دکتر شهبازی رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور خبر داد

ایجاد شبکه اجتماعی با رویکرد توسعه مدیریت دانایی جهت استفاده از ظرفیت داخلی برای رونق تولید

شهبازی گفت: براساس مصوبه مجلس، بسیج ۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی در روستاها، نقاط محروم و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت کشور جانمایی، نصب و راه‌‌اندازی می‌کند.
کد خبر: ۹۱۶۳۲۸۹
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، دکتر شهبازی در جلسه بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعتی و معدنی استان بوشهر که در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار گردید با بیان اینکه بسیج در همه عرصه‌ها نقش آفرینی کرده است اظهار داشت: حضور بسیج در عرصه‌های گوناگون با موفقیت همراه است که این الگو در هشت سال دفاع مقدس محقق و سپس در عرصه‌های مختلف اجرا شد.

وی، جهاد اقتصادی را یکی از تاکیدات مقام رهبری دانست و تاکید کرد: بسیج سرمایه مهم اجتماعی است که حضور آنان در عرصه‌های مختلف ضمن اقتدارافزایی برکت مهمی در پی دارد که اکنون در عرصه اقتصادی، صنعتی و معدنی حضور فعالی دارد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور با بیان اینکه رتبه اقتصادی کشور 16، نرخ رشد تولید علم 4 ، رتبه نوآوری 120 و کسب و کار 132 است خاطر نشان کرد: اکنون در کشور 68 نوع ماده معدنی وجود دارد و 975 شهرک صنعتی فعال است و در مجموع 90 هزار واحد صنعتی راه‌اندازی شده است.

شهبازی با تاکید بر محرک بخشیدن به بازار تصریح کرد: توانمندی علمی ایران از جایگاه بالایی برخوردار است که باید این توانمندی با امکانات و تجهیزات لازم مورد استفاده قرار بگیرد.

وی، از ایجاد شبکه اجتماعی با رویکرد توسعه مدیریت دانایی خبر داد و گفت: بر این اساس از ظرفیت داخلی برای رونق تولید بیشتر استفاده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور با تاکید بر توجه به رفع موانع تولید افزود: در همه عرصه‌های جامعه بسیج حضوری فعال دارد که با هم‌افزایی در ایجاد رونق تولید از این ظرفیت استفاده می‌شود.

شهبازی، از راه‌اندازی گروه تجارت جهانی خبر داد و خاطر نشان کرد: برای شناساندن ظرفیت‌های تولیدی و بهره مندی از تجار جهانی گروه تجارت جهانی در بسیج راه‌اندازی شده که بهمن ماه سال قبل این فعالیت با تجار 20 کشور آغاز شد.

وی، با اشاره به کار مشترک با سپاه قدس برای احیاء واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال افزود: با توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی ارائه و برای عرضه در بازارهای جهانی بازاریابی می‌شود تا ضمن توسعه صادرات و کارآفرینی، زمینه اشتغال‌زایی فراهم شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور با اشاره به آغاز فعالیت جهاد روشنایی گفت: با توجه به ظرفیت تابش خورشید در کشور طرح ایجاد و نصب سلول‌های خورشیدی در دستورکار قرار گرفته است.

شهبازی بیان کرد: بر اساس مصوبه مجلس، بسیج 100 هزار نیروگاه خورشیدی در روستاها، نقاط محروم، مرزی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت کشور جانمایی، نصب و راه‌‌اندازی می‌کند.

وی، با بیان اینکه 5 بانک عامل در ایجاد پنل‌های خورشیدی معرفی شده افزود: تاکنون برای ایجاد 20 هزار سلول خورشیدی با برنامه و بودجه تفاهم نامه منعقد شده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور خاطر‌نشان کرد: امسال 40 هزار نیروگاه 5 کیلوواتی خورشیدی در روستاها، نقاط مرزی، شهرهای زیر 10 نفر نفر جمعیت و نقاط محروم نصب می‌شود. بر‌اساس طراحی انجام شده تا 1.5 سال آینده دانش فنی ساخت سلول‌های خورشیدی بومی سازی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات