خبرهای داغ:
معاون فرهنگی تربیتی برادران استان همدان گفت: دانش‌آموزان پسر عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان در اردو یک روزه به میدان میشان صعود کردند.
کد خبر: ۹۱۶۳۲۰۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴

دانش‌آموزان انجمن اسلامی استان همدان به میدان میشان صعود کردندصابر نوری محب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان درباره لزوم ورزش در کنار کارهای دیگر تربیت و به خصوص کوهنوردی که توجه ویژه‌ای در دین اسلام به آن شده است، اظهار داشت: کوه‌ها نه فقط توان جسمی بلکه قدرت ذهنی فرد را هم به چالش می‌کشند.

وی با بیان اینکه گاهی وقت‌ها جایی مثل کوه نسبت به موجودات زنده، چیزهای بیشتری به فرد یاد می‌دهد، افزود: در کوهستان راه‌های پر پیچ و خم، لذت رسیدن به قله کوه، دره‌های شیب‌دار، ابرهای باران‌زا، وزش باد و آواز پرندگان همه چیز برای فرد پیامی دارد.

معاون فرهنگی تربیتی برادران استان همدان با اشاره به صعود دانش‌آموزان پسر عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان به میدان میشان گفت: نکته قابل توجه در این اردو که با استقبال دانش‌آموزان همراه بود تازگی این کار برای آنان بود به گونه‌ای که اکثریت آنها برای اولین بار به کوه قدم می‌گذاشتند و این نشان از بی‌توجهی نسل جدید به امر کوهنوردی است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در این اردو یک روزه توانایی جسمی و روحی خود را مورد آزمایش قرار دادند، ادامه داد: این گونه اردوها زمینه مناسب برای تربیت صحیح است و می‌تواند رابطه مربی و متربی را تقویت کرده کمک کننده مربی در راستای تربیت درست باشد.

نوری‌محب تصریح کرد: در این اردو برنامه‌های مختلفی برگزار شد که می‌توان از بین آنها به حضور دانش‌آموزان در مزار شهدای گمنام میدان میشان و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و بهره‌مندی از روایتگری سیره شهدا اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات