خبرهای داغ:
مسئول مرکزامورصیانتی حوزه‌ علمیه:

سرنگونی پهباد آمریکایی هیمنه استکبارجهانی را فرو ریخت/ طلاب و روحانیان پاسداران فرهنگ تشیع هستند

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه کشور گفت: پاسداران غیور وطن با تکیه بر "وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم ... "، پهپاد رادار گریز آمریکایی را سرنگون کردند و هیمنه پوشالی استکبارجهانی را فرو ریختند.
کد خبر: ۹۱۶۲۸۱۹
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در جمع داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه استان سمنان باعنوان دوره میثاق طلبگی که به میزبانی شهر دیباج در جریان است با بیان اینکه پای گذاردن در حوزه علمیه برای همه شما شروع زندگی جدیدی در قالب طلبه و سرباز امام زمان (عج) بودن و شاگرد مکتب امام صادق (علیه السلام) بودن است، اظهار داشت: امام صادق (علیه السلام) در روایتی نورانی چهار ویژگی مهم را برمی‌شمارد که شایسته است اکنون که ما در آغاز این راه مقدس هستیم آن را آویزه گوش و سرمشق راهمان قرار دهیم.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه کشور، داشتن ورع در دین- به معنای پله‌ای بالاتر از تقوا و پرهیز از شبهات-، راست گفتار بودن، امانتداری و حسن خلق در برخورد با مردم را صفاتی برشمرد که امام صادق (علیه السلام) در این روایت شریف آن‌ها را لازمه شخصیت یک شاگرد این مکتب می‌داند و امام می‌فرماید، اگر این صفات نیکو را نداشته باشید عار و ننگ آن برای من است، زیرا مردم شما را پرورش یافته این مکتب می‌دانند.

وی خاطر نشان کرد: باید دریابیم که ما اکنون در ابتدای راه قرار داریم و البته برای رسیدن به مقاماتی که مد نظر است که خواب و بیداری ما سبب سرور امام صادق (علیه السلام) باشد باید راهی طولانی را بپیماییم، مثال ساده آن این است که یک ورزشکار برای رسیدن به بهترین تیم‌ها و تیم ملی کشور باید نهایت تلاش خود را شبانه روز انجام دهد و مرارت‌های بسیاری را تحمل نماید.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل یادآور شد: همه ما در ماه مبارک رمضان و دعای پرفیض افتتاح می‌خوانیم "اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَهٍ کَریمَهٍ تُعِزُّ بِهَا الاِسْلامَ وَاَهْلَهُ وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ... " و از خداوند متعال تحقق دولت کریمه را مسئلت می‌نماییم که دو ویژگی در بر دارد، اعزاز اسلام و اذلال نفاق و سپس می‌خوانیم "وَالْقادَهِ اِلى سَبیلِکَ وَتَرْزُقُنا بِها کَرامَهَ الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ... " و از خدا می‌خواهیم ما را از رهبران این دولت کریمه قرار بده.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: بدون تردید تنها با دعا و خواستن این مهم حاصل نمی‌شود، همانطور که با گفتن این که می‌خواهم عضو تیم ملی کشورم شوم بدون تردید این مهم رخ نخواهد داد، باید در سرما و گرما سختی‌های بسیاری را تحمل نماییم، شما نیز در این مسیر پرمخاطره باید تقوا پیشه کنید، البته همه کسانی که گام در این مسیر نهاده‌اند امام جامعه می‌شوند، اما دامنه امامت هر فرد متفاوت است.

وی اضافه کرد: رژیم شاه همه راه‌ها را بست، فرودگاه‌ها را تعطیل کرد و حکومت نظامی اعلام نمود، به رغم همه این مشکلات و در مقابل دولت تا دندان مسلح پهلوی مردم خواستند و امام را آوردند، ما هم باید در قول و عمل بخواهیم تا امام زمان (عج) بیاید، تنها با گفتن اللهم عجل لولیک الفرج غیبت بیش از ۱۱۰۰ ساله منجی عالم بشریت پایان نمی‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل خاطر نشان کرد: همه باید شرایط ظهور را فراهم کنیم و شما از همین روز‌ها که به عنوان شاگرد امام صادق (علیه السلام) وارد حوزه علمیه شده‌اید و انشالله سرباز امام زمان (عج) در آینده، نقش بسیار مهمی در تحقق این مهم دارید، حال هر یک از ما اگر از این فرصت بهره بردیم پیروز خواهیم بود و اگر از این فرصت و زمان جوانی استفاده نکردیم و از عمرمان در راه این هدف متعالی به درستی بهره نبردیم در یوم الحسرة پشیمان و سرافکنده خواهیم بود.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه کشور افزود: امام رضا (علیه السلام) در بیانی نورانی فرمودند، "رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً أَحْیَا أَمَرَنَا"، خدا رحمت کند کسی را که امر ما را زنده کند؛ حال سوال اینجاست که چطور امر امام رضا (علیه السلام) احیا می‌شود ایشان فرمود:، کسانی می‌آیند علم ما را می‌آموزند و آن را به مردم یاد می‌دهند؛ همانا این نشستن شما در حوزه‌های علمیه و در درس گرفتن و سپس تبلیغ احکام و ارزش‌های دین در راستای دعای امام معصوم (علیه السلام) است.

