خبرهای داغ:
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی اظهار داشت: سپاه همواره در کنار مردم و مردم در کنار فرزندان بسیجی و سپاهی خود به دنبال آبادانی کشور هستند. خیران هم در خط مقدم قرار دارند و در هر عرصه‌ای که نیاز باشد، خودشان را می‌رسانند.
کد خبر: ۹۱۶۳۰۷۶
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سردار عابدین خرم افزود: ۶۷۲ پروژه جهادی از نیمه دوم سال ۹۶ شروع و امروز به طور کامل تمام شد. این پروژه‌ها در محروم‌ترین مناطق و در ۲۰۵ روستا بودند. ما قول دادیم که در ادامه نیز هزار و ۴۰۰ پروژه را تا سال آینده تمام کنیم و در نهایت، ۲ هزار و ۲۵۰ پروژه را به اتمام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در مناطق محروم تحت پوشش قرار گرفتند که برای ما شیرین بود. ۵۹ مسجد احداث و تعمیر شد و بیش از ۳۰۰ مسکن در این مناطق به اتمام رسید. احداث ۲۰ مورد غسالخانه، ۱۸ راه روستایی، ۳۲ مرکز بهداشتی و درمانی، ۵ پل دو الی سه دهنه، سه باب مدرسه و برخی ‌پروژه‌های دیگر از جمله اقداماتی بود که در جریان طرح‌ محرومیت زدایی انجام گرفت.

سردار خرم عمل به دستورات مقام معظم رهبری را بزرگ‌ترین افتخار سپاه عاشورا دانست و تصریح کرد: بزرگ‌ترین افتخار این است که مقام معظم رهبری پرداختن به محرومان را همواره به همه مسئولان گوشزد می‌کنند. به همین خاطر، ما وقتی از ارگان‌های مختلف هم در این زمینه کمک می‌خوایخم، این کمک‌ها مضاعف می‌شود. در حال حاضر، ۴۰۰ گروه جهادی و ۵ هزار دانشجوی انقلابی در عرصه‌های مختلف مشغول خدمت رسانی به این مردم هستند.

وی با اشاره به اقدامان جهادی سپاه عاشورا در امدادرسانی به سیل زدگان، یادآور شد: روز دوم فروردین سال جاری گروه‌های جهادی خودشان را به آق‌قلا رساندند که اولین گروه‌ها و مسئولان از آذربایجان شرقی بود. قرارگاه شهید باکری نزدیک یک ماه در آنجا فعال و مستقر شد تا مردم به آرامش برسند. تبریزی‌ها در این راه حماسه آفریدند. در سایر مناطق آسیب‌دیده از سیل هم گروه‌های جهادی همزمان در ۴ استان امدادرسانی می‌کردند.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: ما این راه را با تمام وجود ادامه خواهیم داد، اما از وظیفه اصلی‌مان که حفاظت از این انقلاب است، لحظه‌ای غافل نمی‌شویم. بزرگ‌ترین افتخار انقلابی‌ها خدمت‌گذاری به مردم است. مناطقی در آذربایجان شرقی وجود دارد به مراتب محروم‌تر از روستاهای مرزی ارومیه است و تلاش خواهیم کرد که این مشکلات برطرف شود.

ارسال نظرات