سید ساجد یعقوبی
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل:
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از ۱۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت حافظ پنج تا ۳۰ جزء قرآن کریم هستند که در سایه علوم معرفتی و دینی موفقیت‌های چشمگیری را در زندگی به دست آورده‌اند.
کد خبر: ۹۱۶۳۲۷۱
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

۱۲۰ مددجوی اردبیلی حافظ «قرآن کریم» هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حامد رضایی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت حافظ «قرآن کریم» هستند، گفت: مددجویان اردبیلی با حفظ پنج تا ۳۰ جزء قرآن کریم علاوه بر دستیابی به موفقیت‌های بیشمار در زندگی، از نظر معنوی نیز به توانمندی فکری و فرهنگی دست یافته‌اند.

وی با بیان اینکه آموزش قرآن، احکام و اخلاق اسلامی در رأس برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد ترویج سبک زندگی اسلامی در بین خانوار تحت حمایت است که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد درصدد دستیابی به این مهم هستیم.

رضایی با اشاره به کسب رتبه سوم مسابقات قرآنی کشور توسط مددجویان اردبیلی، اعلام کرد: سومین دوره مسابقات کشوری قرآنی کمیته امداد «رهپویان ولایت» در استان اصفهان برگزار شد که چهار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل با کسب رتبه‌های برتر، مقام سوم این مسابقات را به دست آوردند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۸۰۰ نفر از مددجویان در مرحله مقدماتی شهرستان‌های تابعه برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند، گفت: از بین آنها ۱۰۰ نفر برگزیده شدند که در نهایت ۱۳ نفر با کسب امتیازهای لازم به مرحله کشوری سومین دوره مسابقات قرآنی کمیته امداد، راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه آموزش حفظ، قرائت و تفسیر قرآن در بین خانور تحت حمایت در اولویت مباحث آموزشی کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد، بیان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب می‌شود تا همواره کانون گرم خانواده‌ها با معنویت بسیار همراه باشد و مشکلات و آسیب‌های کمتری آنها را تهدید کند.

رضایی با بیان اینکه تقویت ایمان، اعتقاد و تعمیق معرفت قرآن کریم در بین خانوار تحت حمایت از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل است، افزود: یکی از اهداف بسیار مهم این نهاد ارتقای سطح فکری و فرهنگی مددجویان است که با برگزاری کارگاه‌های متعدد آموزشی درصدد هستیم آنها را به سمت توانمندسازی و خوداتکایی سوق دهیم.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه تفاهمنامه همکاری با موسسات قرآنی در سطح استان انعقاد شده است، گفت: بر اساس این تفاهمنامه‌ها، اساتید مجرب به صورت تخصصی وارد موضوعات قرآنی خواهند شد تا مددجویان در آینده جزو حافظان و قاریان برتر کشوری شوند.

وی با بیان اینکه طرح «آیات رویش» برای مددجویان ۹ تا ۱۲ ساله در نظر گرفته شده است، افزود: این طرح به مدت چهار سال برای کودکان تحت حمایت قابل اجرا خواهد بود که بر مبنای آموزه‌های قرآن کریم و آیات الهی پایه‌گذاری شده است.

رضایی آموزش قرآن کریم با شیوه‌های جدید را از دیگر برنامه‌های مهم کمیته امداد استان اردبیل عنوان کرد و گفت: در کانون‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد فعالیت‌های بیشماری در زمینه‌های تفسیر، حفظ، قرائت، ترتیل، نهج‌البلاغه و اذان صورت می‌گیرد که مددجویان با حضور در این دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به خوبی مورد تعلیم قرار می‌گیرند.

ارسال نظرات