وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: خبرنگاران نگذارند سند زرّین گام دوم به فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۹۱۶۳۱۸۱
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در همایش بزرگداشت روز خبرنگار که توسط "جمنا" برگزار شد، گفت: ابزاری که در دست خبرنگار قرار دارد، هم می‌تواند روشنگر باشد و هم در مسیر باطل قرار گیرد.

 

وی با تقدیر از خبرنگاران متعهد، گفت: خبرنگاران متعهد در برهه‌های مختلف پای کار انقلابآمده‌اند، چه در دفاع مقدس که پیام خون شهدا را ابلاغ کردند چه بعد از دفاع مقدس که پشت صحنه بسیاری از مسائل را آشکار کردند و مانع شدند تا جای جلاد و شهید عوض شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در نبرد نابرابر رسانه‌ای با دنیای استکبار قرار داریم، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها از ابتدا بر دو اهرم طلا و مطبوعات تکیه داشتند و امروز هم به فضای مجازی دل بسته‌اند.

حسینی با اشاره انقلاب‌های مخملی، عنوان کرد: دنیای استکبار از طریق مهندسی افکار عمومی توانستند دولت‌های دلخواه خود را سرکار بیاورند.

وی با بیان اینکه در بیانیه گام‌ دوم، مردم ما متفاوت از سایر مردم‌ها تصویر شده‌اند، اظهار داشت: ترامپ در جریان اغتشاشات دی ۹۶، نیم ساعت یکبار توییت منتشر می‌کرد و فکر می‌کرد  کار نظام تمام است، اما مردم ما از بینش بالایی برخوردار هستند.

حسینی با بیان اینکه کار خبرنگار متعهد از این جهت سخت است که نمی‌تواند از هر ابزاری استفاده کند، گفت: در انتخابات ۹۶ دیدیم که به هر ابزاری متوسل شدند تا پیروز شوند.

وی ادامه داد: جریان‌های غیرانقلابی برای پیشبرد اهداف خود از تحریف و تمسخر استفاده می‌کنند و تا حرفی گفته می‌شود حمله را شروع می‌کنند.

عضو جمنا، لزوم وجود جبهه واحد در مقابل جریان رسانه‌ای دشمن را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به بیانیه گام دوم، گفت: خبرنگاران نگذارند سند زرّین گام دوم به فراموشی سپرده شود.

حسینی با بیان اینکه روز شکار پهپاد آمریکایی باید در تقویم ثبت شود، گفت: در این ماجرا، هیمنه آمریکا در هم شکست، چراکه برخی تحت تاثیر فیلم‌های هالیوودی فکر می‌کردند ارتش آمریکا خیلی قدرتمند است. نباید گذاشت این‌ها فراموش شود.

وی ادامه داد: برخی گفته‌اند مردم حافظه‌شان ضعیف است و می‌شود با ایجاد دوقطبی در ایام انتخابات، رای مردم‌‌‌ را از آن خود کرد. در چنین شرایطی، این خبرنگاران هستند که باید سابقه این افراد و جریان‌ها را بازخوانی کنند.

حسینی با انتقاد از عدم مرزبندی اصلاح‌طلبان با جریان‌های معارض، گفت: اصلاح‌طلبان با اخلال‌گران اقتصادی و کسانی که به خارج از کشور گریخته‌اند، مرزبندی نمی‌کنند و در عین حال، ادعای اخلاق و قانون‌مداری می‌کنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از قوه قضاییه بابت برخورد با مفاسد، گفت: همه باید از این اقدامات حمایت کنند چون مبارزه با فساد بدون توجه به نَسَب افراد دارد انجام می‌شود.

حسینی با بیان اینکه برخی‌ها جیغ‌شان از سریال گاندو درآمده است، گفت: این در حالی است که فقط یک مقدار پرده کنار زده شده است و باید به این افراد گفت به‌جای اعتراض به گاندو، با جاسوس‌هایی که در تیم مذاکره‌کننده، محیط زیست و دفتر برخی مشاوران حضور داشتند برخورد می‌کردید.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری سابقه حضور در مجلس پنجم گفت: وقتی می‌خواستم به‌عنوان موافق استیضاح وزیر سخن بگویم، تا زمانی که پشت ترییون قرار گرفتم مدام برای من پیامک می‌آمد که این، انتحار سیاسی و خودکشی است و صحبت کردن همانا و رای نیاوردن در دور بعد همانا. 

ارسال نظرات