دبیرکل حزب مؤتلفه‌ اسلامی گفت: نظام ما نیاز به تحول دارد و این تحول در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب آمده است. بر این اساس حزب مؤتلفه اسلامی تحول قابل توجهی در سیاست‌های خود انجام داده و می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۶۳۲۸۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه‌ اسلامی در مراسم آئین بزرگداشت روز خبرنگار که  روز گذشته در دفتر مرکزی این حزب برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، به فعالیت‌های حزب متبوعش در عرصه سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: مجمع عمومی حزب در آذرماه ۹۷ برگزار شد، در این دوره اعضای شورای مرکزی به حدود ۳۵ نفر افزایش یافت و در حال حاضر نیز چهار نسل در ترکیب شورای مرکزی حضور دارند.

بادامچیان عنوان کرد: در گام نخست انقلاب توانستیم در خدمت نظام و اسلام باشیم؛ حزب در طول این سال ها موفق و ثابت قدم بوده است.

وی ادامه داد :گام دوم انقلاب دوره ای است که مشکلات کشور حل خواهد شد و کشور ما به عنوان کشوری شاد و آباد و بهتر از اکنون به پیش خواهد رفت و در جهان منادی صلح و آبادی خواهد بود.

دبیرکل حزب مؤتلفه‌ اسلامی اظهار امیدواری کرد: انشالله در گام دوم بتوانیم به عنوان حزبی قوی و فعال در خدمت ملت، رهبری معظم انقلاب و نظام کار کنیم، رسانه ها نیز در این عرصه نقش مهمی دارند.

بادامچیان با تاکید بر اینکه ما چه قبل، حین و بعد از انقلاب هیچ‌گاه برخوردهای جناحی و سیاسی را در موتلفه نداشتیم، افزود: ما همواره با همه تعامل داشتیم. سلایق سیاسی بسیار محترم هستند به شرط اینکه همه در چهارچوب نظام، قانون اساسی و ولایت فقیه فعالیت کنند.

وی افزود: مؤتلفه اسلامی تنها حزبی است که با اتحادیه احزاب اسلامی و احزاب مقاومت در فلسطین ارتباط دارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اینکه آیا حزب مؤتلفه اسلامی در انتخابات ۹۸ با جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب) همکاری می‌کند یا نه؟ گفت: آنها هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند که جبهه هستند یا حزب، البته هر مجموعه‌ای حق دارد به صورت قانونی فعالیت کند و ما هم امیدواریم موازین قانونی برای این مجموعه طی شود تا بتوانند فعالیت کنند. آنچه روشن است، ما در مؤتلفه درباره انتخابات، با همه احزاب همسو تعامل داریم و امیدواریم بتوانیم نقش خود را در ائتلاف بزرگ و تشکیل مجلس «گام دوم» ایفا کنیم.

وی درباره اینکه آیا حزب متبوع شما برای انتخابات مجلس یازدهم، برنامه‌ای دارد؟ افزود: بله ما برنامه داریم. علاوه بر آن، در حال گفت‌وگو با جامعه روحانیت مبارز، دوستان آقای حدادعادل و سایر تشکل‌ها هستیم تا بتوانیم در انتخابات ۹۸، ائتلاف بزرگ را انجام دهیم؛ پیرامون مشارکت مردم در انتخابات هم فعلاً زود است که اظهارنظر کنیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه‌ اسلامی عدم‌استفاده از همه نیروهای سیاسی و اجتماعی کشور، را یکی از دلایل مشکلات فعلی کشور دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه این رفتار از دولت اصلاحات شروع شد که بیشتر مدیران کشور را کنار گذاشتند و این سبب شد یک مجموعه یک سویه در کشور ایجاد شود.

وی درباره عملکرد دولتِ اعتدال تأکید کرد: دولت، دولت حزبی نیست و متأسفانه دولت همه جریانات و مردم هم نیست؛ از این رو از همراهی همه مردم و احزاب برخوردار نیست و امیدواریم در دوره آینده دولت حزبی، قوی و منسجم، کشور را اداره کند.

بادامچیان گفت: همه دولت هایی که بر سر کار بودند در وضعیت کشور نقش داشتند؛ دولت فعلی علیرغم اینکه از اعتدال و تدبیر سخن گفت اما یکطرفه عمل کرد. ما در این کشور همه با هم زندگی می کنیم بنابراین باید همه با هم کار کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: به دلیل عدم استفاده از ظرفیت های کشور متاسفانه نتوانستند برای محیط زیست کاری کنند چون اگر یک متخصص با برنامه و تیم محیط زیستی داشتند گرفتار این مشکلات نبودند.

وی ضمن‌انتقاد از سیاست های اشتباه ارزی دولت، گفت: رییس کل بانک مرکزی می گوید که ما نمی توانیم ارز ۱۲ هزار را یکباره کاهش دهیم. اگر قیمت ارز در همین‌ وضعیت بماند قطعا برای تولید کنندگان ایجاد مشکل می کند و گرانی های بیشتر را رقم می زند.

بادامچیان ادامه داد: مدیر کل بانک مرکزی می گوید ارز گرفتند و کالا وارد نکردند؛ اینها قابل قبول نیست. متأسفانه سیاست های غلط و رفتار باندی و گروهی ما را به این وضعیت کشانده است. امیدواریم دولت در این سال های پایانی سیاست‌های خود را تغییر و مدیران قوی از همه جناح ها سر کار بیاورد. 

دبیرکل حزب مؤتلفه‌ اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اینکه آیا اصولگرایان برای انتخابات ۹۸ آسیب‌شناسی کرده‌اند؟ گفت: آسیب‌شناسی را همه مجموعه‌ها انجام می‌دهند، خود شما در رسانه نیز موضوعات را آسیب‌شناسی می‌کنید. ما هم در مؤتلفه، آسیب‌شناسی‌هایی را انجام داده‌ایم. علاوه بر این موضوع، طراحی برای آینده هم امری مهم محسوب می‌شود.

بادامچیان با بیان اینکه مجلس ما همواره مجلس همه تفکرات بوده است، تصریح کرد: مردم در این انتخابات پیش رو به دنبال این جناح و آن جناح نخواهند بود بلکه دنبال مجموعه‌ای خواهند بود که با قدرت مشکلات را حل کند و اهل حقوق نجومی، زد و بند و غیره نباشد و برای معشوقه اش در برج سعادت آباد ملک آنچنانی نگیرد.

وی درباره اینکه شما دولت بازرگان را لیبرال می‌دانید، این در حالی است که برخی دیگر، حزب مؤتلفه را در حوزه اقتصاد، تشکلی لیبرالی معرفی می‌کنند، گفت: طرفداران میرحسین موسوی، ما را متهم به اقتصاد بازار و سرمایه‌داری کرده بودند؛ وضع ما را می‌بینید که چگونه است. من برای آقای نجفی به شدت متأسف شده‌ام. او جزو رفقای میرحسین است. همین فرد دیه میلیاردی پیشنهاد داده است؛ از کجا آورده!؟ آنها سرمایه‌دار شده‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شما درباره برجام و تحریم آقای ظریف چه موضعی دارید، اظهار کرد: ما در برجام نه مطلق منفی هستیم نه مثبت. ما نه برجام را قطع نامه ترکمنچای می دانیم نه آفتاب تابان. همچنین تحریم آقای ظریف را غلط می‌دانیم و آن را محکوم کرده‌ایم؛ این تحریم نشانگر بی‌تدبیری ترامپ است.

بادامچیان در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اینکه آیا سیاست‌های مؤتلفه تغییر می‌کند یا نه؟ گفت: نظام ما نیاز به تحول دارد و این تحول در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب آمده است. بر این اساس حزب مؤتلفه اسلامی تحول قابل توجهی در سیاست‌های خود انجام داده و می‌دهد.

دبیرکل حزب مؤتلفه‌ اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا حزب مؤتلفه عضو شورای وحدت نیست؟ افزود: ما در جبهه پیروان خط امام و رهبری، عضو هستیم اما در شورای وحدت عضو نیستیم و فقط همفکری می‌کنیم و با دوستان در ارتباط و تعامل هستیم.

وی در خصوص محوریت جامعه روحانیت در انتخابات مجلس آینده نیز اظهار داشت: جامعه روحانیت در انتخابات، تصدی‌گری نمی‌کند. گروه‌ها زیر بار هم نمی روند اما زیر بار روحانیت می روند از این رو جامعه روحانیت، محور است.

بادامچیان درباره حذف چهار صفر از پول ملی که توسط دولت اعلام شده است، گفت: حذف چهار صفر از پول ملی، امر بنیادین در اقتصاد نیست؛ مشکل، مبانی اقتصاد است.

 

 
ارسال نظرات