یادواره شهید عباسعلی عطاردی در فریمان با حضور رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران فريمان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۲۹۷۶
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران فريمان در اين يادواره ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدا گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه همگان است و هرگز نباید در جامعه کمرنگ شود.

قاسم رحيم زاده با بیان این که  شهدا بزرگترین اسطورهای فداکاری، عزت و غیرت ملی هستند افزود: شهدا از بهترین های خود در این دنیا گذشتند و برای دفاع از کشور و میهن خود از هیچ اقدامی دریغ نکردند  لذا وظیفه داریم ادامه دهنده راه پرافتخار آنان باشیم.

قرائت زندگينامه و وصيتنامه شهيد عطاردی و مداحی و نوحه سرایی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

اين مراسم با حضور معاون فرماندار، فرمانده ناحيه مقاومت بسيج، كاركنان بهداشت و درمان و خانواده شهدا و ايثارگران برگزار شد.

گفتنی است شهید عباسعلی عطاردی فریمانی سال 1331 در فریمان چشم به جهان گشود و در پاسخ به ندای رهبر و مقتدایش در چند نوبت در جبهه های جنگ علیه رژیم ضد رژیم بعث عراق حاضر شد، و سرانجام نهم مرداد 1362 در عملیات والفجر 3 در منطقه عملیاتی مهران بر اثر اصابت ترکش به سر و صورت به درجه رفیع  شهادت نایل آمد

گزیده ای از وصیتنامه شهید عطاردي« در راه خدا جهاد کنید و پیرو ولایت فقیه باشید و با جان و مال و تن در راه اسلام جهاد کنید کوشا باشید و وارث خون شهدا باشید که در روز معاد پیش سرور شهیدان حسین بن علی علیه سلام و شهیدان شرمنده نباشید. از پدر و مادرم می خواهم که مرا ببخشند و از همسرم می خواهم اگر شهید شدم زینب وار زندگی کند و برای خدا سختی ها را تحمل کند چراکه ما از خدایيم و بازگشت ما به سوی اوست پس هر سختی را باید تحمل کرد».

ارسال نظرات
پر بیننده ها