خانواده ها در راستای انتخاب رشته کنکور به موسسات توجه نکنند/ساخت مدرسه توسط فرهنگیان شاهرود

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود با بیان اینکه خانواده ها به موسسات انتخاب رشته توجه نکنند به کمک بیش از ۲ میلیاردی خیرین مدرسه ساز شاهرود اشاره کرد و افزود: با کمک فرهنگیان شاهرود مدرسه ای در شهرک شهید بهشتی ساخته شده که در مهر افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۶۳۳۷۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
خانواده ها در راستای انتخاب رشته کنکور به موسسات توجه نکنند/ساخت مدرسه توسط فرهنگیان شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمد موسوی در نشست با اصحاب رسانه شهرستان شاهرود در مجتمع رفاهی ۱۵ خرداد شاهرود در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهیدان صارمی و آوینی و تبریک روز خبرنگار بر تلاشگران عرصه اطلاع رسانی با بیان اینکه این مدیریت ۱۴۲ مدرسه دولتی و بیش از ۶۰ واحد آموزشی غیر دولتی و ۳۳ هزار نفر دانش آموز را تحت پوشش دارد اظهار کرد: همه تلاش ما این است که انرژی ها جمع شود تا بتوانیم در خدمت جامعه دانش آموزی و فرهنگیان باشیم تا پروژه های مهمی انجام شود.
وی با بیان اینکه در یکساله اخیر کارهای بزرگ عمرانی خوبی در حوزه آموزش و پرورش رقم خورد و برخی از آنها از زمان مدیران قبلی شروع شده بود افزود: هفت پروژه در حال ساخت در شاهرود داریم که در شهرک فدک و کوثر و شهید بهشتی و شش کلاسهای طرود و سالن چند منظوره اردوگاه شهید رجایی است و شش پروژه مطالعاتی که مدرسه ۳۶ کلاسه شهرک کوثر و فدک و شش کلاسه روستای سطوه است.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به یک پروژه مقاوم سازی مدرسه نجات در شهرک البرز و دو پروژه که به مشاوره واگذار شده برای مقاوم سازی از همه مسئولین استان و شهرستان شاهرود در راستای پیگیری این پروژه ها و مدیران سابق این مدیریت تقدیر و تشکر کرد.
وی با اشاره به مشکل دبیرستان دوره اول شهید وکیلیان و بیمارستان بهار و جابه جایی این واحد آموزشی گفت: در آن منطقه مدرسه متوسطه اول پسرانه نداریم و از طرف دیگر توجه به بیماران و مردم مراجعه کننده بیمارستان مورد توجه است و در توافق اولیه با توجه به اینکه زمین وقفی است و هیئت امنا دارد که فرماندار و دادگستری و آموزش و پرورش و دو معتمد هستند در توافق سال ۱۳۹۴ در قبال ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه و واگذاری به آموزش و پرورش تعهد شده که مدرسه به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شود که علوم پزشکی باید موانع را با اداره اوقاف برطرف کند و تعهد خود را در ساخت مدرسه انجام دهد تا مدرسه واگذار شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع کنکور و انتخاب رشته گفت: پایگاه های انتخاب رشته برای کنکور سراسری بعد از اعلام نتایج شروع به تبلیغ می کنند که توصیه ما این است خانواده ها اول علاقه خود را در نظر بگیرند و رتبه ای که دانش آموز آورده مد نظر باشد تا انتخاب رشته خوب داشته و هزینه کلان صرف این موضوع نکنند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با بیان اینکه هر سال دانش آموزان نهم در حال افزایش و رشته تجربی پرطرفدار است و نخبه ها اولین انتخاب رشته آنها تجربی است گفت: امسال در شهرستان شاهرود برای رشته تجربی در دختران ۳۰۷ نفر و پسران ۲۵۵ دارای اولویت الف و در رشته تجربی ثبت نام کردند و این نشان می دهد همچنان تب رشته تجربی داغ است.
وی با بیان اینکه اولین دبیرستان ماندگار استان، دبیرستان امام خمینی (ره) شاهرود است ادامه داد: این دبیرستان هیئت امنایی دارد که رئیس هیات امنا مدیرکل آموزش و پرورش استان است و مورد توجه است ‌با توجه به قدمتی که دارد مقاوم سازی این دبیرستان مد نظر و اولویت است.
وی با اشاره به مجمع خیرین مدرسه ساز شاهرود اظهار کرد: ۳۰ در صد پروژه های آموزش و پرورش را مجمع خیرین مدرسه ساز پشتیبانی می کنند و خیر آن کسی است که با ما همسو هست و در فراخوان خیرین تلاش می کند و باید در بحث فراخوان خیرین در رسانه ها تلاش بیشتری شود.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: ۶۴۶ نفر فرهنگی شاهرود از حقوق خود یک مدرسه در شهرک شهید بهشتی ساخته اند که اول مهر ماه امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه تاکنون هفت خانه مسکونی به مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان اهدا شده است گفت: در یکسال اخیر بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان توسط خیرین بصورت نقدی و غیرنقدی به آموزش و پرورش شهرستان کمک شده است.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در کل شهرستان تراکم دانش آموزی ۲۷ نفر هست اما در شهر در اکثر مدارس ۳۰ نفر به بالا در مقطع ابتدایی داریم اظهار کرد: این موضوع به علت کمبود فضای آموزشی است و در یکسال گذشته قدم های برداشته شده که در آینده شرایط بهتر شود.
وی افزود: ظرفیت های بلااستفاده مدارس در تابستان شناسایب شده است تا بتوانیم و در برخی مدارس با تغییرات و استانداردسازی کلاس ها را افزایش دهیم و در مدارس شاهد شهرستان شاهرود امسال با مجوزهای گرفته شده، افزایش کلاس در پایه‌ چهارم داریم و تا الان بیش از ۱۵۰ نفر دانش آموز ورودی از شهرهای دیگر داریم که این افزایش جمعیت سبب کمبود فضای آموزشی است.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود دکل های مخابراتی در برخی مدارس اظهار کرد: مصوبه سال ۱۳۸۲ هیئت وزیران است که دکل های مخابراتی را در املاک دولتی نصب شود و آموزش و پرورش هم مستثنی نبود که البته با واگذاری مخابرات به بخش خصوصی در سال ۱۳۸۹ این مصوبه ملقی شد اما در برخی مدارس که اوقافی قرار دارد که با اداره مخابرات مکاتبه شده و تایید استاندار پارازیت و امواج را دارند و باز هم برای این موضوع ما مکاتبات خود را ادامه می دهیم تا این دکل ها جمع آوری شود.
موسوی با بیان اینکه بیش از ۲۶۰۰ بازنشسته آموزش و پرورش در شهرستان شاهرود هستند بیان کرد: شهرستان شاهرود از شهرستان های ممتاز کشور در کانون پیشکسوتان آموزش و پرورش است که این به همت آموزش و پرورش انجام شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان وام به بازنشستگان خارج از سیکل اداری قانونی به بازنشستگان نیازمند پرداخت شده است افزود: با توجه به نیازهای و مشکلات فرهنگیان که بیشتر جنبه مالی دارد و یا توجه به کسری بودجه این وزارت خانه وظیفه ما پیگیری و استمرار در انتقال مشکلات است و آموزش و پرورش تلاش کرده که بتواند مشکلات بازنشستگان تا آنجا که می تواند برطرف کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار