لاریجانی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از اصحاب رسانه انتظار داریم به پایداری ملی کشور کمک کنند هر چند سایر بخش هادر این باره وظیفه دارند، اما نقش رسانه‌ها در این باره برجسته‌تر است.
کد خبر: ۹۱۶۳۱۶۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار ضمن تبریک به مناسبت این روز اظهار داشت: شما اصحاب رسانه در مسیر کار خبر صاحب فن شده اید و نسبت به شرایط کشور آگاهی دارید و اطلاعاتتان کمتر از ما نیست. 

لاریجانی با بیان اینکه خبرنگاران در معرض اخبار مختلف و تحریم‌ها قرار دارند تاکید کرد: از این فرصت استفاده می‌کنم تا به برداشت مشترکی از شرایط کنونی برسیم.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: در دو سال اخیر پس از خروج آمریکا از برجام وضعیت کشور از جهات مختلف متفاوت شد و ایالات متحده ماجراجویی‌هایی را شروع کرد که در حال حاضر این ماجراجویی‌ها استمرار دارد و روز به روز مسئله ایجاد می‌کند. 

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند با اقداماتشان در مسائل اقتصادی، روابط بین الملل و شرایط منطقه تاثیر بگذارند بیان داشت: از این رو باید تحلیل درست از هدف حریف و اقداماتش داشته باشیم. 

رئیس مجلس با تاکید براینکه برخی از آن‌ها به دنبال برافروختن جنگ با ایران هستند یادآور شد: گاهی می‌گویند جنگ محدود از طریق بمباران و گاهی جنگ فراگیر را مطرح می‌کنند، اما بعید است که آنقدر کم عقلی داشته باشند که بخواهند محدود یا غیرمحدود کاری کنند.
لاریجانی با بیان اینکه اگر بخواهند ضربه‌ای بزنند پاسخ ایران به گونه‌ای خواهند بود که آسیب فراوانی می‌بینند یادآور شد: اگر جنگ فراگیر باشد آن‌ها گرفتار می‌شوند آن‌ها مختصر عقلی دارند وارد ماجراجویی نشوند هر چند بعید است وارد این صحنه شوند صرفا ناامن سازی از طریق جنگ را دنبال می‌کنند؛ بنابراین باید حریف باشیم و هدفش را بدانیم.

وی با اشاره به اهداف دشمن تاکید کرد: تحمیل فشار‌های اقتصادی در درون جمهوری اسلامی و جلوگیری از توسعه اقتصادی ایران دو هدفی است که دشمنان دنبال می‌کنند و می‌خواهند با فشار‌های اقتصادی مشکلاتی ایجاد کنند و با تحمیل فشار بر مردم نارضایتی اقتصادی به وجود بیاورند. 

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: آن‌ها می‌خواهند با این فشار بستر بی اعتمادی را در سطح ملی به وجود بیاورند و مردم را بی اعتماد کنند برایان هوک در جلسه‌ای اعلام کرد ساده‌ترین راه افزایش مشکلات درونی و ایجاد بی اعتمادی در جمهوری اسلامی است. 

رئیس مجلس تاکید کرد: آن‌ها می‌خواهند در مرحله بعد اگر موفق نشدند که تاکنون هم موفق نشدند از توسعه اقتصادی کشور جلوگیری کنند تا ایران نتواند به عنوان کشوری پرجمعیت و موثر در منطقه قدرت اقتصادی داشته باشد که به نظر می‌رسد کانون اصلی و هدف گیری آن‌ها همین موضوع است البته توهم دارند و در این توهمات گرفتار شده اند و در نهایت هم موفق نمی‌شوند. 

لاریجانی با تاکید براینکه آن‌ها می‌خواستند فروش نفت را به صفر برسانند البته موفق نشدند هر چند فروش نفت کاهش پیدا کرد یادآور شد: آن‌ها می‌خواهند در کشور‌های مختلف که به نحوی ارتباط دارند به لحاظ اقتصادی و تحریم هراس ایجاد کنند و برای کشور‌های منطقه هراس سیاسی و امنیتی به وجود آورند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت اقتصاد ملی یادآور شد: به طور مثال موضوعی که در حال حاضر در مجلس و دولت مطرح است توانمندسازی اقتصاد درونی کشور است که باید با توجه به ظرفیت‌های مختلف در ایران از نظر تعداد متخصصان، امکانات و بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کشور و هم چنین به کارگیری ظرفیت جوانان در این جهت حرکت کرد. 

