معاون سیما در آیین نکوداشت خبرنگار اعلام کرد برخلاف برخی که می گویند تلویزیون دیده نمی شود اما آمارها نشان می دهد مردم بسیاری پای جعبه جادو می نشینند.
کد خبر: ۹۱۶۳۱۹۲
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدمرتضی میرباقری معاون سیما در آیین نکوداشت روز خبرنگار گفت: هر جامعه پیشرفته و به بلوغ رسیده نسبت به عنصر آگاهی و روشنگری باید حساسیت ویژه ای داشته باشد و امروز نظامات اطلاعاتی ما این اتفاق را برای کشور متنوع و متمدن ایران رقم زده است. شاید کمتر کشوری مثل ایران ظرفیت‌های بسیار رسانه‌ای برای تعالی و رشد داشته باشد. کار خبرنگاری ایجاب می‌کند از ظرفیت های درونی و آزادی معنوی بالایی برخوردار باشد و از موضوعات نازل رها شده باشید.

وی تاکید کرد: کار خبرنگاری دائما مجاهدت و مراقبت داشته باشید و واژه‌های عدالت و آزاوگی قرار دهد که حریت خبرنگار در برابر حقیقت گویی و عدالت مداری از دست برود. باید مراقبت کنید که کمتر مجموعه‌هایی مثل شما درگیر زر و زور و تزویر می‌شوند که در مقابل شما صف آرایی می‌کنند و مانع تراشی می‌کنند. گاهی تحریک می شود و در چشم قرار می‌گیرد. باید مراقبت لازم داشته باشیم و بسیار موانع بیرونی وجود دارد.

میرباقری اظهار داشت: 40 سال انقلاب اسلامی مسیر خودش را طی می‌کند برای اینکه موانع برداشته شود و ظرفیت هایشان ارتقا پیدا کند به اطلاع رسانی درست و آگاهی نیاز دارد. بدون تعارف کشوری که به یک تمدن بزرگ رسیده دچار مشکلاتی می شود. اینکه هنوز در آن جایگاه ویژه ای که باید باشیم قرار نگرفتیم و برای نیل به این نقطه با چالش های متعددی روبرو هستین.

معاون سیما گفت: رسانه ملی در هر صورت علی رغم همه فراز و فرودهایی که دارد بدون مصامحه رسانه ملی بزرگترین حوزه تولید محتوا در مدیریت و همراهی افکار عمومی است. بارها گفته ام اینکه به شما اطلاع می دهیم و مصاحبه می‌کنیم در هر صورت رسانه ای در ایران به طور متوسط سه ساعت و 20 دقیقه 80 درصد مردم آن را بیینند. کسی که می گوید چنین چیزی نیست یک نفر در ایران پیدا نشده مطالعه کردیم و نمونه گیری انجام دادیم این ملاک نیست. به همین دلیل با فاصله زیاد ما پربیننده ترین هستیم به شدت علاقه داریم نقد شویم.

میرباقری تصریح کرد: ما در رسانه ملی این نقدها را به زبان فرمول یک، گاندو، مهران مدیری و بخش‌های دیگر سریال و برنامه ها مطرح می‌کنیم. نقدها را به دیده دل می‌گذاریم و استفاده می‌کنیم. برنامه‌های تربیتی و سنین مختلف و در ژانرهای مختلف نقطه نظرات حرفه ای خبرنگاران بهره ببریم. امیدوارم بتوانید راحت و آزادانه خبرنگاری کنید.

ارسال نظرات