رئیس سازمان صمت استان بوشهر در جلسه بررسی ظرفیتها و توانمندیهای صنعتی و معدنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: اقدامات متعددی نظیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در جهت رشد و توسعه بنگاههای تولیدی در راستای اهداف سیاستهای اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت و معدن استان اجرا گردیده که توانسته بخشی از مشکلات این حوزه را مرتفع نماید.
کد خبر: ۹۱۶۳۲۷۲
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

 به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، سید حسین حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در جلسه بررسی ظرفیتها و توانمندیهای صنعتی و معدنی استان با حضور آقای دکتر شهبازی رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان بوشهر، اقشار عضو هئیت امنای کلینیک تخصصی صنعت و برخی از دستگاههای اجرایی عضو کارگروه جهاد روشنایی افزود: بسیج مهندسین بعنوان یک ظرفیت خوب در جهت توسعه بنگاههای تولیدی و تسریع در اجرای طرح های مهم صنعتی می تواند اثرگذار باشد.

طبق وضعیت موجود تا کنون ۵۹۰ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در زمینه صنایع بزرگ،متوسط و کوچک در استان صادر شده است که پیش بینی می شود تا پایان سالجاری تعداد 38 طرح صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به رشد طرح های صنعتی در استان اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 631 فقره مجوز تاسیس صنعتی در زمینه های مختلف از سوی این سازمان و سازمان مناطق ویژه اقتصادی سراسر استان صادرشده است که پیش بینی می شود تعداد 28هزار فرصت شغلی در استان بوشهرمحقق شود.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گفت: تا کنون تعداد 230 مجوز معدنی در استان صادرشده که از این تعداد حدود 136 واحد فعال در زمینه استخراج انواع مواد معدنی نظیر سنگ گچ، سنگ آهک، سنگ لاشه ، مارن و دیگر مصالح ساختمانی مشغول به فعالیت هستند.

حسینی در ادامه اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان بوشهر نظیر همسایگی با کشور های حوزه خلیج فارس و دارا بودن توانمندیهای عظیم نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین صنایع دریایی ، شیلات و تخیلات از جمله مزیت هایی است که می تواند زمینه صادرات انواع محصولات صنعتی و معدنی را به کشورهای مختلف فراهم نماید.

 

ارسال نظرات