فاصله گرفتن از کتاب عقلانی نیست

معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود گفت: ملت‌ها به میزان فهم و خرد خود رفاه ایجاد می‌کنند پس دوری از کتاب عقلانی نیست.
کد خبر: ۹۱۶۳۳۹۱
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
فاصله گرفتن از کتاب عقلانی نیستبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد کرم محمدی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شاهرود در سالن جلسات فرمانداری این شهر اظهار کرد: برترین و کاملترین دین خدا اسلام است که بزرگترین معجزه کتاب قرآن بر اساس فهم انسان‌ها و برای تکامل آن‌ها بر پیامبر نازل شده است.
وی با بیان اینکه در قرآن کریم منزلت انسان‌ها را با میزان دانایی می‌سنجد، ادامه داد: دانایی برای انسان‌ها سازگاری و احساس مسولیت به همراه دارد.
فرماندار شاهرود گفت: امروزه فضای مجازی، اخلاق، احساس، ارتباط عاطفی و نگاه به یگدیگر را در خانواده‌ها تحت تاثیر قرار داده و حتی ارتباط با کتاب را قطع می‌کند.
محمدی اظهار امیدواری کرد: انجمن کتابخانه‌های عمومی می‌بایست فضای مناسبی برای نشر آثار و حضور نویسندگان و شاعران جوان توانمند این منطقه در فضای مجازی فراهم کند.
معاون استاندار و فرماندار شاهرود تاکید کرد: میزان انتشار موارد خلاف اخلاق در شبکه‌های مجازی از نیازمندی‌های واقعی انسان بیشتر است.
درادامه رضا مهدیان، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود گفت:درجهت ترویج کتاب وکتابخوانی برنامه‌های مختلفی درسطح شهرستان انجام گرفته است.
وی افزود:درجهت معرفی کتب وترویج کتاب خوانی دربین جامعه به ویژه جوانان می‌بایست تلاش بیشتری کنیم.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود هم در این نشست گفت: هشت هزار و ۱۸۷ نفر در بخش‌های مختلف نهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در چهار رده سنی از این شهرستان شرکت کردند.
سید ابراهیم موسوی افزود:شرکت کنندگان امسال نسبت به دوره قبل در شاهرود ۲۸ درصد افزایش داشته و ۴۴ برگزیده شهرستانی در اختتامیه این جشنواره تقدیر خواهند شد.
وی ادامه داد: کتابداران کتابخانه‌های عمومی شاهرود علاوه بر پیگیری جشنواره رضوی در ساعات کاری و غیر اداری باحضور در میان مردم در بوستان‌ها، شهرک‌های حاشیه‌ای، مساجد، پادگان‌ها و زندان به تبیین کتاب‌ها و نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخته اند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود با بیان اینکه در نشست‌های انچمن کتابخانه‌های عمومی ۸۳ کتاب از نویسندگان منطقه معرفی شده است، افزود: کتاب " اغذیه فرهنگی" اثر رضا مهدیان در انتشارات چلچله شاهرود چاپ شده است.
درپایان کتاب اغذیه فرهنگی نوشته رضا مهدیان معرفی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار