خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به هدف برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان گفت: هدف از این مسابقات تقویت سواد حرکتی بین دانش‌آموزان است و این مسابقات برای رسیدن به جسم، روان و عقل سالم و تکامل جسمی، روحی و روانی است.
کد خبر: ۹۱۶۲۷۴۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
تقویت سواد حرکتی هدف مسابقات ورزشی دانش آموزی/برگزاری مسابقات ورزشی دختران کشور در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد دستورانی در نشست خبری سی‌امین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر سراسر کشور در شاهرود، به این رویداد مهم ورزشی که از ۲۰ مردادماه به میزبانی قاره کوچک، شهرستان زیبای شاهرود با گستره ملی آغاز می‌شود، اشاره کرد.
وی اظهار کرد: در این رویداد ورزشی، وحدت و انسجام ملی در جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان رقم خواهد خورد و نقشه ایران در شهرستان شاهرود جلوه‌گری خواهد کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با ابراز خوشحالی از اینکه وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش‌آموزی به استان و شهرستان شاهرود در برگزاری این رخداد مهم اعتماد کردند، از زحمات و پشتیبانی استاندار، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان، دانشگاه صنعتی شاهرود، فرماندار، شهردار، امام جمعه و نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.
دستورانی افزود: با تلاش همه دستگاه‌ها بعد از ۴۰ سال نخستین رویداد فرهنگی ورزشی ملی در استان سمنان و به میزبانی شاهرود رقم خواهد خورد.
وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات در سطح عالی اعتبارنامه‌ای برای استان سمنان و شهرستان شاهرود است که بتوانیم توانمندی‌ها را رشد دهیم و بتوانیم آمادگی پذیرش مسؤولیت‌های سنگین‌تر و مسابقات مهم‌تر را داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه یک‌هزار نفر در قالب ورزشکار، ورزش‌یار و ورزش‌دوست این رویداد را مدیریت می‌کنند، گفت: در این مسابقات میزبان دانش‌آموزان دختر متوسطه اول و دوم در دو رشته والیبال و فوتسال هستیم که افتتاحیه این مسابقات هم‌زمان با عید سعید قربان برگزار می‌شود.
دستورانی ادامه داد: هدف از برگزاری این مسابقات تقویت سواد حرکتی بین دانش‌آموزان است که تحرک، تغذیه و تنفس سه کلیدواژه‌ای هستند که در معاونت تربیت بدنی و سلامت دنبال می‌شود و این مسابقات برای رسیدن به جسم، روان و عقل سالم و تکامل جسمی، روحی و روانی است.
وی با بیان اینکه ۷۰۰ دانش‌آموز از ۳۲ استان کشور در شهرستان شاهرود حضور خواهند یافت، افزود: امیدواریم دانش‌آموزان با فرهنگ استان سمنان و این شهرستان به‌خوبی آشنا شوند و در قالب این رویداد، دانش‌آموزان سفیرانی باشند که جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری را به استان‌های خود منتقل کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تأکید بر اینکه تمام ملزومات دانش‌آموزان در این مسابقات به‌صورت نو تهیه شده است، گفت: ۲۰ کمیته برای برگزاری شایسته این مسابقات تشکیل شده تا دانش‌آموزان هفته پرشور و نشاط و سلامتی را تجربه کنند.
دستورانی با بیان اینکه از سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای حضور در افتتاحیه این مسابقات دعوت شده است، اظهار کرد: البته سرپرست این وزارتخانه تاکنون دو بار برنامه سفر به استان سمنان و شاهرود را داشته که به دلیل سفر به مناطق سیل‌زده گلستان و لرستان لغو شد.
وی با بیان اینکه تدارکات این رویداد و همه آورده این جشنواره فرهنگی ورزشی که قطعاً بالای یک میلیارد تومان است، از داخل شهرستان شاهرود تأمین می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از تجلیل معلمان و دانش‌آموزان خاص استان در رشته‌ها و عرصه‌های مختلف با اولویت فرهنگی در این جشنواره ورزشی خبر داد و گفت: البته اگر شرایط اجازه نداد، بعد از برگزاری این مسابقات با همکاری استاندار سمنان این برنامه انجام خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها