خبرهای داغ:
پس از کش و مکش های فراوان موضوع حذف صفر از پول ملی به تصویب دولت رسید اما سوال این جا است که با این طرح برخورد شتاب زده سیاسی خواهد شد یا خیر؟
کد خبر: ۹۱۶۳۰۱۴
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، طرح حذف چهار صفر از پول ملی از مدت ها پیش مطرح بود. و کارشناسان مختلفی در مورد تبعات یا فایده ی این طرح موضوعات مختلفی را مطرح کردند.بر همین اساس اکثر کارشناسان و اقتصاددانان اصل اصلاح پولی برای اقتصاد ایران را قبول دارند و ضرورت انجام آن بر کسی پوشیده نیست، تنها اختلاف بین کارشناسان زمان و نحوه انحام این اصلاح پولی است.
این گزارش می افزاید؛ با توجه به اینکه طبق اظهار نظر رییس فعلی بانک مرکزی حتی بعد از تصویب این طرح در مجلس، انجام نهایی آن دوسال به طول خواهد انجامید و با توجه به اتمام عمر دولت فعلی تا دو سال آینده، بهترین زمان انجام این طرح، دوسال ابتدایی دولت آتی می باشد که احتمالا دولتی با ایده ها و طرح های جدید، جوان، امیدبخش و با انرژی خواهد بود.
اما یک برخورد سیاسی با این طرح می تواند همه چیز را به باد دهد. یعنی آنکه اگر دولت بخواهد به بهانه سیاسی مالکیت و موفقت اصلاح پول ملی را به نام خود ثبت کند با انجام طرح های شتاب زده و بدور از فکر و منطق می تواند خسارت به بار آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها