معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری خرم آباد گفت: اجرای موسیقی زنده در اماکن عمومی بدون دریافت مجوزهای تخصصی ممنوع است.
کد خبر: ۹۱۶۲۴۵۵
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمود آشناگر امروز در جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی که با دستور کار اجرای شیوه نامه اجرای موسیقی زنده در اماکن عمومی برگزار شد، گفت: مراکز و اماکنی که نسبت به اجرای موسیقی زنده اقدام می‌کنند باید علاوه بر مجوزهای صنفی، مجوزهای تخصصی اجرای موسیقی زنده را نیز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی استان دریافت کنند و گروه‌ها و اشخاص فاقد این مجوز، حق اجرای برنامه در اماکن عمومی شامل هتل‌ها، سفره خانه‌ها و رستوران‌ها را ندارند.

وی افزود: تعداد گروه‌های دارای مجوز نسبت به گذشته افزایش داشته و بنا بر اعلام انجمن موسیقی استان در حال حاضر ۳۷ گروه مجوزهای تخصصی اجرای برنامه در این مراکز را دریافت کرده‌اند و ۲۹ پرونده نیز در دست اقدام است.

معاون فرماندار خرم‌آباد تصریح کرد: متاسفانه برخی اشخاص و گروه‌های هنری خود را فراتر از قانون پنداشته و علیرغم تاکیدات بسیار و پیگیری‌های لازم، هنوز در خصوص دریافت مجوزهای تخصصی اجرای موسیقی زنده در اماکن عمومی مورد اشاره در شیوه نامه اقدام نکرده‌اند که جای تاسف دارد. 

آشناگرتاکید کرد: در راستای حُسن اجرای شیوه نامه مذکور یک تیم نظارتی متشکل از کارشناس فرمانداری، کارشناس و نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی و اداره نظارت بر اماکن عمومی، عملکرد گروه‌ها و مراکزی که در خصوص اجرای موسیقی زنده اقدام می‌کنند را به طور مستمر دنبال کرده تا تخلفات به حداقل برسد.

وی در پایان تاکید کرد: در کنار اجرای برنامه‌های هنری که از ضروریات و نیازهای عمومی جامعه است، رعایت شئونات دینی و اخلاقی و چارچوب‌های قانونی نیز باید مد نظر مجریان قرار گیرد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات