مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان خبر داد؛

آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خواهران

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان گفت: ثبت نام حوزه های علمیه خواهران از 23 تیرماه سال جاری آغاز شده است.
کد خبر: ۹۱۶۱۶۷۹
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام حسن صادقی اظهار داشت: حوزه علمیه دارای رسالت های مهم و اهدافی است که با برنامه ریزی های لازم این رسالت ها پیگیری می شود.

 

وی با بیان اینکه تربیت بانوان عالم،مومن،متعهد، بصیر،انقلابی، متخلق،آگاه و وظیفه شناس در ایفای وظیفه مادری و همسری و پاسداری از تحکیم و تعالی خانواده از مهمترین رسالت های حوزه است، افزود: تربیت بانوان متخصص و کارآمد در راستای تحقق رسالت و مامویت های حوزه های علمیه در عرصه های مختلف از دیگر رسالت های حوزه های علمیه محسوب می شود.

 

این مسئول بیان داشت: تعلیم و تربیت در حوزه علمیه و سایر جوامع،تحقیق و پژوهش و نظریه پردازی در عرصه علوم اسلامی و انسانی و مدیریت امور مراکز علمی تبلیغی و آموزشی از محورهای مهم رسالتی حوزه های علمیه است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به اینکه پاسخگویی به شبهات از مهمترین اولویت حوزه  های علمیه است، گفت: با توجه به این موضوع که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند،باید از ظرفیت های بانوان به خوبی استفاده شود.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به نقش بانوان در بحث های نظریه پردازی و شبهات در حوزه زن و خانواده،بیان داشت: همچنین بانوان فرهیخته می توانند در تربیت نسل جدید نقش موثری داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران دو هدف متوسط و نهایی را دنبال می کند که در هدف متوسط تلاش می کند تا خود بانوان به عنوان عالم تربیت شده و وظایف مادری و همسری را به خوبی ایفا کنند.

 

این مسئول با اشاره به نقش حوزه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب،بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان منشور برای چله دوم انقلاب است که حوزه علمیه می تواند نقش موثری داشته  و در زمینه های اخلاق،معنویت، تحقیق و پژوهش به ویژه سبک زندگی،اقتصادی و فرهنگی نقش خوبی را ایفا کنند.

 

وی با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خواهران از  ۲۳ تیرماه سال جاری، گفت: ثبت نام داوطلبان  تا ۲۱ مرداد ادامه دارد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به تحصیل یک هزار و ۲۰۰ طلبه خواهر در سطوح دو و سه حوزه های زنجان، افزود: 500 نفر نیز فارغ التحصیل شده اند.

ارسال نظرات