تکمیل پروژه نیمه تمام کتابخانه شماره دو پلدختر مطالبه جدی مردم است

رئیس اداره کتابخانه های عمومی پلدختر گفت: تکمیل پروژه نیمه تمام کتابخانه شماره دو پلدختر مطالبه جدی مردم است که برای افزایش سرانه مطالعه و ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید این امر مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۶۲۸۰۶
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹

به گزارش خبرگزاریی بسیج از لرستان، علی‌محمد قهرمانی  امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان پلدختر، اظهار داشت: تکمیل پروژه نیمه تمام کتابخانه شماره دو پلدختر مطالبه جدی مردم است که برای افزایش سرانه مطالعه و ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: شهرستان پلدختر دارای 2 کتابخانه فعال جزایری با یک‌هزار و 500 نفر عضو و کتابخانه امام علی(ع) درشهر معمولان است که هر 25 سال پیش در این شهرستان به بهره‌برداری رسیدند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی پلدختر گفت: براساس نیاز هر 18 تا 25 هزار نفر نیاز به یک کتابخانه دارند که شهرستان پلدختر با بیش از 75 هزار نفر جمعیت باید سه کتابخانه داشته باشد.

وی افزود: فضای کتابخانه عمومی علامه جزایری شهر پلدختر بسیار محدود است و نمی‌توان یک یا 2 قفسه به آن اضافه کرد در حالی که به دلیل خیل علاقهمندان یکی از پرتردد ترین ادارات شهرستان است که برای نیازهای کنکور و پژوهش به کتابخانه مراجعه می‌کنند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: چنانچه در برنامه‌های آینده پروژه کتابخانه شماره 2 پلدختر به بهره‌برداری برسد با افزایش سرانه این شهرستان می‌تواند در سطح کشور الگو باشد.

وی یادآور شد: تعامل سازنده و دو سویه‌ای بین ادارات شهرستان و کتابخانه‌های عمومی وجود دارد که این تعامل نگاه مثبت و فرهنگی اعضای انجمن کتابخانههای عمومی پلدختر را می‌رساند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پلدختر عنوان کرد: براساس بازدیدی که از پروژه نیمه تمام کتابخانه شماره دو پلدختر صورت گرفت گل‌ولای ناشی از سیل که در آن انباشت شده بود جمع‌آوری اما دیوار و محوطه آن دست نخورده باقیمانده است.

وی افزود: اصحاب رسانه شهرستان پلدختر حق بزرگی به دوش مسوولان دارند چرا که بدون هیچگونه چشم‌داشتی، فعالیت می‌کنند و برنامه‌ها را پوشش خبری میدهند.

قهرمانی تصریح کرد: یک‌دوره مسابقه کتابخوانی جهت بصیرت افزایی نهضت عاشورا در شهرستان در دهه امامت و ولایت برگزار و در پایان از سه نفر تجلیل می‌شود.

وی یادآور شد: نشست مطالعاتی دفاع مقدس را در پلدختر به عنوان هویزه ثانی در پیش داریم تا بتوان در پاسداشت شهادت گامی برداشت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پلدختر گفت: کتابخانه پستی در بخشی از شهر با هدف ارتقا، توسعه و ترویج  فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی که در آینده راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار