خبرهای داغ:
برخی از افراد سعی دارند به هر شکلی ارادت خود را به غرب و روش و منش آن ابراز کنند؛ تلاش مشترک «محمد جواد ظریف» و «معصومه ابتکار» در مخفی کردن اجرای یک سند از جمله همین موارداست.
کد خبر: ۹۱۶۲۱۶۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، «برابری جنسیتی» یک شعار فریبنده اما انحرافی است که در غرب تجربه تلخی به وجود آورده است. این شعاری که تجربه خود را بسیار بد پس داده است حالا به طور کاملا عجیبی برای کشورهای غیر غربی ارائه می شود. متاسفانه در کشور هم هستند کسانی که به طور آشکارا و پنهان به دنبال پیاده سازی این برنامه‌های انحرافی هستند. نمونه این روند را در سند ۲۰۳۰ دیدیم که با برخورد جدی و مستقیم رهبر انقلاب برخی از سرسپردگان اجرای این موضوع پا پس کشیدند.

اما به نظر می رسد که برخی از افراد سعی دارند به هر شکلی ارادت خود را به غرب و روش و منش آن ابراز کنند. از این روست که دیده می شود که همین برنامه‌ها با نام دیگر اما با همین شکل و سیاق از سوی همین افراد با اصراری عجیب و قابل تامل اجرا می شود.

تلاش مشترک «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان و «معصومه ابتکار» معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری در مخفی کردن اجرای یک سند از جمله همین موارد است.

معصومه ابتکار در دیدار سفیر پاکستان در ایران، گزارشی از فعالیت های معاونت زنان ریاست جمهوری در اجرای سند توسعه پایدار ارائه داده است. خانم ابتکار در این دیدار بر اجرای سیاست برابری جنسیتی در ایران تاکید و مصوبه سهمیه ۳۰ درصدی زنان در انتصابات دولتی را در این راستا ارزیابی کرده است.

پیش از این نیز محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست توسعه پایدار سازمان ملل متحد از اجرای سیاست های برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در ایران گزارشی ارائه کرده بود که مورد استقبال معصومه ابتکار نیز قرار گرفت.

نکته جالب توجه در هر دو نشست تلاش محمد جواد ظریف و معصومه ابتکار در مخفی کردن اجرای این سیاست ها در ایران است. وزیر خارجه کشورمان از عبارت «توانمندسازی و برابری مردم» در صفحه شخصی خود در توییتر استفاده کرده و خانم ابتکار در خبر مربوط به این دیدار در پایگاه رسمی خود، عبارت «عدالت جنسیتی» را جایگزین «برابری جنسیتی» کرده است.

این درحالی است که رهبر انقلاب در یک سخنرانی درباره جایگاه زنان بیان فرمودند: «خدای متعال مرد را و زن را از جهاتی مثل هم قرار داده است؛ از لحاظ عروج به مقامات معنوی با هم تفاوتی ندارند... از لحاظ قدرت رهبری با هم تفاوتی ندارند... از لحاظ توانایی هدایت بشر تفاوتی ندارند... امّا از لحاظ وظایف اداره‌ی زندگی تفاوت دارند... اینهایی که از حقوق زن می‌خواهند دفاع کنند، به قول معروف شیپور را از سرِ گشادش می‌زنند و نمی‌فهمند چه بگویند و از چه چیز زن دفاع کنند، می‌گویند چرا زن مدیریت [نکند]؛ مگر مدیریت‌ها یک افتخار است برای یک انسان که دنبال این باشد که چرا مدیریت‌ها [مخصوص مرد است]؟ اسمش را هم می‌گذارند عدالت جنسیتی؛ این عدالت است؟ آن کسانی که در دنیا برابری جنسیتی را مطرح می‌کردند و دنبال آن بودند، امروز این‌قدر بدبختی و فساد از این ناحیه گریبان‌گیرشان شده که خودشان پشیمانند.»

شعار پوشالی عدالت جنسی یا برابری جنسی بیش از اینکه برای زنان رفاه و جایگاه بالاتری به میان آورد باعث شده تا زنان مشکلات بیشتری در غرب داشته باشند. زنان غربی حالا خود به عنوان نان آور خانواده بایستی بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه را بدوش بکشند و وظایف آنان غیر از وظایف تربیت فرزندان و نگهداری از آنان اغلب دو برابر شده است.

رهبر معظم انقلاب درباره همین موضوع بیان می فرمایند: «یکی از بزرگ‌ترین خطاهای تفکر غربی در مورد مسأله زن، همین عنوان «برابری جنسی» است. عدالت یک حق است؛ برابری گاهی حق است، گاهی باطل است؛... چرا باید کاری که مردانه است به زن داده بشود؟ این چه افتخاری است برای زن، که کاری را انجام بدهد که مردانه است؟»

اینکه یکسری از افراد خصوصا در قامت مسئولان اصرار دارند که جامعه را به سمت مشکلات و مسائل بیشتر بشکند موضوع قابل تاملی است که رسانه‌ها بایستی به آن توجه کنند و با کنکاش جدی بر روی این موارد نسبت به انداختن کشور در این ورطه از مسئولان پاسخ مناسب بخواهند.

موضوع برابری جنسیتی اگرچه صورتی زیبا دارد اما بیشتر به عنوان یک شعار عامه پسند سیاسی مطرح شده که مورد سوء استفاده زیادی قرار گرفته و حاصل آن تنها تلنبار شدن مشکلات بیشتر بر روی دوش زنان بوده است. امروزه کارشناسان تاکید دارند که تفاوت های زنان و مردان حتما دیده شود اما این شعار جعلی اصرار دارد که حتما این تفاوت ها نادیده گرفته شود و بیشتر ازینکه حقی برای زن بوجود بیاورد وظایف دیگری را بر گردن آن می نهد. از این رو شاهد بطلان چنین شعارهایی در جامعه غرب هستیم اما در ایران حرکت های مشکوکی دیده می شود که قصد دارد کشورمان را به همان پرتگاهی که غرب در آن افتاده هدایت کند! چرا؟ مسئولان بیاد پاسخ دهند.

نویسنده: حمزه نژاد

ارسال نظرات