دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی در پیامی به شدت از برگزاری مراسم دور از شئونات اسلامی در ورزشگاه کربلا انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۱۶۲۷۱۷
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از مهر ، آیت پیمان دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی در پیامی به شدت از برگزاری مراسم دور از شئونات اسلامی در ورزشگاه کربلا انتقاد کرد و خواستار جلوگیری از تکرار آن شد.

وی در این باره نوشته است:

انا لله و انا الیه راجعون.

 السلام علیک یا ثارالله  «بأبی انتم و امّی، طبتم، و طابت‌ الأرض الّذی فیها دفنتم»

  کربلای مقدس، کعبه دلهای انبیاء  و اولیای الهی، صالحین و صدیقین و میعادگاه آزادگان و احرار عالم و  وادی مقدس عبودیت و ایثار و شهادت و مزار برگزیده ترین اولیای خداوند و گل های سرسبد اولاد آدم است.

  قلوب شیعیان جهان، در تمامی قرون و اعصار،  در عشق  و آرزوی رسیدن به این سرزمین نورانی می تپد و در این راه و برای حفظ حرمت و قداست این حریم کبریایی در مقاطع تاریخ جانهای خود را بذل نمودند.

اینک جاهلانی بی خرد و اباحه گرانی بی تقوا و دست اندر کارانی تهی از ایمان، در قفای فرهنگ و سیاست حق ستیز بنی امیه و بنی عباس  و در نقش یزیدیان زمانه، حرمت ثارالله  و حریم محبوب خدا را شکستند ، و دلهای مجروح شیعیان را بار دیگر جریحه دار نمودند.

اباحیگری و تخلف از حدود الهی در این حریم خدایی را شیعیان غیرتمند عراق و  امت حسینی ایران و اقصی نقاط جهان ،  بی پاسخ نخواهند گذاشت و  تمامی آمران و مجریان و عاملان این حرکت پلید و وقیحانه را برای مجازات بدست قانون خواهند سپرد و در صورت هرگونه مسامحه و سهل انگاری مسئولان ذیربط در عراق ، تکلیف الهی خویش را برای سیلی زدن به حرمت شکنان به هر طریق  ممکن  به انجام خواهند رساند.  

از تمامی  اقشار مردم محب آل الله و هیئات مذهبی جهان تشیع و جوانتن غیور  عاشورایی و همیشه مدافع حرم می خواهیم که تا تنبیه شایسته جسارت کنندگان، آرام نگرفته و از پای ننشینند، تا باری دیگر دست یزید صفتان زشت سیرت جرات بیرون آمدن از چنین آستین های ناپاک و دست درازی به این سراپرده کبریایی پیدا نکند.  

 از  دولت جمهوری عراق خواستاریم،  اقدام  عاجل و قاطع در برخورد سخت قانون با این حرمت شکنی و تخلف بیِّن شرعی هستیم و متظریم تا با اقدامی قاطعانه،  قلوب منکسر  شیعیان جهان را التیام ببخشند.   

دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نشد .
آری آن جلوه که فانی نشود نورخداست .   
آیت پیمان، دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی

ارسال نظرات