستبدادی تاریخ معاصر جهان است. نهضتی پیشرو که در میان دیگر ملت‌ها نیز الهام بخش عدالت طلبی و آزادیخواهی گردید. این نهضت می‌توانست تحولی بزرگ در سرنوشت ملت ایران در مسیر آبادانی و پیشرفت کشور بوجود آورد که به دلایل متعددی ناکام ماند و به استبداد رضاخانی ختم شد! و حرکت رو به جلوی ملت ایران قریب به هفتاد سال به تاخیر افتاد.
 
فرمانده قرارگاه اجتماعی شهرستان اظهار داشت: تاریخ همواره کتاب بزرگ درس آموز و عبرت گیری برای کسانی بوده است که مایلند پیروزی را بدون تکرار خطا‌های گذشته بدست آورند. به واقع گذشته چراغ راه آینده است. نهضت مشروطه از جمله حوادث مهم تاریخ است که برای امروزه ملت ایران می‌تواند راهگشا باشد. عدم بصیرت و نداشتن فرقانی برای تشخیص حق و باطل یکی از مشکلاتی است که در تاریخ کشور عاملی برای انحراف و ناکامی جریان‌های عدالت خواه و آزادی‌بخش مردمی بوده است.
 
وی ادامه داد: در تحولات سیاسی – اجتماعی معاصر ایران زمین اقشار مختلفی از توده‌ها و نخبگان اجتماعی نقش داشته‌اند که روحانیت نیز از آن جمله اند. روحانیت را می‌توان پیشگام مبارزات ملت ایران در نهضت مشروطه دانست. یکی از عوامل موثر در ناکام ماندن مجلس مشروطه و انحراف نهضت ضداستبدادی ملت ایران و بازگشت مجدد استبداد این بار در قالب خاندان پهلوی، ناکارآمدسازی نهاد حافظ شریعت بود که در قامت حضور پنج فقیه به عنوان نگهبان شریعت در متمم قانون اساسی مشروطه تعیین یافته بود. بدون شک اگر چنین نظارتی بر مصوبات مجلس شورای ملی بصورت قانونی و ساختارمند تحقق می‌یافت، شاهد انحراف و افول جایگاه مجلس به مثابه نماینده مردم و حافظ حقوق و قانون اساسی مشروطه نبودیم. مجلسی که رای به حاکمیت حکومت استبدادی رضا خان پهلوی داد. البته سال‌ها بعد بزرگان نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری حضرت امام جمهوری اسلامی توانستند با درس آموزی از گذشته، جایگاه حقوقی شورای نگهبانی را در قانون اساسی جمهوری اسلامی طرح ریزی نمایند که با همه توان، ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی است.
 
خطیب جمعه چناران ضمن اشاره به نقش روحانیت در انقلاب مشروطه افزود: به اعتراف همه مورخین منصف، نهضت مشروطه با رهبری و هدایت روحانیون و علمای آگاه ایران زمین آغاز شد که تجلی تاریخ آن را می‌توان در مهاجرت صغری و مهاجرت کبرای علمای دینی به شهر ری و قم مشاهده نمود. اتفاقا وقتی مشروطه منحرف گردید که روحانیت به تدریج با فتنه گری سفارتخانه‌های کشور‌های بیگانه و همدستی جریان روشنفکری سکولار حاشیه نشین گردید و رهبری نهضت بدست فرصت طلبان و منحرفین و نفوذی‌های روس و انگلیس افتاد. همین درس آموزی از مشروطه کافی بود تا ملت ایران در نهضت اسلامی خود که به پیروزی علیه رژیم ستمشاهی در بهمن ۱۳۵۷ انجامید، این بار دچار خطا نشده و با حمایت همه جانبه از رهبری دینی اجازه ندهد تا بیگانگان نهضت را به انحراف بکشانند.
 
وی با تسلیت شهادت امام نهم حضرت جوادالائمه (ع) گفت: حضرت امام محمد بن علی الجواد (ع) جوانترین امام شیعیان در ۲۹ ذیقعده سال ۱۹۵ ه. ق. پس از هفده سال امامت، در سن بیست و پنج سالگی بر اثر زهری که به دستور معتصم عباسی، توسط ام الفضل همسر آن حضرت، “دختر مأمون “به او خورانده شد مظلومانه و غریبانه در بغداد به شهادت رسید و در کنار مرقد منور جد گرامیش، حضرت امام موسی کاظم (ع) مدفون گردید.
 
امام جمعه چناران ضمن اشاره به زندگی کوتاه و با برکت آن امام معصوم افزود: درس بزرگی که زندگانی کوتاه، اما پربرکت آن امام بزرگوار به جامعه اسلامی ما در این شرایط سخت تحریم و در راستای حرکت در مسیر مبارزه با دولت‌های طاغوت و ظالم زمانه ارائه می‌کند، به فرمود: ه مقام معظم رهبری درس “مقاومت و ایستادگی” و “جهاد برای برقراری حکومت الله” است، چراکه امام جواد (ع) روش او مبارزه‌ی با باطل بود، او کوشش گر برای حکومت الله بود. او نمودار و نشانه‌ی مقاومت است. انسان بزرگی که تمام دوران کوتاه زندگیش با قدرت مُزَور و ریاکار خلیفه‌ی عباسی -مأمون- مقابله و معارضه کرد و هرگز قدمی عقب نشینی نکرد و تمام شرایط دشوار را تحمل کرد و با همه‌ی شیوه‌های مبارزه‌ی ممکن، مبارزه کرد.
 
تاجی ادامه داد: به همین دلیل سیره و شیوه زندگی مبارزاتی آن حضرت برای ما اسوه و الگو است، چراکه زندگی کوتاه آن حضرت که مقارن با حکومت دو تن از حکام ظالم زمان، یعنی مأمون و معتصم عباسی بود که اجازه هیچ گونه فعالیت مبارزاتی و حتی دینی را به امامان معصوم و پیروان آن‌ها نمی‌دادند، خود به خوبی بیان گر این موضوع است. این حاکمان علاوه بر اینکه هرکدام به شیو‌هایی سعی در هدایت افکار عمومی به نفع حکومت خود داشتند و سعی می‌کردند با تظاهر به دینداری و عامل بودن به دستورات اسلامی اذهان عمومی را فریب دهند، کنترل و نظارت بر امامان شیعه عصر خود را در دستور کار قرار داده بودند؛ چراکه این حاکمان به خوبی به جایگاه ائمه معصومین (ع) به عنوان “محور مقاومت و جهاد بر محور تعالیم الهی” پی برده بودند. برنامه‌هایی که آنان در خصوص امام جواد (ع) برای فریب افکار عمومی و کنترل و نظارت بر آن حضرت دنبال کردند، ایجاد پیوند خانوادگی از طریق ازدواج با آن حضرت بود. در این شرایط امام جواد (ع) با شیوه مبارزاتی خود، نوعی خاص از مبارزه و جهاد را همچون ائمه بزرگوار دیگر و با وجود امامت در ۸ سالگی، دنبال نمود و درسی بزرگ را به ما آموخت.
 
وی با اشاره به سالروز پیوند آسمانی امام علی (ع) و فاطمه (س) و روز ازدواج گفت: اولین روز ماه مبارک ذی الحجه، سالروز ماندگارترین پیوند آسمانی میان حضرت علی (ع) و حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) و تشکیل خانواده‌ای الهی است که شجره طیبه امامت و ولایت تا ابد از آن رشد و نمو یافت. پیوندی که به دست خاتم پیامبران در اوج ساده زیستی، اما در نهایت گرمی و زیبایی و عشق و محبت برقرار شد و الگویی بسیار زیبا و متعالی برای تمامی دوستداران آن حضرات گردید تا زندگی سعادت آفرین خود در کانون گرم خانواده را بر مدار آن شکل دهند. ابلاغ دستور خداوند متعال به پیامبر خویش مبنی بر انجام این پیوند خود گویای الگو متعالی این خانواده است. چنانکه رسول خدا در رابطه با ازدواج حضرت زهرا (س) منتظر وحی الهی بود تا سرانجام جبرئیل بر پیامبر (ص) نازل شد و گفت: «ای محمد! خدا بر تو سلام می‌رساند و می‌فرماید فاطمه را به عقد علی درآور، خداوند علی را برای فاطمه و فاطمه را برای علی پسندیده است.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی چناران ضمن اشاره به معیار‌های انتخاب همسر از نگاه قران و ائمه معصومین افزود: مهمترین ملاک و انتخاب همسر مطابق با آیات قرآنی و سفارش و توصیه‌های ائمه معصومین (ع) و الگوی ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع)، «ایمان» به ارزش‌های اسلامی و التزام عملی به آن در زندگی فردی و زناشویی است. این ملاک و معیار مهم، از زبان حضرت علی (ع) در مورد حضرت زهرا (س) در هنگام خواستگاری آن حضرت و نیز توصیف خصوصیاتی که پیامبر گرامی اسلام (ص) در مورد حضرت علی (ع) بیان فرمودند، نمایان می‌شود.
 
وی ادامه داد: در دنیای امروز که مادیات و رفاهیات و وسایل زندگی تجملاتی برای بعضی خانواده‌ها ملاک و معیار خوشبختی قرار گرفته است، زندگی بی پیرایه و ساده، اما سراسر لطافت و مهرورزی این دو زوج آسمانی عالم بهترین الگو برای خوب زندگی کردن و مهرورزانه زندگی کردن است تا با پرهیز از اینگونه مخارج که با معیار‌های اسلامی ازدواج تناسب ندارد، زمینه خوشبختی زوج‌های بسیاری که با مشکلات مالی روبه رو هستند، فراهم شود.
 
امام جمعه چناران در پایان خاطر نشان کرد: از مهمترین معیار‌های انتخاب همسر، همراهی او در شرایط سختی و روز‌های راحتی است که اگر همسران در زمان‌های مختلف زندگی با شناخت و مدیریت درست بتوانند از تمامی امکانات و توانایی‌های خود بهره برده و همدیگر را یاری رسانند، نه تنها مشکلات زندگی به راحتی حل خواهد شد، بلکه زمینه موفقیت‌های بیشتر را فراهم خواهد کرد، بخصوص در ابتدای زندگی که معمولا برای بیشتر زوج ها، شرایط مادی و اقتصادی به خوبی و به طور کامل فراهم نیست، این همیاری و همراهی، بیشتر لازم است و یکی از وظایف زوجین در خانواده، گرم نگه داشتن این کانون مهربانی است. در خصوص عمل به این معیار مهم، هر یک از زوجین وظایفی دارند که با نگاهی به شیوه و رفتار حضرت علی و زهرا (س) در زندگی بیشتر قابل درک است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها