سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه در دوره جدید مدیریت قوه قضائیه تحمل نقد و سعه صدر دستگاه قضایی در برابر انتقادات جزو برنامه‌های جدی ما است،گفت: بنای ما بر این است که در برابر انتقادات واکنش سریع نشان ندهیم.
کد خبر: ۹۱۶۳۱۸۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم گشایش مجتمع ۳۵ شورای حل اختلاف ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه صبح امروز با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه و جمعی از معاونان وزارت ارشاد و اصحاب رسانه و فرهنگ برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در سخنانی عنوان داشت: من به جهت اینکه اخیراً با جامعه رسانه‌ای کشور هم پیوند خورده‌ام و میان بنده و آنها ارادت تازه ای ایجاد شده است، نسبت به افتتاح این مرکز و موضوعی که در آن پی‌گیری می‌شود، اهمیت ویژه‌ای را مدنظر دارم و به آن تأکید می‌کنم، هر چند که امیدواریم روزی را شاهد باشیم که مراجعه به این مراکز به کمترین حد ممکن برسد.

وی افزود: توسعه مراوده با جامعه رسانه‌ای، هنری و نخبگانی و در افقی بالاتر با جامعه شهروندی ایران در زمره برنامه های تازه قوه قضائیه در این دوره جدید است. ما جامعه نخبگانی به ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را مسیر ارتباطی میان خود و جامعه شهروندی کشور می دانیم و به این مسیر ارتباطی برای گسترش تعامل با جامعه نیازمندیم و معتقدیم برای افزایش سرمایه اجتماعی مان و حفظ ارزش های اسلامی و کرامت انسانی جامعه مخاطبانمان باید به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

اسماعیلی به دستورالعمل رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: با همین هدف و موضوع به تازگی و به صورت تفصیلی صادر و ابلاغ شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه عنوان کرد: در دوره جدید مدیریت قوه قضائیه تحمل نقد و سعه صدر دستگاه قضایی در برابر انتقادات جزو برنامه‌های جدی ما است. بنای ما بر این است که در برابر انتقادات و بی مهری‌ها واکنش سریع نشان ندهیم، الا جایی که ارزش ها، باورها و کیان نظام به مخاطره بیفتد. در همین زمینه در روزهای گذشته پرونده ای را که در قوه قضائیه با همین موضوع به واسطه مصاحبه فردی با رسانه ملی باز شده بود، به خواست رئیس قوه قضائیه مختوم کردیم. بنای ما در این دوره به گذشت، مصالحه و سعه صدر است.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اینکه تأسیس مجتمع حل اختلاف ویژه گروه‌های خاص جامعه در زمره تجربیات گذشته قوه قضائیه نیز به شمار رفته است و در این زمینه تجربیات قابل توجهی نیز برای این مجموعه حاصل شده است، عنوان کرد: ما به تشکیل چنین مجموعه هایی اعتقاد داشته و داریم و در آینده نیز راه را برای راه اندازی و ایجاد چنین دستگاه هایی هموار خواهیم کرد. به باور من جامعه امروز ما به لحاظ شخصی شدن بسیاری از امور اقتضای ایجاد و شکل گیری چنین مجتمع هایی را دارد. فرایندهای قضایی باید به صورت کاملا تخصصی و ویژه صورت پذیرند و کارشناسان کارآزموده برای این مهم به کار گرفته شوند. در همین راستا شوراهای حل اختلاف تخصصی برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ایجاد شد و مأموریت اصلی آن نیز ایجاد صلح و سازش میان فعالین در این عرصه است. این شورا با حضور عناصر کارآمد و متخصص امیدوار است بتواند به حل اختلاف و سازش حداکثری و امورات مربوط به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دست پیدا کند.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه با تأکید بر اینکه همان طور که ما در قوه قضائیه به دنبال تحول هستیم، از عزیزان فعال در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه هم انتظار تحول داریم. اخلاق، رفتار، حرکات، برنامه ها و شئونات آنها نیز باید دچار تحول شود تا کمترین لغزش و خطا در آنها به چشم بیاید گفت: می دانیم که فعالیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای اقتضائاتی دارند و انتظار ما این است که این اقتضائات که بخش عمده آن به اثرگذاری این فعالیت‌ها در جامعه باز می‌گردد، با مراعات بیشتری همراه باشد. جامعه هنری که ما مخاطبان خاصی دارد باید با اقتضائات کار هنری بیشتر آشنا شود. برای ما قابل قبول نیست که برخی از رفتارها مجدداً مشاهده شود. وقتی یک پزشک برای درمان حتی یک بیکار اقتضائات کاری خود را کاملا رعایت می کند، انتظار ما این است که رسانه نیز که با کل کشور و شهروندان ما مرتبط است، به خوبی شرایط شغلی خودش را درک و رعایت کند و از هر نظر الگو باشد. به واقع انتظارمان این است که بیشترین تقید به مسائل شرعی در جامعه فرهنگ، هنر و رسانه دیده شود.

ارسال نظرات