یکی از اعضای تشکیلات دانش‌آموزی دبیرستان دخترانه رضوانی اشکذردر گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پانا، طرح خود را برای ترویج مطالعه کتاب در مدرسه تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۶۲۸۴۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، ”فاطمه جعفری” دانش‌آموز پایه هشتم دبیرستان رضوانی گفت: روی آوردن به موبایل و گروه‌های مجازی و سایر مشغولیت‌ها باعث شده نوجوانان کمتر به کتاب و کتابخوانی روی آورند.
“جعفری” ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی را وظیفه همگانی دانست و گفت: مسئولان، برنامه ریزان، خانواده ها، اولیای مدرسه و معلمان باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
دانش‌آموز اشکذری ادامه داد: من به نوبه خود برای تبلیغ کتابخوانی هر هفته یک کتاب را می‌خواندم و خلاصه آن را در صبحگاه مدرسه برای هم مدرسه ای‌های خود بازگو می‌کردم.
فاطمه جعفری ادامه داد: این طرح مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفت و این موجب خوشحالی من شد.
وی در پاسخ به این سوال که به چه کتاب‌های علاقه دارد گفت: همه کتاب‌ها برای من جذابیت دارند، ولی کتاب‌های علمی و روانشناسی امروزه بیشتر می‌تواند نیاز‌های جوانان را برطرف سازد.
این دانش‌آموز از اینکه دانش‌آموزان در مدارس به کتاب و کتابخوانی کمتر اهمیت می‌دهند انتقاد کرد و گفت: خانواده‌ها نیز از دانش‌آموزان توقع دارند وقت خود را بیشتر به مطالعه کتب درسی اختصاص دهند.
جعفری نوسازی کتابخانه‌های مدارس را نیز ضروری دانست و گفت: کتاب‌های کهنه و قدیمی نمی‌تواند برای مطالعه ایجاد انگیزه کند و یا جذابیت داشته باشد ازاین رو نوسازی و تجهیز کتابخانه ها‌ی مدارس نیز یک ضرورت است.
وی در مورد مدت زمان مطالعه خود در روز افزود: من سعی می‌کنم حداقل ۴۵ دقیقه در روز مطالعه غیر درسی داشته باشم و گاه این زمان تا ۲ ساعت هم ادامه می‌یابد.
“جعفری”درپایان خاطرنشان کرد: هرچند کتاب‌های درسی و مطالعه آن‌ها باعث علاقمندی من به کتابخوانی شد، ولی خوشحالم که هم اکنون به مطالعه غیر درسی نیز علاقمند شده ام.
گفتنی است درسال تحصیلی جاری ۱۸۰ دانش‌آموز در ۶ کلاس دبیرستان رضوانی اشکذر به تحصیل اشتغال دارند.
منبع:پانا
ارسال نظرات