پیمان عظیمی
مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه اراک :
مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه اراک در جمع بسیجیان خبرنگار ، روز خبرنگار را به این عزیزان تبریک گفت و از زحمات آنان تشکر کرد
کد خبر: ۹۱۶۳۳۸۸
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ سرهنگ قادری مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه اراک در جمع بسیجیان خبرنگار گفت:اطلاعات و خبرداشتن از حوادث جهان مورد نیاز انسان است و انسان می‌خواهد بداند که در دنیا و جامعه چه خبر است و بر مبنای آخرین اطلاعات برنامه، رفتار، سخنان و مواضع خود را تنظیم کند. خبرنگار کسى است که با اتکاء به ذوق و استعداد شخصی، پس از گذرانیدن دوره آموزش تخصصى و همچنین با توجه به مسئولیت اجتماعى که این حرفه بر عهده او مى‌گذارد، وظیفه کسب، تهیه، جمع‌آورى و تنظیم 'اخبار' و انتقال آن‌ها را از طریق وسایل ارتباط جمعى (مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری) به مخاطبان بر عهده دارد.

قادری گفت :به طور کلی خبرنگار در محل وقوع رویدادها، چشم و گوش رسانه و چشم و گوش مردم است،او باید با استفاده از ویژگی‌های خدادادی و نیز خصوصیاتی که در دوره‌های آموزشی دیده، به کشف حقیقت‌ها بپردازد و آن را در کمترین زمان به مخاطبان خود برساند ، سرعت، دقت و صحت، سه اصل مهم در کار خبرنگاری است.
وی افزود:حرفه خبرنگاری، باخبر سر و کار دارد و آن را به شیوه‌های گوناگون به مخاطبان خود می‌رساند. این خبر، باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا مورد توجه بینندگان، شنوندگان و خوانندگان قرار گیرد. خبر خوب، خبری است که درست، روشن و جامع باشد. اگر خبر درست نباشد، مردم اندک اندک به خبررسان شک می‌کنند و منبع خبری خود را تغییر می‌دهند. در قرآن کریم هم می‌خوانیم: «اگر قاصدی برایتان خبری آورد، بدون تحقیق حرفش را نپذیرید».  خبر نیز باید با صراحت و روشنی، و به دور از ابهام و کنایه به دست مخاطب برسد. هم چنین خبری کامل است که به پرسش‌هایی که برای مخاطبانِ خبر به وجود می‌آید، پاسخ بدهد.

ارسال نظرات