مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: متعهد شده‌ایم که ۱۳ هزار و پانصد شغل در مناطق سیل‌زده کشور ایجاد کنیم و از این بین لرستان نیز سهم قابل‌توجهی دارد.
کد خبر: ۹۱۶۲۸۰۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید امیرحسین مدنی در آئین اهدای ۲۰۰ بسته لوازم‌خانگی به مردم سیل‌زده لرستان که در سالن امید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت برگزار شد، اظهار کرد: سیل اخیر مخصوصاً در روزهای ابتدایی آن، آلام سختی بر دل مردم برجای گذاشت اما در کنار دردها، شیرینی‌های بسیاری هم داشت که این هم‌دلی و حضور خوب گروه‌های مردمی اقصی نقاط کشور در این مناطق یکی از این نمونه‌ها است.

وی بیان کرد: ما در روزهای ابتدایی سیل پل‌دختر، به دلیل کمبود اتوبوس گاهی نمی‌توانستیم برخی گروه‌های جهادی را به منطقه اعزام کنیم، مردم در همه‌جا علاقه به حضورداشته و برخی نیز با کمک‌ها و پرداخت‌هایی که به هلال‌احمر و ... داشتند خود را در این کار شریک می‌کردند که این‌یک نمایش همدلی بسیار ارزشمند بود.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به یکی از برکات جالب سیل اشاره و اظهار کرد: چند هفته پیش از مجموعه خودمان تماس گرفتند که دو نفر از نمایندگان شیعیان ترکمن کشور عراق مایل هستند که جلسه‌ای را با موضوع سیل داشته و نکاتی را در این راستا مطرح کنند، ما تعجب کردیم چه نوع جلسه‌ای خواهد بود، جلسه با حضور نمایندگان هردو طرف برگزار شد، بسیار جالب بود، چراکه دیدیم آن‌ها مقداری پول را از مردم شیعیان ترکمن عراق برای مناطق سیل‌زده، مخصوصاً برای مردم لرستان جمع‌آوری کرده بودند.

مدنی افزود: کشور ما و خود لرستان، گذشته از جنگی که با عراق داشتیم، در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس چقدر آسیب دید، ایران بسیار سرحال‌تر از کشور عراق و همین مردم شهر کوهدشت بسیار سرحال‌تر، داراتر و بسیار توانمندتر از شهرهای تازه «خورماتو، طوز خورماتو، آمرلی، بشیر و داقوق» هستند که در استان بصره عراق محاصره داعش بودند و این شهرها از نقاطی بوده که نیروهای حشد الشعبی با داعش جنگ گسترده‌ای داشتند، ولی با همه ناتوانی خود، خانه به خانه اعلام کردند برای اولین کشوری که آن‌ها را از محاصره داعش نجات داده والان دچار اتفاق سیل شده است، کمک جمع کردند.

وی با اشاره به توزیع ده هزار پک لوازم‌خانگی در مناطق سیل‌زده لرستان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، گفت: پولی که توسط شیعیان ترکمن عراق جمع‌آوری‌شده بود به‌اندازه‌ی 200 پک لوازم‌خانگی بود، ولی این کلافی بسیار ارزشمند و نمایش هم‌دلی بین دوملتی بود که روزی روبروی هم می‌جنگیدند ولی امروز قدر هم را می‌دانند.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به پذیرایی و خدمات‌دهی خالصانه عراقی‌ها از زوار ایرانی در مراسم باشکوه اربعین، بیان داشت: مرزها درنوردیده شده و این به برکت سفره احسان امام راحل (ره) است که هیچ موقع ندیدیم ایشان از ملت عراق نکته منفی ارائه کنند، زیرا می‌دیدند چنین روزی می‌آید که شیعیان ترکمن عراق 200 پک لوازم‌خانگی را به مردم سیل‌زده لرستان اهدا می‌کنند و شاید بسیار ارزشمندتر از ده هزار پکی که است ما در استان می‌دهیم و این اتحاد و یکدلی دو کشور ایران و عراق مرهون لطف خدا و اهل‌بیت (ع) است.

مدنی با اشاره به راه‌اندازی 15 قرارگاه جهادی در مناطق سیل‌زده لرستان، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خدمات ویژه و گسترده‌ای در 10 استانی که دچار سیل شده بودند را با همکاری گروه‌های جهادی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 20 هزار پک لوازم‌خانگی را در مناطق سیل‌زده توزیع کرده‌ایم، اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیش از 800 میلیارد تومان تعهد برای مناطق سیل‌زده داشته که 250 میلیارد تومان از آن شامل همین پک لوازم‌خانگی و افرادی که دام‌های خود را ازدست‌داده‌اند، می‌باشد که مادام استان لرستان را کامل توزیع کرده‌ایم و 550 میلیارد تومان در بحث اشتغال‌زایی می باشد و متعهد شده‌ایم که 13 هزار و پانصد شغل در مناطق سیل‌زده کشور ایجاد کنیم و از این‌ بین لرستان نیز سهم قابل‌توجهی دارد.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) احیای کارخانه یخچال سازی بوژان لرستان را یکی از خدمات اخیر این نهاد برشمرد و تأکید کرد: اقدام آخری که قول دادیم این است که در کنار مردم عزیز سیل‌زده لرستان و کوهدشت با انجام‌وظیفه‌ای که می‌کنیم، بمانیم تا قدری از این آلام کاهش دهیم.

انتهای پیام/   

ارسال نظرات