خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
به همت سازمان بسیج رسانه فارس، در نشست صمیمی با فرماندهی سپاه فجر فارس، مراسم بزرگداشت مقام خبرنگار برگزار و از فعالان بسیجی این عرصه تقدیر شد.
کد خبر: ۹۱۶۲۶۳۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰

به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج از فارس، مراسم بزرگداشت مقام خبرنگار به همت سازمان بسیج رسانه فارس برگزار و از فعالان بسیجی این عرصه تقدیر شد.

در این مراسم که جمعی از اصحاب رسانه به بیان دیدگاه ها و مسائل صنفی حوزه خود پرداختند، سردار سید هاشم غیاثی فرمانده ارشد سپاه فجر فارس ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک هفته خبرنگار گفت: با اینکه با رسانه بیگانه نیستم و اتفاقا خودم هم سابقه کار خبری دارم، اما در این سالهایی که من در فارس خدمت می کنم، به اندازه انگشتان یک دست هم در مقابل دوربین های خبری و رسانه های نوشتاری قرار نگرفتم، چرا که معتقدم اگر نیت خدایی و کار ما قربه الی الله باشد، به خودی خود، در دلها نفوذ خواهد کرد و مردم خودشان تشخیص می دهند که مجموعه سپاه و بسیج خدماتی که مورد نیاز نظام و مردم بوده را انجام دادند یا خیر؟

وی با تأئید اینکه شاید این ایرادی بر من باشد، اما این یک عقیده شخصی است، اما من از این کار نتیجه گرفته ام تصریح کرد: با وجود این، عزیزانی که در سپاه خدماتی ارائه می دهند و متولی کاری هستند را تشویق می کنم که فعالیت هایشان را رسانه ای کنند .

غیاثی افزود: سپاه و بسیج در بعضی عرصه ها، فصل الخطاب است اما در بعضی عرصه ها، نقش می پذیرد و با دستگاههای دیگر تعامل دارد.

وی  عنوان کرد: یکی از معضلاتی که در میان رسانه های فارس به چشم می خورد عدم انسجام مناسب بین اصحاب رسانه است، اگرچه استان فارس، یک استان پیشرو در این زمینه است.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه انتظاری که من از رسانه ها دارم، متناسب با شرایط امروز ماست تصریح کرد: امروز دشمن دو راهبرد اساسی دارد: تحریم سیاسی و جنگ نرم. پس ما یا بایستی یا قدرتمند و قوی باشیم یا اراده دشمن را بپذیریم. پس باید دید وظیفه رسانه در شرایط موجود برای قدرتمندی نظام در مقابل این هجمه ها در استان فارس چیست؟

غیاثی تأکید کرد: اگر ما احساس کنیم که در قالب انسجام و همگرایی، راه هایی برای مقابله با تهاجمات دشمن وجود دارد، ما پابه پای رسانه خواهیم بود و این وظیفه ماست.

وی در ادامه، به اقدامات معجزه گونه ای که در چند وقت اخیر داشتیم، اشاره کرد و گفت: دشمن بلافاصله پس از زدن پهباد آمریکایی، تشکیل اتاق جنگ داد و تصمیماتی گرفت که با هوشیاری سپاه و رونمایی از برخی تجهیزات پیشرفته به دشمن این پیام را منتقل کرد که در صورت حمله شکست شما قطعی است و به همین دلیل دشمن عقب نشینی کرد.

وی تأکید کرد: ما این اقدامات را معجزه گون می دانیم و این نشأت گرفته از خلوص بچه های سپاه است.

فرمانده ارشد سپاه فجر فارس با تصریح بر اینکه دلگیرم از دست مسئولینی که از جنس روز حادثه نیستند اظهار داشت: بعضی مسئولین فکر می کنند ساعت 7صبح باید بروند و 2بعدازظهر به منزل برگردند، در صورتی که روز حادثه باید اینها را فرابخوانیم در سپاه و مسئولیتشان را یادآوری کنیم و تأکید کنیم که تو برو پای کار، ما هم پشتیبانت هستیم.

غیاثی با بیان اینکه در استان فارس چون از بعضی اتفاقات پیشگیری شده، مردم خبردار نیستند و آرامش و امنیت برقرار است تصریح کرد: ما به عنوان سپاه، و حافظ نظام و انقلاب و امنیت جامعه، وظیفه رصد اشراف و تحلیل، و در واقع آرایش مناسب و اقدام متناسب داریم نسبت به وقوع یک مسئله.

وی تصریح کرد: دشمن در حال تلاش برای کمرنگ کردن روحیه دفاع مقدسی است و این مسئله در رسانه ها هم کمرنگ است.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه در ترویج فرهنگ شهید و شهادت و دفاع مقدس ما چه کردیم؟ این اندیشه در دنیا و جهان اسلام جای خود را باز کرده است تصریح کرد: امروز توفیقاتی که در جهان اسلام به وجود می آید و استیصالی که دشمنان اسلام دارند، مرهون همین اندیشه است که در کشور خودمان کمتر توجه می کنیم و برایمان غریبه است.

غیاثی با تأکید بر اینکه ما این پشتوانه ها داریم که می توانند فرصت باشند ادامه داد: بالای 50 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند، این یک فرصت است و دشمن تلاش می کند این فرصت را تبدیل به تهدید کند.

وی معتقد است که مبانی رسانه ای تراز انقلاب اسلامی توسط فعالان رسانه و خبر باید به درستی تدوین شود.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: نفوذ در مراکز تأثیرگذار از جمله رسانه، از دیگر راهبردهای دشمن است چرا که خیلی از نفوذهایی که در سطح ملی در رسانه شکل گرفته و در بعضی موارد به اهدافش هم رسیده است باید به عنوان یک تجربه برای ما و شما  و درس عبرت باشد.

در ادامه این مراسم، مصطفی اژدری، رئیس سازمان بسیج رسانه فارس اظهار داشت: در سال گذشته 18کانون بسیج رسانه در استان راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج رسانه فارس در سال گذشته رتبه برتر کشور ر ا دریافت کرد و با وجود اینکه تعداد آثار شرکت کننده در جشنواره ابوذر سال گذشته کم بود، اما بیشترین جوایز را دریافت کرد که این نشان از کیفیت کار خبرنگاران فارس دارد.

در ادامه این جلسه از پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر که امسال برای دومین دوره در استان فارس و در دو سطح استانی و ملی برگزار می‌شود رونمایی و از فعالان عرصه رسانه و خانواده شهید خبرنگار جلال نوبهار، تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها