لزوم رسیدگی به مسائل و مشکلات صنعت چاپ

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان در بازدید از چاپخانه‌های شاهرود بر لزوم رسیدگی به مسائل و مشکلات صنعت چاپ در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۶۳۳۸۹
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
لزوم رسیدگی به مسائل و مشکلات صنعت چاپبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیما رجبی، در بازدید از چاپخانه‌های شاهرود اظهار کرد:امروز اهمیت و جایگاه صنعت چاپ بر کسی پوشیده نیست، لذا لازم است از این صنعت بعنوان یکی از پیش نیاز‌های اصلی تولید، حمایت‌های لازم از سوی مسئولان و مدیران استانی صورت گیرد.
وی درادامه افزود: متاسفانه هنوز نگاه سنتی به صنعت چاپ در جامعه حاکم است و لازم است ضمن تغییر نگاه به این حوزه، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در این حوزه نیز به جامعه و همچنین مدیران و مسئولان استانی معرفی و ارائه گردد تا از این طریق، کار‌ها و سفارشات چاپی چه در بخش دولتی و چه خصوصی در داخل استان انجام گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: اهمیت چاپ به دلیل اشتغال زیاد و گردش مالی بالای آن است، این صنعت نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و به لحاظ شاغلان در آن و گردش مالی جزو صنایع مهم کشور به شمار می‌رود.
رضا مهدیان، همچنین تصریح کرد: صنعت چاپ از ٢ بخش صنعتی و فرهنگی تشکیل شده و تصور و برداشت افکار عمومی از چاپ، درج مطلب‌های روی کاغذ مانند روزنامه، کتاب، پوستر، نشریه و مجله است، اما در جهان کنونی صنعت چاپ، تمام عرصه‌های زندگی بشر را در برمی گیرد.
وی گفت:درشهرستان شاهرود ٣٢ مرکز چاپخانه فعال هستند.
یادآور می‌شود دراین بازدید یک روزه از چاپخانه سرو سبز و کانون تبلیغاتی و چاپخانه دیجیتال پدیده بازدید به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار