ایران هزینه‌های زیادی داده که غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را اثبات کند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما هزینه‌های زیادی را پرداخت کردیم، تا مردم جهان و سیاستمداران به حرف مقام معظم رهبری برسند که آمریکا غیرقابل اعتماد است.
کد خبر: ۹۱۶۲۱۷۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تحریم محمدجواد ظریف از سوی آمریکا گفت: ما همواره شاهد پارادوکس در رفتار و عملکرد هیأت حاکمه آمریکا هستیم. از یک سو دم از حقوق بشر می‌زنند اما هیچ اعتقادی به حقوق بشر ندارند. ناکازاکی و هیروشیما را با خاک یکسان می‌کنند. از یک سو دم از حمایت مردم مظلوم می‌زنند اما از رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی،‌ حمایت می‌کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها دم از دفاع از حقوق مردم جهان می‌زنند اما از عربستان سعودی حمایت می‌کنند که یمنی‌ها را محاصره کرده و تعداد زیادی از یمنی‌ها بر اثر سوء تغذیه دارند از بین می‌روند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: آنچه که آمریکایی‌ها متوجه می‌شوند زبان زور و پول است و به هیچ چیزی دیگر اعم از قانون،‌ حقوق بشر و دموکراسی اعتقادی ندارند. قانون و حقوق بشر شعارهای رنگینی هستند که فقط برای فریب دادن افکار عمومی جهان آنها را مطرح می‌کنند و مجامع بین‌المللی که اکثرا بودجه‌شان توسط آمریکا تامین می‌شود تحت سلطه آمریکا هستند.

عزیزی خاطرنشان کرد: ما هزینه‌های زیادی را پرداخت کردیم تا مردم جهان و سیاستمداران به حرف مقام معظم رهبری برسند که آمریکا غیرقابل اعتماد است که نمونه آن همان برجامیاست که ما از آن حمایت کردیم و اتفاق افتاد و بعد دیدیم آمریکا زیر همه چی زد و از برجام بیرون آمد.

وی افزود: آمریکایی‌ها در ادامه رفتارهای قبلی خود از یک سو دم از مذاکره می‌زنند و از سویی رئیس دستگاه دیپلماسی ما را تحریم می‌کنند. البته هر زمان که دشمن از ما بد بگوید و ما را تحریم کند این نشان می‌دهد ما عملکردمان درست بوده است.

عزیزی گفت: درست است که ما برای مقاومت‌مان هزینه داده‌ایم، اما با عزت زندگی می‌کنیم. کشورهایی مانند عربستان هم که با آمریکا سازش کرده‌اند هزینه‌های سنگین را پرداخت کردند و تنها در یک مورد آن 400 میلیارد دلار یک باره آمریکا از آنها دریافت کرده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران از یک سو نشان‌دهنده پیشرفت ما در این حوزه است و از سوی دیگر جسارت ما را برای این کار نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار