خبرهای داغ:
امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه قم مطرح کرد:

بصیرت امروز ملت ایران، نتیجه سال‌ها صبر و استقامت

امام جمعه موقت تهران در قم بیان کرد: بصیرت امروز ملت ایران، در سایه سال‌ها صبر و استقامت به دست آمده است.
کد خبر: ۹۱۶۱۷۱۳
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت صبر و استقامت ملت ایران و تبیین این ویژگی مهم ملت برای جوانان گفت: اگر امروز جوانان در عرصه‌های مختلف به موفقیت می‌رسند به جهت ثمره همین استقامت و صبر ملت است.

وی افزود: یکی از ارکان حفظ انقلاب اسلامی، بصیرت و آگاهی ملت ایران است؛ به طور کلی یکی از آثار بصیرت شناخت دوست و دشمن است و با بصیرت است که استواری و استقامت به دست می‌آید.

امام جمعه موقت تهران با ذکر این مطلب که بصیرت در سایه صبر و استقامت به‌دست‌آمده است، تصریح کرد: ایستادگی در برابر ناملایمات و استواری در تصمیم، سبب بصیرت انسان و سعادت در دنیا و آخرت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی یادآورشد: شورای هماهنگی تبلیغات در کنار نهاد نماز جمعه نهادی است که بستر بصیرت و آگاهی ملت را فراهم کرده است؛ این شورا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۱۲ مردادماه سال ۱۳۵۹ با موافقت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی ابراز کرد: بر اساس اساسنامه‌ای که به تصویب مجلس رسیده است این شورا نهادی عمومی و غیردولتی است که مسئولیت برنامه‌ریزی، هماهنگی، سیاست‌گذاری و نظارت و اجرای مراسم رسمی و مناسبات عمومی نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد: آمریکایی‌ها در حسرت مذاکره با ایران می‌مانند / به زودی از مشکلات عبور خواهیم کرد
وی با تأکید بر اینکه اگر حرکت ملت نبود راه برای نهضت امام خمینی (ره) ایجاد نمی‌شد، افزود:اگر مردم کشورمان جهاد نمی‌کردند، انقلاب اسلامی با چنین آثار و برکات ارزشمندی به ثمر نمی‌رسید.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمن در مقابل ایستادگی ملت ایران زانوزده است، گفت: جمهوری اسلامی امروز در برابر زورگویی و زیاده‌خواهی نامشروع نظام سلطه ایستاده است.

وی در پایان با ذکر این مطلب که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب ٢٢ بهمن، اقدامات بسیار مهمی را در کشور انجام داده گفت: بزرگداشت‌ها و گردهمایی‌های بزرگی، چون روز قدس از جمله کارکرد‌های مهم و تاریخی این شورا بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار