مسئول اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با «بسیج»:
مسئول اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی از برگزاری اردوهای جهادی این دانشگاه در مناطق حاشیه نشین تبریز خبر داد و گفت: ارائه‌ خدمات درمانی و فرهنگی به مردم از عمده فعالیت‌های دانشجویان در اردوهای جهادی است.
کد خبر: ۹۱۶۲۳۵۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

آقاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با بیان این‌که هدف از برگزاری اردوهای جهادی تقویت نیرو و روحیه‌ی جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز است، گفت: در این اردوها تیمی از دانشجویان در رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری و علوم آزمایشی و پیراپزشکی برای خدمت رسانی به مردم مشارکت می‌کنند. 
  
وی افزود‌: اردوی امسال نیز در یکی از محلات حاشیه نشین تبریز در مسجد حضرت ابوالفضل محله‌ خلیل آباد برگزار می‌شود. 
  
آقاجانی اضافه کرد: سال‌های گذشته اردوهای جهادی در روستاهای شهرستان چاراویماق برگزار می‌شد و دانشجویان در این مناطق خدمت رسانی می‌کردند ولی امسال مقرر شده طبق طرحی، منطقه اردوها از حالت مقطعی خارج شده و اردوها برای خدمت رسانی در مناطق حاشیه نشین تبریز به طور مستمر و در طول سال برگزار شوند. 
  
وی یادآور شد: قرارشده حداقل هفته‌ای یک یا دو مرتبه پزشک متخصص و دندان پزشک برای درمان مردم به مناطق حاشیه نشین اعزام شوند. 
  
آقاجانی از اجرای طرح خط مقدم خدمت در مناطق حاشیه نشین تبریز خبر داد و گفت: در این طرح بیشتر برای حل مشکلات مردم مناطق حاشیه نشین تبریز تمرکز کرده‌ایم و بستری برای انعکاس مشکلات مردم مناطق حاشیه نشین و ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولان و به نوعی مطالبه گری اسلامی فراهم شده است تا مسئولان به میدان آمده و در راستای حل مشکلات مردم گام موثری بردارند. 
  
وی با بیان این‌که هفته‌ی آتی اردوی جهادی برای خدمت رسانی در منطقه‌ ترلان دره سی تبریز برگزار می‌شود، گفت: عمده فعالیت‌های دانشجویان در اردوهای جهادی، ارائه‌ی خدمات درمانی و فرهنگی به مردم است، اردوهای جهادی از هشتم مرداد تا 13 مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود. 
  
آقاجانی ادامه داد: مطالبه گری و پیگیری مشکلات مردم در کنار ارائه‌ی خدمات درمانی و فرهنگی از جمله اهداف اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز است. 
  
وی خاطرنشان کرد: تلاش و روحیه‌ی جهادی دانشجویان در این اردو‌ها قابل تحسین است؛ چرا که در راستای ارائه خدمات و کمک به مردم از هیچ نوع تلاشی دریغ نمی‌کنند و معتقدم حس خدمت رسانی به مردم و رضایت مندی مردم و نیت الهی تاثیر مثبتی در زندگی خدمت رسانان دارد. 
    
آقاجانی با اشاره به خدمات درمانی ارائه شده در اردوهای جهادی، گفت: پزشک عمومی و پزشک متخصص کودکان، ارتوپدی، زنان در منطقه فعالیت می‌کنند و اقداماتی مانند غربالگری سرطان، اندازه گیری فشارخون، و بی ام ای و غربالگری سرطان پروستات، در مناطق انجام می‌دهند.  
ارسال نظرات