وی با اشاره به اینکه چه کسی گمان می‌کرد که دولت غاصب، مستکبر و خونریزی همچون آمریکا که نامش پشت بسیاری از پادشاهان و دولتمردان پست و ذلیل منطقه و جهان را میلرزاند، ناو‌های خود به خلیج‌فارس بیاورد، ادعا کند که همه گزینه‌ها روی میز است و جوانان غیور ما با تکیه بر "وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم ... "، پهپاد رادار گریز این دولت مستبد را سرنگون کنند، البته این همه قصه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل اضافه کرد: به ظاهر اتفاق کوچکی ست، تنها یک پهپاد آمریکایی سرنگون شده است، اما از یاد نبریم آمریکایی که تا دیروز می‌خواست به شما حمله کند، امروز نگران امنیت هواپیما‌های مدرن اف ۳۵ خود است و فلان کشور قرار داد خرید پهپاد از آمریکا را به دلیل سرنگونی پهپاد رادار گریز آن‌ها به دست سربازان غرورآفرین ایران اسلامی لغو می‌کند، این‌ها همه یک معنای بزرگ دارد و آن شکسته شدن هیمنه استکبار جهانی است.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه کشور خطاب به طلاب جدیدالورود و روحانیان اظهار داشت: برادر سپاهی و ارتشی ما در این شرایط با همه توان در راه تحقق این آیه شریفه تلاش نمود و ایثار کردند، من و شما نیز باید در راه تحقق آن تمام توان خود را به کار گیریم، امروز وضع حجاب و عفاف، افزایش آمارطلاق، آسیب‌هایی که متوجه بنیان خانواده و اخلاق در جامعه اسلامی است، همه نشانگر وظایف مهم ماست؛ هر طلبه و روحانی یک طبیب برای جامعه است.

وی اظهار داشت: خوش به حال آنانی که این راه را انتخاب کرده‌اند، البته راه شایسته‌ای که برای ورود به حوزه‌های علمیه در پیش گرفته‌اید خطراتی را نیز به دنبال دارد، همانگونه که اگر عالِمی اصلاح شود، عالَمی را اصلاح می‌کند بلعکس آن نیز وجود دارد؛ شیطان من و شمای طلبه و روحانی را تنها از راه غیبت و دروغ و نگاه به نامحرم، از راه دین باز نمی‌دارد، بلکه ما را از کار‌های مهمتر بازمی‌دارد، امروز کار مهمتر من و شما، یک طلبه و عالم مهذب شدن است، عالِمی که بتواند عالَمی را اصلاح کند، تمام تلاش شیطان این است که من و شما از عمر و جوانی خود در راه سربلندی اسلام استفاده نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل افزود: توجه داشته باشید که امروز رسانه‌های شیطانی دشمن به دنبال کوچکترین خطای طلاب و روحانیان در عرصه‌های مختلف هستند، زیرا دشمن بردن حیثیت روحانیت را آبروریزی برای اسلام و شیعه می‌دانند، امروز شما میراث‌دار ۱۴۰۰ سال ایثارگری و فداکاری عمر شیعه هستید.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: از یاد نبریم که عالمان بسیاری در راه حفظ و اعتلای شیعه به شهادت رسیدند، شیعه شدن و شیعه ماندن در همیشه تاریخ کار آسانی نبوده است، مرحوم شهید اول را سر بریدند، جنازه‌اش را آتش زدند و خاکسترش را به باد دادند، شما وارث این راه پر خطر هستید؛ البته تاریخ شیعه ثابت کرده است که روحانیت هر کجا که وارد شده با خود اعتماد و امنیت برای مردم به ارمغان آورده است؛ امروز پاسداری از گنج گران‌قیمت فرهنگ تشیع و سیره اهل بیت (علیهم السلام) بر عهده شما است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها