خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی از افتتاح و بهره برداری ۱۸۰ پروژه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۳۳۷۷
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ دانیال نقویان، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: از ابتدای سال 98 تا کنون 180 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: بخشی از این پروژه ها شامل افتتاح مسجد، آب رسانی، ساخت خانه محروم، ذخیره آب کشاورزی، قنات، لوله کشی آب شرب، فراهم کردن مخزن آب برای سیل زدگان و ... است. 

نقویان همچنین از اجرای هزار پروژه عمرانی در بحث ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با مشارکت سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی خبر داد  و افزود: تا کنون 151 مورد از این تعداد عملیاتی شده و مابقی در دست اقدام است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه جوادلائمه(ع) خراسان شمالی افزود: برای اجرای این یک هزار پروژه، بیش از 70 میلیارد تومان اعتبار دیده شده است.

نقویان افزود: 34 پروژه دیگر نیز در حوزه محرومیت زدایی در دست اقدام سپاه استان است که دو میلیارد تومان اعتبار برای آن دیده شده است.

وی اظهارداشت: از این تعداد 10 پروژه به اتمام رسیده که 30 درصد از اعتبار دیده شده برای این طرح ها نیز هزینه شده است.

 نقویان همچنین از اعزام بیش از 470 گروه جهادی به مناطق محروم و روستایی خراسان شمالی در تابستان امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: این گروه های جهادی در عرصه های عمرانی (ساخت خانه محروم، بهسازی مساجد)، عرصه فرهنگی (برگزاری کلاس های احکام، قرآن، کلاس های آموزش پیشگیری از اعتیاد)، در عرصه بهداشتی (اعزام تیم های پزشکی) و عرصه آموزشی فعالیت می کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی اظهارداشت: در ایام نوروز سال 98 نیز 70 گروه جهادی بسیج به مناطق سیل زده استان و سایر نقاط سیل زده کشور جهت کمک رسانی اعزام شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها