فرمانده سپاه شازند از محل برگزاری بازسازی واقعه غدیرخم در شهر شهباز بازدید نمود.
کد خبر: ۹۱۶۳۲۸۱
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

واقعه غدیرخم از جمله مهمترین حوادث تاریخ اسلام است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛ محمد مهجوری در خصوص اهمیت واقعه غدیرخم بیان داشت: سرتاسر حیات طیبه رسول ‌اکرم  صلی الله علیه و آله و سلم و لحظه به لحظه آن در نزد مسلمانان دارای اهمیتی بس شگرف و والاست؛ چرا که نه تنها کلام رسول‌ اکرم به نص صریح آیات قرآن، عاری از هرگونه هوا و هوس و متصل به سرچشمه وحی است، بلکه عمل و فعل آن بزرگوار نیز بر تک تک مسلمانان حجت است و صراط مستقیم را به عالمیان می‌نمایاند.

وی اضافه کرد: اما در این میان، مقاطعی خاص از زندگی آن بزرگوار، به جهات گوناگون از اهمیتی ویژه برخوردار می‌باشد که یکی از بارزترین آنها، واقعه غدیر خم است.

ایشان اظهار کرد: واقعه غدیر از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت، دارای درخشندگی و تلألؤ خاصی در تاریخ اسلام است. کمتر مقطع تاریخی را می‌توان در جهان اسلام یافت که از لحاظ سند، اطمینان از اصل وقوع، کثرت راویان و اعتماد بزرگان و علمای مسلمین، قوت و استحکامی نظیر این رویداد مهم داشته باشد.

فرمانده سپاه شازند تصریح کرد: واقعه غدیرخم و اعلان جانشینی و ولایت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) از سوی پیامبر اسلام(ص) به دستور خداوند ‏متعال، از جمله مهمترین حوادث تاریخ اسلام است.

وی در طی سخنان خود گفت: این برنامه به همت بسیج و سپاه ناحیه شهرستان شازند اجرا خواهد شد و کارشناسان ما با محاسبات انجام گرفته تلاش کرده اند مناسب ترین مکان را جهت برگزاری این مراسم برگزینند .

 

ارسال نظرات