رئیس قوه مقننه در ادامه افزود: نباید این گونه تصور شود اگر مطلب غوغایی شود جلب توجه می‌کنید اگر مطلب کارشناسی و نرم مطرح کنید توجهات جلب نمی‌شود کما اینکه افرادی جویای کار به دنبال راهنمایی هستند که می‌تواند مفید باشد، اما دررسانه‌ها کمتر دیده می‌شود بنده این موضوعات را در رسانه‌ها و تلویزیون کم دیدم هر چند طی یک سال گذشته کار‌های خوبی شده از برخی کارآفرینان دعوت شده، اما کافی نیست باید ذهن جامعه را تکان داد 

رئیس مجلس با بیان اینکه بسیاری تصمیمات اقتصادی گرفته شده، اما اثرگذاری در جامعه نداشته نمونه آن را قانون مصوب مجلس برای توسعه اقتصادی روستا‌ها برشمرد و گفت: دولت و مجلس در این خصوص کار کرده اند مجلس از اذن رهبری استفاده کرد و به یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه و معادل از بانک‌ها گرفته شد تا در روستا‌ها برای افزایش امکانات صنعت و معدن و کشاورزی مدرن استفاده شود نتیجه آن جذب جوانان در روستا‌ها و افزایش اشتغال است انتظار می‌رفت رسانه‌ها در این موضوع بیشتر کار می‌کرد تا جامعه تکان بخورد. 

لاریجانی با اشاره به موضوع هم بستگی سیاسی و اجتماعی در داخل کشور اظهار داشت: دشمن به دنبال مایوس کردن، تخریب و برهم زدن است باید در شرایط فعلی توجه داشت که همبستگی را افزایش داده و از برخی اقدامات پرهیز کرده و آن را کنار گذاشت. 

وی همبستگی رئیس قوه مقننه، همبستگی سیاسی و اجتماعی داخلی را وظیفه ملی امروز همه آحاد کشور برشمرد و گفت: گاهی برخی موضوعات آنچنان بزرگ و برجسته می‌شود و برخی خلاف واقع گفته می‌شود که باعث پراکندگی ذهن می‌شود و این همان چیزی است که حریف می‌خواهد ما باید حواسمان جمع باشد.
لاریجانی تصریح کرد: به طور مثال مایوس کردن مردم نسبت به برخی نهاد‌ها درست نیست، ممکن است ضعفی وجود داشته باشد، اما برجسته کردن نکات منفی و نادیده گرفتن نکات مثبت کار نادرستی است البته این موضوع گاهی درباره مجلس هم صورت می‌گیرد اکنون که نزدیک انتخابات هستیم درباره مجلس شورای اسلامی نکات منفی گفته می‌شود و نکات مثبت کمتر برجسته می‌شود.
رئیس مجلس تاکید کرد: انتخابات پرشور پشتوانه ملی و بزرگی برای انقلاب و نظام به ویژه در شرایط فعلی است و باید در این شرایط به دنبال افزایش حضور مردم در انتخابات باشیم چرا که انتخابات قوی برای توانمندسازی کشور مفید است نه آنقدر دز برخی مسائل جزئی و برجسته کردن نکات منفی بالا برود که در موضوعات مهم سیطره پیدا کند.
وی یادآور شد: اگر شرایط به صورت ملی دیده می‌شود باید ببینیم که حریف به دنبال چیست و مقابلش ایستاد ما از اصحاب رسانه انتظار داریم که به پایداری ملی کشور کمک کنند تا سایر بخش‌ها نیز در این باره وظیفه دارند، اما نقش رسانه‌ها برجسته‌تر است چرا که شما می‌توانید از منفی بازی و تخریب‌های بلاوجه دوری کنید و در این صورت دیگران می‌فهمند این کار‌ها جایگاهی ندارد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم خداوند کمک کند در شرایط ملی همه با عزم واحد کار‌ها را انجام دهیم تا آینده کشور بهتر از وضعیت فعلی باشد.

ارسال نظرات