مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسین (ع) کرج در گفتگو با «بسیج»؛

بانوان جامعه از جلوه های زیبایی زندگی حضرت زهرا (س) درس بگیرند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسین (ع) کرج ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی«ع» و حضرت زهرا«س» و برشمردن فضایل و مقام معنوی و علمی حضرت زهرا تأکید کرد: بانوان جامعه از جلوه های زیبای زندگی حضرت زهرا«س» درس بگیرند.
کد خبر: ۹۱۶۱۹۷۶
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت الاسلام افشار مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسین علیه السلام کرج در گفتگو با خبرگزاری بسیج اظهارداشت : تأثیر الگو روی ذهن مردم خیلی بالاست ، همه انسانها احتیاج دارند به اینکه در رفتارهای معمولی خود یک شاخص و یک الگو در مقابل چشم شان باشد.

بانوان جامعه از جلوه های زیبایی زندگی حضرت زهرا (س) درس بگیرند

وی افزود : حضرت زهرا«س» الگوی زنانِ بعد از خود است، زنان می توانند در موازین اخلاقی و عاطفی و انسانی، محور خانواده بودن، آرمان گرایی به حضرت نگاه کنند و در مجموعِ رفتارها، خود را باایشان تطبیق دهند.

حجت الاسلام افشار با بیان روایاتی درباره سیره و سبک زندگی حضرت زهرا«س» افزود: یک همسر و شریک زندگی برای گرم نگه داشتن کانون خانواده باید دارای ویژگی هایی از جمله ایثار و از خودگذشتگی باشد. باسختی ها و ناملایمات زندگی بسازد با لبخند شادی آفرین خود، تاریکی حزن واندوه را ازدل شوهر و بچه ها بزداید. زنان لازم است از اینگونه جلوه ها درس بگیرند و با ساده زیستی و مراقبت از خویش و دوری جستن از آرزوهای طولانی ومادی، زندگی زناشویی را رنگی جاودانه بخشند.

وی با بیان اینکه یکی از فضایل حضرت زهرا «س» که کمتر به آن توجه شده علم آموزی و تعلیم و تربیت ایشان است تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر باید به تربیت دختران بانوان همت گماشت زیرا از یک سو نزدیک به نیمی از نیروهای فعال و کارآمد جامعه ما را قشر زنان و دختران تشکیل می دهند و از سوی دیگر، گستره فعالیت آنان، همه امور فردی و اجتماعی را در بر می گیرد.

وی درپایان خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف از تربیت دختران و بانوان افزون بر خودسازی و پرورش باورهای دینی، آشنا کردن آنان با فنون و شیوه های زندگی مانند شیوه شوهرداری فرزندپروری همسایه داری و معاشرت با مردم است.

 

خبرنگار بسیجی:رحمت نژاد

ارسال نظرات
پر بیننده ها