خبرهای داغ:
امام جمعه مرند غدیر را عید تقریب و وحدت مسلمین و وحدت بخش بین امت اسلامی دانست.
کد خبر: ۹۱۶۳۲۲۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی نعمت زاده، ظهر امروز در نشست فصلی روحانیون  مرند با گرامیداشت ماه ذی الحجه ابراز داشت: ماه ذی الحجه ماه پربرکت و جشن و سرور است و روحانیون در این ایام، عید غدیر را محور برنامه ها و تبلیغ خود قرار دهند.

وی افزود: باید برنامه هایی به مناسبت دهه ولایت در سطح شهرها و روستاها برگزار شود و هیئات مذهبی، پیش از آغاز محرم، اقدام به برگزاری مراسم طشت گذاری نکنند.

حجت الاسلام نعمت زاده خاطرنشان کرد: برخی هیئات مذهبی اقدام به برگزاری سالگرد رحلت و چهلم حضرت محسن می کنند که این اقدامات درست نیست.

وی غدیر را عید تقریب و وحدت مسلمین دانست و اظهار داشت: غدیر عید وحدت امت اسلامی است و هیچ کسی به میزان حضرت امیرالمومنین(ع) برای تحقق وحدت مسلمانان تلاش نکرد.

حجت الاسلام نعمت زاده تاکید کرد: امروز به شدت به وحدت اسلامی نیاز داریم و دنیای استکبار به دنبال وحدت شکنی بین کشورهای اسلامی است.

امام جمعه مرند ادامه داد: اختلاف اندازی بین مردم و دولت از توطئه های امروز دشمنان است، اگر قرار است به توفیقی دست پیدا کنیم جز با وحدت و یکپارچگی ممکن نیست.

حجت الاسلام نعمت زاده با اشاره به اینکه غدیر و رسالت از یک سلسله هستند، گفت: غدیر به رسالت متصل است و پیامبر اکرم(ص) نیز در واقعه غدیر فرمودند حاضرین این رسالت را به گوش غائبین برسانند.

امام جمعه مرند اذعان داشت: ۷۰ روز بعد از واقعه غدیر با رحلت پیامبر اسلام، اختلاف بین مسلمین ایجاد شد و از حضرت علی(ع) تبعیت نکردند که چند دهه بعد، واقعه عاشورا را به وجود آورد و این واقعه در عصر ما نیز قابلیت تکرار دارد.

حجت الاسلام نعمت زاده افزود: امنیت و عزت امروز حاکم بر ایران اسلامی، روزی در این مملکت، وجود نداشت اما امروز رهبر انقلاب از پذیرش نامه رئیس جمهور آمریکا خودداری می کند و این خبر در دنیا، انعکاس پیدا می کند.

وی با انتقاد از افزایش جرائم خشن در جامعه عنوان کرد: گروه های مسلحانه و ضددینی در ابتدای انقلاب قارچ گونه رشد می کرد اما با اینکه تشکیلات وزارت اطلاعات و سپاه جایگاه امروز را نداشتند، اما با حمایت و بیداری مردم، از بین رفتند.

امام جمعه مرند اضافه کرد: در افزایش جرائم و بدحجابی، همه ما مقصر هستیم، برخورد خشن با بدحجابی نمی تواند فرهنگ حجاب و عفاف را ترویج کند، روحانیون باید با تبیین فرهنگ اسلامی و ارزش حجاب، این مساله را برای مردم روشن کنند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: فرهنگ شیعه باید در جامعه تبیین و تبلیغ شده و نسبت به عملیاتی شدن آن در بین اقشار مختلف جامعه اهتمام داشت.

ارسال نظرات